Tiskové zprávy
Správa NP České Švýcarsko: Provoz sezónních informačních středisek byl zahájen
Počínaje velikonočním víkendem Správa Národního parku České Švýcarsko zahájila prostřednictvím smluvních partnerů provoz sezónních informačních středisek. Informační střediska poskytnou návštěvníkům nejen kvalitní zázemí pro plánování výletů a poznávání přírody národního parku, ale také mnoho praktických informací, od údajů o jízdních řádech veřejných dopravních prostředků a až po možnosti ubytování či stravování v regionu.
Sezónní provoz je spuštěn v informačních střediscích Saula, Jetřichovice a Srbská Kamenice. Informační středisko v Srbské Kamenici poslouží návštěvníkům před hlavní sezónou nejprve o víkendech a svátcích, plný provoz zde bude spuštěn od června. Střediska Saula a Jetřichovice poskytují služby v průběhu celého týdne již nyní.
„V letošní sezóně jsme nejvýznamnější změnu v síti informačních center realizovali v Jetřichovicích, a to přesunem střediska z budovy lesní správy do objektu přímo v centru obce, před kterým se nachází i autobusová zastávka,“ říká Pavel Benda, ředitel Správy Národního parku České Švýcarsko, a dodává: „Díky dohodě s obcí o pronájmu objektu za symbolickou cenu návštěvníci naleznou informační středisko v logickém centru dění a k informacím se dostanou snadněji.“
Přírodu Národního parku České Švýcarsko podle odhadů navštíví každoročně zhruba půl milionu návštěvníků, kterým je k dispozici zřejmě nejhustší síť kvalitních informačních a návštěvnických středisek v Ústeckém kraji. Jen v bezprostředním okolí národního parku, tedy na území devíti obcí, na jejichž katastru národní park leží, se nachází celkem osm informačních středisek, z nichž je v současné době šest provozováno za úplné či dílčí podpory správy národního parku.
„Pro zajištění co nejvyšší přidané hodnoty pro návštěvníky pracovníky informačních středisek každoročně před zahájením turistické sezóny proškolujeme, aby disponovali nejaktuálnějšími poznatky o národním parku,“ říká Richard Nagel, vedoucí oddělení vztahů s veřejností Správy NP České Švýcarsko, a doplňuje: “Mimořádně nás těší, vedle zaměstnanců našich smluvních partnerů o prováděná školení jeví stále větší zájem také pracovníci soukromých informačních středisek z celého regionu.“
Správa národního parku má dlouhodobě zájem na rozvoji kvalitní návštěvnické infrastruktury, sloužící nejen k propagaci atraktivních výletních cílů, ale také k interpretaci myšlenek ochrany přírody a k přírodě šetrných forem turistiky. Proto věnuje značnou pozornost nejen hustotě sítě informačních středisek, ale rovněž výběru zkušených a spolehlivých provozovatelů, úzce spjatých s regionem Českého Švýcarska.
Sezónní provoz je spuštěn v informačních střediscích Saula, Jetřichovice a Srbská Kamenice. Informační středisko v Srbské Kamenici poslouží návštěvníkům před hlavní sezónou nejprve o víkendech a svátcích, plný provoz zde bude spuštěn od června. Střediska Saula a Jetřichovice poskytují služby v průběhu celého týdne již nyní.
„V letošní sezóně jsme nejvýznamnější změnu v síti informačních center realizovali v Jetřichovicích, a to přesunem střediska z budovy lesní správy do objektu přímo v centru obce, před kterým se nachází i autobusová zastávka,“ říká Pavel Benda, ředitel Správy Národního parku České Švýcarsko, a dodává: „Díky dohodě s obcí o pronájmu objektu za symbolickou cenu návštěvníci naleznou informační středisko v logickém centru dění a k informacím se dostanou snadněji.“
Přírodu Národního parku České Švýcarsko podle odhadů navštíví každoročně zhruba půl milionu návštěvníků, kterým je k dispozici zřejmě nejhustší síť kvalitních informačních a návštěvnických středisek v Ústeckém kraji. Jen v bezprostředním okolí národního parku, tedy na území devíti obcí, na jejichž katastru národní park leží, se nachází celkem osm informačních středisek, z nichž je v současné době šest provozováno za úplné či dílčí podpory správy národního parku.
„Pro zajištění co nejvyšší přidané hodnoty pro návštěvníky pracovníky informačních středisek každoročně před zahájením turistické sezóny proškolujeme, aby disponovali nejaktuálnějšími poznatky o národním parku,“ říká Richard Nagel, vedoucí oddělení vztahů s veřejností Správy NP České Švýcarsko, a doplňuje: “Mimořádně nás těší, vedle zaměstnanců našich smluvních partnerů o prováděná školení jeví stále větší zájem také pracovníci soukromých informačních středisek z celého regionu.“
Správa národního parku má dlouhodobě zájem na rozvoji kvalitní návštěvnické infrastruktury, sloužící nejen k propagaci atraktivních výletních cílů, ale také k interpretaci myšlenek ochrany přírody a k přírodě šetrných forem turistiky. Proto věnuje značnou pozornost nejen hustotě sítě informačních středisek, ale rovněž výběru zkušených a spolehlivých provozovatelů, úzce spjatých s regionem Českého Švýcarska.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk