Tiskové zprávy
MŽP ČR: Rada pro reklamu: Kampaň Mountfieldu byla klamavá
Rada pro reklamu (RPR) dala za pravdu Ministerstvu životního prostředí, které podalo stížnost na reklamní kampaň, kterou na přelomu února a března v tisku uveřejňovala společnost Mountfield [1].
Společnost Mountfield v řadě deníků s celostátní působností uveřejnila v té době sérii reklamních článků nabádajících spotřebitele k co nejrychlejší koupi motorové zahradní techniky, bazénů a zahradního nábytku s argumentem, že tyto výrobky čeká od května 2007 “skokové” zdražení v souvislosti s jakýmisi “nejnovějšími ‘ekologickými’ nápady bruselského komisaře pro životní prostředí“.
Ministerstvo životního prostředí podalo na tuto kampaň stížnost Radě pro reklamu, protože bylo přesvědčeno, že se společnost Mountfield dopustila klamání spotřebitelů ve snaze přimět je k nákupu zmíněných výrobků v předjarním období. Rada dala na svém dubnovém zasedání MŽP v jeho stížnosti zapravdu. Rozhodnutí Arbitrážní komise RPR MŽP obdrželo v těchto dnech.
“Arbitrážní komise rozhodla, že tato reklama je klamavá a neetická… Nelze souhlasit s kategorickým prohlášením zadavatele, že zpřísnění technických norem musí mít za následek skokové zvýšení cen uvedených výrobků… Zadavatel předmětné reklamy porušil…ustanovení Etického kodexu,” říká se mj. v rozhodnutí Arbitrážní komise RPR.
Plné znění rozhodnutí RPR je k dispozici u této tiskové zprávy na stránkách MŽP.
Poznámky:
[1] Viz tisková zpráva MŽP z 5. března 2007.
Společnost Mountfield v řadě deníků s celostátní působností uveřejnila v té době sérii reklamních článků nabádajících spotřebitele k co nejrychlejší koupi motorové zahradní techniky, bazénů a zahradního nábytku s argumentem, že tyto výrobky čeká od května 2007 “skokové” zdražení v souvislosti s jakýmisi “nejnovějšími ‘ekologickými’ nápady bruselského komisaře pro životní prostředí“.
Ministerstvo životního prostředí podalo na tuto kampaň stížnost Radě pro reklamu, protože bylo přesvědčeno, že se společnost Mountfield dopustila klamání spotřebitelů ve snaze přimět je k nákupu zmíněných výrobků v předjarním období. Rada dala na svém dubnovém zasedání MŽP v jeho stížnosti zapravdu. Rozhodnutí Arbitrážní komise RPR MŽP obdrželo v těchto dnech.
“Arbitrážní komise rozhodla, že tato reklama je klamavá a neetická… Nelze souhlasit s kategorickým prohlášením zadavatele, že zpřísnění technických norem musí mít za následek skokové zvýšení cen uvedených výrobků… Zadavatel předmětné reklamy porušil…ustanovení Etického kodexu,” říká se mj. v rozhodnutí Arbitrážní komise RPR.
Plné znění rozhodnutí RPR je k dispozici u této tiskové zprávy na stránkách MŽP.
Poznámky:
[1] Viz tisková zpráva MŽP z 5. března 2007.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk