https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/provoz-ve-strelnicne-se-po-dvou-letech-vratil-do-novych-koleji
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hl. m. Praha: Provoz ve Střelničné se po dvou letech vrátil do nových kolejí

31. srpna 2006 | Hl. m. Praha
Po 24 měsících intenzivních stavebních prací byl dnes obnoven plný provoz v ulici Střelničná. Pražský primátor Pavel Bém, radní hl. m. Prahy pro dopravu Radovan Šteiner a generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Tomáš Jílek slavnostním přestřižením pásky otevřeli rekonstruovanou tramvajovou trať a komunikaci. Od prvního zářijového dne tak obyvatelé a návštěvníci Prahy 8 budou moci opět využít tramvajové dopravy v úseku Kobylisy - Sídliště Ďáblice. Dlouhodobá výluka, která začala 1. 9. 2004, byla nezbytná z důvodu výstavby prodloužení trasy C metra z Ládví do Letňan, neboť stavební práce na trase metra probíhaly pod tramvajovou tratí Střelničná.

„Praha 8 se pomalu stává jednou z nejlépe dopravně obsloužených částí metropole,“ řekl v úvodním projevu primátor Bém. „Omezení, které si vyžádalo prodloužení trasy metra C komplikovalo řidičům, občanům i návštěvníkům městské části život celé dva roky. Přesto je to doba relativně krátká vzhledem k velkému objemu vysoce odborné práce, která probíhala právě pod tramvajovou tratí. Minimalizovat dobu výluky a uvést komunikaci do plného provozu před skončením prázdninového dopravního režimu bylo také jednou ze zásadních podmínek vedení města.“

Při stavebních pracích byl zvolen postup výstavby hloubeného úseku stavby, který znamenal minimální dobu trvání výluky (od 1. 9. 2004 do 1. 9. 2006). Během výluky bylo vyhloubeno 255 m dvoukolejného tunelu, včetně 121 m středního tunelu obratové koleje metra a současně proběhla výstavba raženého tunelu směrem k budoucí stanice metra Střížkov.

„Náklady na obnovu Střelničné ulice činily 17 milionů korun a náklady na znovuzprovoznění tramvajové tratě pak 18 milionů,“ uvedl generální ředitel DP hl. m. Prahy Tomáš Jílek. „Rozvojové infrastrukturní projekty financuje téměř výhradně hlavní město Praha, za což děkuji jako představitel podniku, který následně nových či rekonstruovaných tratí užívá.“

V červnu roku 2006, po provedení izolačních a zásypových prací tunelových úseků, začala rekonstrukce tramvajové trati dlouhé 415 m a souběžné části vozovky ulice Střelničná. Součástí prací bylo i postavení 19 nových trakčních stožárů a vyměněno bylo i vedení silových kabelů. Celkové rekonstrukce se dočkaly i křižovatka ulic Střelničná - Davídkova a chodníky v této oblasti. Vedle prodloužení metra tak tedy dochází i ke zkvalitnění a modernizaci povrchové dopravy.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist