Jana Pálková "> R43 - Všichni volají po obchvatech - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/r43-vsichni-volaji-po-obchvatech
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Petiční výbor petice za obchvat města Brna: R43 - Všichni volají po obchvatech

Další dopis pro ministerstvo dopravy

Brno je přetíženo dopravou. To potvrdí každý řidič. Brno nemá obchvat a veškerá tranzitní doprava musí jet městem. Tranzitní doprava po vstupu do EU dramaticky narostla a dále poroste. V řadě oblastí Brna jsou překračovány zákonné limity hluku a prašnosti.

Proč se má Brno dusit v tranzitní dopravě?

„Jediným logickým řešením je vybudování obchvatu města Brna. Každé tranzitní vozidlo, které je možné odklonit mimo město, patří na obchvat města. Kdo nepožaduje vybudování obchvatu města Brna ve skutečnosti požaduje, aby veškerá tranzitní doprava jela přes město Brno, a to škodí občanům. Obchvat Brna požaduje největší petice k dopravní problematice v ČR, která má přes 37 tisíc podpisů,“ říká zástupkyně petičního výboru Jana Pálková.
Proč se mohou obchvaty budovat pro Prahu, Olomouc, Plzeň, ale ne pro Brno? Je Brno jiné než ostatní města? Má se Brno dusit v tranzitní dopravě a jiná města ne?
Proč se mohou budovat obchvaty pro řadu okresních měst a mnoho menších obcí a proč ne obchvat pro Brno? Je druhé největší město republiky méně důležité nebo tu snad žijí občané druhé kategorie?
Kdo se aspoň trochu seznámil s realitou ví, že Ministerstvo pro místní rozvoj opakovaně potvrdilo, že koridor R43 nebyl nikdy schválen v územním plánu. Potvrdil to písemně i premiér. Kraj stále dělá, že nic neví. Ignorování zákonů by mělo být trestné. Žijeme někde na divokém západě, kde se nerespektují zákony? Obcházení platných zákonů politickými rozhodnutími není akceptovatelné, problém neřeší, ale odčerpává peníze občanů bez šance na konstruktivní řešení.
Jana Pálková zdůrazňuje: „Nedávno byly noviny plné toho, že Jihomoravský kraj přijde o miliardy na R43. Ano, Ministerstvo dopravy v jednání s Evropskou komisí muselo vymazat R43 včetně JZ tangenty Troubsko-Modřice z financování z Bruselu. Celkem se jedná o 52 miliard korun. Kdo za to může? Odpověď z Bruselu je jasná. Existuje závazné rozhodnutí Evropského parlamentu, které požaduje, aby silnice typu R43 byly OBCHVATY hlavních sídelních útvarů. R43 přes Brno nebyla v Bruselu předložena jako obchvat a tedy miliardy jsou fuč.“
Dá se věc změnit? Ano, pokud R43 bude navržena jako OBCHVAT Brna. Proč to neudělat, když to pomůže celému městu Brnu? Proč to neudělat, když to pomůže i těm částem města Brna, které již dnes trpí fatální chybou územního plánování, tedy tím, že Brno nemá obchvat?
Existuje reálné řešení?
Ano, existuje. Novinkou je, že se veřejně projednává varianta R43 jako obchvat Lipůvky a Lažan v návaznosti na severní obchvat Kuřimi a v návaznosti na obchvat Čebína, který je již v Boskovické brázdě.
Je tedy možné oddělit tranzitní dopravu od cílové dopravy do Brna? Ano, je to možné, a to právě v prostoru jižně od obchvatu Lipůvky. Pak tato tranzitní doprava nezatíží ani Brno, ani Kuřim, ani Lipůvku, ani Lažany. Co víc si přát?
Nejnovější dopravní studie objednaná městem Brnem potvrdila v červnu 2008 výsledky Generelu dopravy JMK. Po R43 jako obchvatu Brna Boskovickou brázdou by jelo přes 18 tisíc vozidel denně, v tom podstatná část nákladní dopravy. Může si Brno toto dovolit ignorovat a posílat tato vozidla přes Brno? Nemůže. R43 v Boskovické brázdě je plnohodnotný obchvat města Brna.
Situace v Brně je neudržitelná. Opakovaně se proto obracíme i na ministerstvo dopravy, aby konalo.

Kontakt pro další informace - Jana Pálkova za petiční výbor, mobil 608 470 415, www.r43.cz

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist