Martin Ander, předseda klubu zastupitelů SZ Brno "> R43 a R52: Kraj chce rozhodnout bez diskuse s občany - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/r43-a-r52-kraj-chce-rozhodnout-bez-diskuse-s-obcany
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených Brno: R43 a R52: Kraj chce rozhodnout bez diskuse s občany

Zelení nesouhlasí s postupem Jihomoravského kraje, který chce rozhodnout o variantách významných dopravních staveb v územním plánu bez diskuse s občany a dotčenými obcemi. Zelení podporují požadavky obcí a občanských sdružení na výběr takových tras dálnic, které se vyhnou obydleným územím a nezatíží tak zdraví lidí dalším hlukem a znečištěním ovzduší.

Zastupitelstvo Jihomoravského kraje bude zítra rozhodovat o tom, které varianty vedení dálnic na jižní Moravě budou zahrnuty do návrhu nového krajského územního plánu a které budou naopak z dalšího projednávání vyloučeny. Vedení kraje však chce takto učinit ještě před tím, než dá obcím i občanům kraje možnost se k navrženým variantám vyjádřit.

Návrh Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje byl dosud připravován ve variantách. K nim měli zatím možnost se oficiálně vyjádřit pouze úředníci z orgánů státní správy. Vedení kraje chce zítra diskusi o variantách ukončit a do dalšího projednávání návrhu za účasti obcí a veřejnosti už předložit pouze návrh bez variant.

Martin Ander, předseda klubu brněnských zastupitelů Strany zelených k tomu říká:
„Rozhodnout o výběru variant územního plánu bez toho, aby měla zastupitelstva jihomoravských obcí i samotní občané možnost se s návrhy seznámit a podat k nim připomínky, to považuji za zásadní demokratický nedostatek. Vedení kraje opět opakuje stejnou chybu - snaží se bez připuštění otevřené veřejné diskuse prosadit varianty dálničních staveb, které si předem mezi sebou dohodli zástupci politických stran. Arogantní přístup k občanům, občanským sdružením a zástupcům obcí však ke klidnému a rychlému projednání územního plánu nepovede.“

Zelení i místní občanská sdružení již dlouho upozorňují na fakt, že trasy významných dálnic na jižní Moravě není možné umísťovat do lokalit, kde již dnes lidé trpí nadměrným hlukem a znečištěným ovzduším z dopravy. Průběžná měření takovou situaci dlouhodobě dokládají například v okolí Troubska, Bosonoh a Ostopovic. Vedení kraje přesto dál trvá na zastaralých dopravních řešeních a navrhuje vytvořit u Bosonoh obří mimoúrovňovou křižovatku dálnic D1, R43 a tzv. jihozápadní tangenty.

Martin Ander, k tomu dodává:
„Vedením kraje prosazovaná tzv. německá trasa R43 přes Bystrc a Bosonohy ohrozí zdraví lidí a je v rozporu s českou i evropskou legislativou.“
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist