Tiskové zprávy
Magistrát hl. města Prahy: Rada odsouhlasila úvěr na prodloužení trasy metra A ve výši 3 miliardy korun
20. března 2012 | Magistrát hl. města Prahy
S ohledem na extrémní předpokládané náklady tohoto projektu (cca 18,7 mld. Kč v cenové úrovni roku 2008, bez DPH) byl hledán způsob, v rámci kterého by bylo využito jak cizích zdrojů dotačního, tak i úvěrového charakteru.
„Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s., nás jako investor prodloužení trasy metra A požádal o dotaci. Po splnění všech daných podmínek dnes rada odsouhlasila přijetí první tranše z úvěru Evropské investiční banky v objemu 3 miliardy korun. Toto první čerpání úvěru ještě musí schválit zastupitelstvo hlavního města,“ řekl primátor Bohuslav Svoboda.
Základní parametry této úvěrové smlouvy jsou následující:
úvěr 8,5 mld.Kč (úvěrový rámec až do 11 mld. Kč)
maximální doba splatnosti: 30 let od čerpání tranše
maximální doba odkladu splátek: 6 let od čerpání tranše
maximální jednorázová splátka: 18 let od čerpání tranše
Jednání s Evropskou investiční bankou o možnosti spolufinancování tohoto projektu vyvrcholilo usnesením ZHMP č. 12/2 ze dne 15. 12. 2011, prostřednictvím kterého byla schválena a následně podepsána úvěrová smlouva ("Finance Contract Prague Metro III-A No. 20110403").
Investiční akce č. 4534 - Trasa A (Dejvická - Motol) je projektem strategickým, jehož hlavním cílem je zlepšení kvality dopravní obsluhy severozápadního sektoru města kapacitní kolejovou dopravou, která se projeví zejména v možnostech vymístění a redukce autobusových spojů v daném segmentu Prahy.
„Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s., nás jako investor prodloužení trasy metra A požádal o dotaci. Po splnění všech daných podmínek dnes rada odsouhlasila přijetí první tranše z úvěru Evropské investiční banky v objemu 3 miliardy korun. Toto první čerpání úvěru ještě musí schválit zastupitelstvo hlavního města,“ řekl primátor Bohuslav Svoboda.
Základní parametry této úvěrové smlouvy jsou následující:
úvěr 8,5 mld.Kč (úvěrový rámec až do 11 mld. Kč)
maximální doba splatnosti: 30 let od čerpání tranše
maximální doba odkladu splátek: 6 let od čerpání tranše
maximální jednorázová splátka: 18 let od čerpání tranše
Jednání s Evropskou investiční bankou o možnosti spolufinancování tohoto projektu vyvrcholilo usnesením ZHMP č. 12/2 ze dne 15. 12. 2011, prostřednictvím kterého byla schválena a následně podepsána úvěrová smlouva ("Finance Contract Prague Metro III-A No. 20110403").
Investiční akce č. 4534 - Trasa A (Dejvická - Motol) je projektem strategickým, jehož hlavním cílem je zlepšení kvality dopravní obsluhy severozápadního sektoru města kapacitní kolejovou dopravou, která se projeví zejména v možnostech vymístění a redukce autobusových spojů v daném segmentu Prahy.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




