https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/r43-zeleni-pozaduji-plnohodnotny-obchvat-mesta
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Městská organizace SZ Brno: R43: Zelení požadují plnohodnotný obchvat města

10. května 2007 | Městská organizace SZ Brno
Rada brněnské Městské organizace SZ přijala usnesení, kterým ukládá zástupcům zelených v Radě města Brna prosazovat přijetí výzvy orgánům kraje, aby v rámci přípravy krajského územního plánu zpracovali a s veřejností projednali také variantu vedení R43 Boskovickou brázdou.

Podle brněnské SZ je jedině tato varianta skutečným obchvatem města Brna, který dokáže ochránit občany před tranzitní kamionovou dopravou. Navíc jedině tato varianta má šanci získat podporu z prostředků Evropské unie, neboť unijní pravidla nepřipouštějí možnost vedení transevropské silnice osídleným územím.

Martin Ander, náměstek primátora, k tomu říká:
„Výstavba obchvatů obcí je pro stát prioritou. Není důvod, proč by tomu tak nemělo být v případě Brna. Vedení rychlostní komunikace R43 jakoukoliv městskou částí, včetně Bystrce, však není obchvat, ale průtah městem. To by si měli uvědomit i zástupci jihomoravského kraje.“

Jana Drápalová, členka Rady města Brna, k tomu dodává:
„R43 v bystrcké trase nemůže počítat s podporou z evropských fondů, unijní pravidla vedení transevropské dálnice osídleným územím nepřipouštějí. Trasu pro tranzitní kamiony je třeba hledat mimo město.“

Bližší informace:
Martin Ander, náměstek primátora, tel: 732 565 042
Jana Drápalová, členka Rady města Brna, tel: 721 636 486

V Brně dne 10. května 2007



Příloha:

Usnesení Rady městské organizace Strany zelených Brno k řešení silnice R43 ze dne 9. května 2007

Zelení prosazují taková dopravní řešení silničních staveb, která pomohou ochránit zdraví a pohodu bydlení občanů od zbytné tranzitní dopravy.

Proto požadujeme, aby pro odklonění tranzitní kamionové dopravy ve směru sever - jih byl vybudován plnohodnotný obchvat města Brna. Vedení rychlostní komunikace R43 jakoukoliv městskou částí, včetně Bystrce, nepovažujeme za obchvat, ale průtah městem.

Rada městské organizace SZ proto podporuje rozšíření zadání nového územního plánu města Brna o třetí variantu jako začátek cesty k výstavbě skutečného obchvatu města Brna. Na komplexním řešení však musí město spolupracovat s krajem. Rada městské organizace SZ proto ukládá svým zástupcům v Radě města Brna, aby prosazovali přijetí výzvy směrem ke krajskému zastupitelstvu s požadavkem, aby při přípravě Zásad územního rozvoje JMK byla zpracována také varianta vedení R43 mimo území města Brna.

Přípravy na vybudování R43, která je součástí sítě transevropských silnic, přes rekreační oblast Brněnské přehrady, Bystrc, Kníničky a Bosonohy považujeme za plýtvání veřejnými prostředky, neboť evropské direktivy vedení silnice takového významu osídleným územím neumožňují. Bude-li Brno a Jihomoravský kraj trvat na vedení R43 v bystrcké trase, pak s finanční podporou EU počítat nemůže.



Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist