Jakub Kašpar "> Rada pro reklamu: Kampaň Mountfieldu byla klamavá - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/rada-pro-reklamu-kampan-mountfieldu-byla-klamava
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MŽP ČR: Rada pro reklamu: Kampaň Mountfieldu byla klamavá

2. května 2007 | MŽP ČR
Autor: Jakub Kašpar, tel: 267 122 040, 724 175 927
Rada pro reklamu (RPR) dala za pravdu Ministerstvu životního prostředí, které podalo stížnost na reklamní kampaň, kterou na přelomu února a března v tisku uveřejňovala společnost Mountfield [1].

Společnost Mountfield v řadě deníků s celostátní působností uveřejnila v té době sérii reklamních článků nabádajících spotřebitele k co nejrychlejší koupi motorové zahradní techniky, bazénů a zahradního nábytku s argumentem, že tyto výrobky čeká od května 2007 “skokové” zdražení v souvislosti s jakýmisi “nejnovějšími ‘ekologickými’ nápady bruselského komisaře pro životní prostředí“.

Ministerstvo životního prostředí podalo na tuto kampaň stížnost Radě pro reklamu, protože bylo přesvědčeno, že se společnost Mountfield dopustila klamání spotřebitelů ve snaze přimět je k nákupu zmíněných výrobků v předjarním období. Rada dala na svém dubnovém zasedání MŽP v jeho stížnosti zapravdu. Rozhodnutí Arbitrážní komise RPR MŽP obdrželo v těchto dnech.

“Arbitrážní komise rozhodla, že tato reklama je klamavá a neetická… Nelze souhlasit s kategorickým prohlášením zadavatele, že zpřísnění technických norem musí mít za následek skokové zvýšení cen uvedených výrobků… Zadavatel předmětné reklamy porušil…ustanovení Etického kodexu,” říká se mj. v rozhodnutí Arbitrážní komise RPR.

Plné znění rozhodnutí RPR je k dispozici u této tiskové zprávy na stránkách MŽP.

Poznámky:
[1] Viz tisková zpráva MŽP z 5. března 2007.
Jakub Kašpar, tel: 267 122 040, 724 175 927

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist