Pavel Žára "> Rada města Brna schválila plán rozvoje cyklistických tras a stezek na území města - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/rada-mesta-brna-schvalila-plan-rozvoje-cyklistickych-tras-a-stezek-na-uzemi-mesta
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Magistrát města Brna: Rada města Brna schválila plán rozvoje cyklistických tras a stezek na území města

27. února 2008 | Magistrát města Brna
Autor: Pavel Žára, tel: 542 172 162
Rada města Brna schválila na své schůzi 26. 2. 2008 rámcový plán rozvoje cyklistických stezek a tras ve městě Brně. Jeho postupná realizace bude časově i finančně náročným procesem, jehož první etapa do roku 2013 si vyžádá investice ve výši 170 milionů korun. Ke stávajícím 37 kilometrům cyklistických stezek a tras přibude do roku 2013 dalších téměř 80 kilometrů. Plánovaná síť cyklostezek má pět páteřních tras (Svratecká, Svitavská, Studentská, Starobrněnská a Průmyslová), na kterých bude do roku 2013 v provozu celkem 85 km, na doplňkových trasách pak dalších 32 km.

Proces přípravy a výstavby cyklostezek je velmi komplikovaný a brzdí jej v tuto chvíli především pomalé řešení majetkoprávních vztahů k pozemkům, na nichž mají být cyklostezky budovány. Přesto RMB v přípravě projektů pokračuje a již letos budou v provozu dva nové úseky.

„Rámcový plán rozvoje cyklistických tras a stezek koncepčně řeší postupné vytváření dobrých podmínek pro bezpečné cestování na kole v brněnských ulicích. Rada města schválením dokumentu vyjádřila svůj jasný záměr vybudovat do roku 2013 ucelený systém páteřních a doplňkových cyklistických tras," řekl náměstek pro rozvoj Martin Ander.

V roce 2007 nechal Odbor územního plánování a rozvoje zpracovat technicko-ekonomickou studii „Rámcový plán rozvoje cyklistických tras a stezek na území města Brna". Tato studie podrobně analyzuje současný stav v oblasti cyklistických tras a stezek nacházejících se na území města Brna a přináší komplexní návrh budoucího postupu při realizaci plánovaných úseků se základní časovou diferenciací na dvě etapy: první do roku 2013 a druhá do roku 2020. Tato studie poskytuje kvalitní podklady pro stanovení optimálního technického řešení plánované sítě bezpečných cyklistických tras a stezek, včetně harmonogramu realizace v letech 2007-2013 a 2014-2020, a to zejména s ohledem na příležitost pokrýt značnou část investičních výdajů z evropských dotací.

Rada města Brna následně schválila žádost o dotaci na projekt Rozvoj sítě bezpečných cyklistických tras a stezek ve městě Brně 2007-2013, 1. etapa. Jde o žádost o dotaci z Regionálního operačního programu, oblasti podpory 1.4 Rozvoj infrastruktury pro nemotorovou dopravu. Projekt se týká výstavby dvou úseků cyklostezek: Sokolovna Komín - Veslařská (na trase Svratecké) a Soutok Svratky se Svitavou - most přes D2 (na trase Svitavské). Jde o úseky v celkové délce zhruba 1,5 km. Projekt má celkové investiční náklady ve výši 10,5 milionu Kč.

„Žádost o dotaci z evropských fondů bude podána v termínu do 29. února 2008. Oba úseky cyklostezek budou realizovány ještě v letošním roce", dodal Martin Ander.
Pavel Žára, tel: 542 172 162
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist