Tiskové zprávy
Magistrát hl. města Prahy: Rada hl. m. Prahy podpořila zavedení změn v městské hromadné dopravě
Rada hl. m. Prahy dnes přijala dodatečné informace ke změnám v pražské MHD, které v červnu schválila, a rozhodla se je podpořit. Od 1. září tedy začne v metropoli platit nový systém hromadné dopravy.
„Rada posvětila novou rychlejší městskou hromadnou dopravu. Cestování Prahou bude srozumitelnější a spoje pružnější,“ dodává náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek (ODS).
Současné linkové vedení vychází ze stavu v 80. letech, který s drobnými úpravami vydržel až dodnes. Život v metropoli se však od té doby zásadně změnil a dopravu je nutné přizpůsobit potřebám dnešních cestujících.
„Už bylo nutné dát systému dopravy, který se desetiletí nemělnil, řád. Jsem přesvědčen, že Pražané i lidé, kteří do hlavního města dojíždějí za prací nebo zábavou, změny velmi záhy ocení,“ řekl Josef Nosek.
Změny v MHD mají vytvořit efektivnější systém, který lidem i nadále poskytne na všech trasách kvalitní spojení. Nově bude jezdit 5 páteřních tramvajových linek s intervalem ve špičce 4 minuty a 38 metrobusových linek s intervalem ve špičce 6-8 minut. Nový systém zároveň zavádí nová přímá spojení, která zatím vůbec neexistovala.
„Rada posvětila novou rychlejší městskou hromadnou dopravu. Cestování Prahou bude srozumitelnější a spoje pružnější,“ dodává náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek (ODS).
Současné linkové vedení vychází ze stavu v 80. letech, který s drobnými úpravami vydržel až dodnes. Život v metropoli se však od té doby zásadně změnil a dopravu je nutné přizpůsobit potřebám dnešních cestujících.
„Už bylo nutné dát systému dopravy, který se desetiletí nemělnil, řád. Jsem přesvědčen, že Pražané i lidé, kteří do hlavního města dojíždějí za prací nebo zábavou, změny velmi záhy ocení,“ řekl Josef Nosek.
Změny v MHD mají vytvořit efektivnější systém, který lidem i nadále poskytne na všech trasách kvalitní spojení. Nově bude jezdit 5 páteřních tramvajových linek s intervalem ve špičce 4 minuty a 38 metrobusových linek s intervalem ve špičce 6-8 minut. Nový systém zároveň zavádí nová přímá spojení, která zatím vůbec neexistovala.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk