Tiskové zprávy
Správa železniční dopravní cesty: Provoz na trati Jaroměř – Stará Paka je nyní bezpečnější a úspornější
6. prosince 2016 | Správa železniční dopravní cesty
Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila modernizaci zabezpečovacího zařízení na trati Jaroměř – Stará Paka. Cílem projektu bylo především zvýšení bezpečnosti provozu na železnici omezením vlivu lidského činitele a zavedením dálkového ovládání zabezpečovacích zařízení (DOZ).
„Stavební práce v úseku Jaroměř – Stará Paka byly přínosné z mnoha důvodů. Instalace dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení a další modernizace zlepšily operativní řízení, zvýšily bezpečnost trati a rovněž snížily její provozní náklady,“ shrnul přínosy stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Předmětem projektu bylo zřízení moderních elektronických systémů v rámci zabezpečovacího zařízení 3. kategorie. Ty eliminují případné chyby lidského činitele a umožňují aplikovat nadstavbové systémy, které poskytují obsluhujícím provozním zaměstnancům komfort počítačového ovládání. Nový řídicí systém zajistil zkrácení provozních intervalů pro křižování vlaků ve stanicích a tím přispěl ke zkrácení jejich jízdních dob. Nově ovládá zabezpečovací zařízení dispečer z Jednotného obslužného pracoviště (JOP) ve Staré Pace.
Součástí stavby byla také úprava nástupišť a přístřešků v železničních stanicích i na zastávkách s cílem zabezpečit komfortní a bezbariérový přístup cestujících. Dále došlo k modernizaci osvětlení, které zajistí bezpečnost na nástupištích i v nočních hodinách. Instalace nového typu výhybek přispěla k významnému zvýšení bezpečnosti provozu a současně i komfortu při jízdě.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem DOZ trati Jaroměř (mimo) – Stará Paka (mimo) činily 461 357 968 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 365 929 241 Kč. Národní financování projektu zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.
„Stavební práce v úseku Jaroměř – Stará Paka byly přínosné z mnoha důvodů. Instalace dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení a další modernizace zlepšily operativní řízení, zvýšily bezpečnost trati a rovněž snížily její provozní náklady,“ shrnul přínosy stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Předmětem projektu bylo zřízení moderních elektronických systémů v rámci zabezpečovacího zařízení 3. kategorie. Ty eliminují případné chyby lidského činitele a umožňují aplikovat nadstavbové systémy, které poskytují obsluhujícím provozním zaměstnancům komfort počítačového ovládání. Nový řídicí systém zajistil zkrácení provozních intervalů pro křižování vlaků ve stanicích a tím přispěl ke zkrácení jejich jízdních dob. Nově ovládá zabezpečovací zařízení dispečer z Jednotného obslužného pracoviště (JOP) ve Staré Pace.
Součástí stavby byla také úprava nástupišť a přístřešků v železničních stanicích i na zastávkách s cílem zabezpečit komfortní a bezbariérový přístup cestujících. Dále došlo k modernizaci osvětlení, které zajistí bezpečnost na nástupištích i v nočních hodinách. Instalace nového typu výhybek přispěla k významnému zvýšení bezpečnosti provozu a současně i komfortu při jízdě.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem DOZ trati Jaroměř (mimo) – Stará Paka (mimo) činily 461 357 968 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 365 929 241 Kč. Národní financování projektu zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk