Tiskové zprávy
Společnost pro zvířata: „První je slepice, potom vejce,“ dávají najevo firmy
Sedmdesát špičkových firem, které uznávají důležitost životní pohody nosnic pro produkci kvalitních vajec, získalo ocenění během slavnosti na Eifelově věži.
Cena Dobré vejce (Good Egg Awards), udělovaná nejvýznamnější mezinárodní organizací pro ochranu hospodářských zvířat Compassion in World Farming (Soucit ve světovém zemědělství), chválí firmy či zásobovací služby za to, že nabízejí pouze neklecová vejce (z chovů nosnic v halách na podestýlce, z chovů s výběhy či z ekologických chovů).
Mezi letošní oceněné patří i česká společnost Country Life obchodující s biopotravinami, kterou nominovala česká organizace Společnost pro zvířata – ZO ČSOP. Dosud firmy oceněné cenou Dobré vejce osvobodí z klecí každým rokem více než 25 milionů slepic, a to díky svému rozhodnutí nepoužívat vejce z klecových chovů či díky svému závazku ukončit odebírání těchto vajec.
Letošní výherci se připojí k těm loňským, mezi nimiž byly Microsoft Corporation, McDonald´s Europe, Unilever, cateringová společnost zásobující Google Europe a Evropský parlament, v ČR to byla Biopekárna Zemanka, a zvýší tak rostoucí počet evropských firem, které odmítají vejce od slepic v klecích.
Ředitel oddělení potravinářské výroby Compassion in World Farming Steve McIvor říká: „Množství a rozmanitost letošních výherců jasně ukazuje, že evropský potravinářský průmysl bere tuto záležitost vážně. Máme tu firmy ze všech koutů Evropy a ze všech sektorů potravinářského průmyslu, které přecházejí na neklecová vejce, a to včetně cateringových služeb, které zásobují státní úřady, nemocnice a univerzity. Reagují nepochybně na to, co podle jejich názoru chtějí evropští spotřebitelé, a dělají to, co je nejlepší pro budoucnost jejich podnikání.“
Rostoucí trend spotřebitelů nakupovat etičtěji vyrobená vejce znamená, že evropské firmy mají jasnou příležitost získat vedoucí postavení na trhu v oblasti prosazování standardů pro pohodu zvířat ještě dříve, než začne v roce 2012 platit zákaz chovat nosnice v konvenčních bateriových klecích. Tento zákaz bude stále umožňovat využívání tzv. „obohacených klecí,“ které nesplňují požadavky na dobrou životní pohodu slepic. Právě proto cena Dobré vejce vyzdvihuje firmy, které se rozhodly odebírat vejce od dodavatelů, kteří mají ve svých chovech vyšší standard pro pohodu zvířat.
Country Life, nejvýznamnější obchodní společnost na českém trhu s biopotravinami, ve svém prohlášení uvádí, že si vždy při svém podnikání uvědomovala dopady na životní prostředí a společnost. Ve snaze přispět ke zlepšení pohody zvířat Country Life prodává ve svém velkoobchodě i maloobchodech pouze biovejce. Získání ceny Dobré vejce pomůže společnosti lépe vysvětlit spotřebitelům význam jejich obchodní politiky, která odmítá klecová vejce.
V současné době se v Evropě chovají více než dvě třetiny slepic v bateriových klecích, ale v některých zemích, jako je Španělsko, je to až 95 procent. V České republice využívá klecovou technologii více než 97% zemědělských komerčních velkochovů nosnic.
Francie, která letos hostí slavnostní udílení cen Dobré vejce, chová v klecích 88 procent z celkového počtu slepic.
Cena Dobré vejce (Good Egg Awards), udělovaná nejvýznamnější mezinárodní organizací pro ochranu hospodářských zvířat Compassion in World Farming (Soucit ve světovém zemědělství), chválí firmy či zásobovací služby za to, že nabízejí pouze neklecová vejce (z chovů nosnic v halách na podestýlce, z chovů s výběhy či z ekologických chovů).
Mezi letošní oceněné patří i česká společnost Country Life obchodující s biopotravinami, kterou nominovala česká organizace Společnost pro zvířata – ZO ČSOP. Dosud firmy oceněné cenou Dobré vejce osvobodí z klecí každým rokem více než 25 milionů slepic, a to díky svému rozhodnutí nepoužívat vejce z klecových chovů či díky svému závazku ukončit odebírání těchto vajec.
Letošní výherci se připojí k těm loňským, mezi nimiž byly Microsoft Corporation, McDonald´s Europe, Unilever, cateringová společnost zásobující Google Europe a Evropský parlament, v ČR to byla Biopekárna Zemanka, a zvýší tak rostoucí počet evropských firem, které odmítají vejce od slepic v klecích.
Ředitel oddělení potravinářské výroby Compassion in World Farming Steve McIvor říká: „Množství a rozmanitost letošních výherců jasně ukazuje, že evropský potravinářský průmysl bere tuto záležitost vážně. Máme tu firmy ze všech koutů Evropy a ze všech sektorů potravinářského průmyslu, které přecházejí na neklecová vejce, a to včetně cateringových služeb, které zásobují státní úřady, nemocnice a univerzity. Reagují nepochybně na to, co podle jejich názoru chtějí evropští spotřebitelé, a dělají to, co je nejlepší pro budoucnost jejich podnikání.“
Rostoucí trend spotřebitelů nakupovat etičtěji vyrobená vejce znamená, že evropské firmy mají jasnou příležitost získat vedoucí postavení na trhu v oblasti prosazování standardů pro pohodu zvířat ještě dříve, než začne v roce 2012 platit zákaz chovat nosnice v konvenčních bateriových klecích. Tento zákaz bude stále umožňovat využívání tzv. „obohacených klecí,“ které nesplňují požadavky na dobrou životní pohodu slepic. Právě proto cena Dobré vejce vyzdvihuje firmy, které se rozhodly odebírat vejce od dodavatelů, kteří mají ve svých chovech vyšší standard pro pohodu zvířat.
Country Life, nejvýznamnější obchodní společnost na českém trhu s biopotravinami, ve svém prohlášení uvádí, že si vždy při svém podnikání uvědomovala dopady na životní prostředí a společnost. Ve snaze přispět ke zlepšení pohody zvířat Country Life prodává ve svém velkoobchodě i maloobchodech pouze biovejce. Získání ceny Dobré vejce pomůže společnosti lépe vysvětlit spotřebitelům význam jejich obchodní politiky, která odmítá klecová vejce.
V současné době se v Evropě chovají více než dvě třetiny slepic v bateriových klecích, ale v některých zemích, jako je Španělsko, je to až 95 procent. V České republice využívá klecovou technologii více než 97% zemědělských komerčních velkochovů nosnic.
Francie, která letos hostí slavnostní udílení cen Dobré vejce, chová v klecích 88 procent z celkového počtu slepic.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk