Tiskové zprávy
Občanská koalice Nádraží v centru: Rada pro reklamu upozorňuje město: ani propagační prezentace nesmí klamat
24. září 2004 | Občanská koalice Nádraží v centru, tel: 776 706 868
Ve středu 22. září obdrželi zástupci koalice Nádraží v centru rozhodnutí Arbitrážní komise Rady pro reklamu (RPR) ve věci stížnosti na neetickou reklamní kampaň města Brna, vedenou reklamní agenturou Marco.
V textu vyjádření se výslovně uvádí: Arbitrážní komise RPR s lítostí konstatuje, že dle jejího názoru Etický kodex RPR se na daný případ nevztahuje. Dále však Arbitrážní komise RPR považuje za nezbytné:
a) vyzvat zúčastněné strany a zvláště statutární město Brno jako významný subjekt demokratické správy obce, aby při svých propagačních prezentacích důsledně dbaly na zásadu, že ani propagační prezentace nesmí klamat, a to ani v detailu a ani v souvislostech.
b) upozornit, že občané Statutárního města Brna mají nárok na takový svobodný přístup k informacím, aby byli schopni vytvořit si svůj nezávislý, úplný a objektivní názor na předmětnou kauzu.
Přestože se kvůli procesní nepříslušnosti nemohla Arbitrážní komise RPR vyjádřit k otázce porušení etického Kodexu reklamy, z jejího vyjádření vyplývá, že naše argumenty upozorňující na rozpor reklamy propagující odsun nádraží s etikou, považuje rada za závažné.
Svatopluk Bartík, mediální koordinátor koalice Nádraží v centru k tomu říká:
Z vyjádření Arbitrážní komise vyplývá, že vedení města neumožňuje svým občanům takový svobodný přístup ke všem informacím, aby si mohli vytvořit svůj nezávislý názor. Naopak, za peníze všech občanů vytváří zdání, že jiné argumenty než ty, které podporují odsun nádraží, neexistují. Brněnští radní tak nehájí zájem všech občanů na svobodný přístup k informacím, ale spíše zájem na prosazení svého názoru.
Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, doplňuje:
Žádáme politiky ve vedení města, aby začali doporučení Arbitrážní komise RPR respektovat, a okamžitě doplnili informace poskytované občanům o ty studie, odborné posudky a názory, které hovoří o výhodách zachování nádraží v centru a nevýhodách jeho odsunu za Zvonařku. Jedině tak mohou občané dostat objektivní podklady pro utvoření vlastního nezávislého a úplného názoru.
Stanovisko Arbitrážní komise spolu s textem stížnosti předáme Asociaci českých reklamních agentur – marketingové komunikace (AČRA – MK), jíž je agentura Marco členem a požádáme je o vydání jejich vlastního stanoviska.
Bližší informace:
Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, tel: 732 565 042
Svatopluk Bartík, mediální koordinátor občanské koalice, tel: 776 706 868
V textu vyjádření se výslovně uvádí: Arbitrážní komise RPR s lítostí konstatuje, že dle jejího názoru Etický kodex RPR se na daný případ nevztahuje. Dále však Arbitrážní komise RPR považuje za nezbytné:
a) vyzvat zúčastněné strany a zvláště statutární město Brno jako významný subjekt demokratické správy obce, aby při svých propagačních prezentacích důsledně dbaly na zásadu, že ani propagační prezentace nesmí klamat, a to ani v detailu a ani v souvislostech.
b) upozornit, že občané Statutárního města Brna mají nárok na takový svobodný přístup k informacím, aby byli schopni vytvořit si svůj nezávislý, úplný a objektivní názor na předmětnou kauzu.
Přestože se kvůli procesní nepříslušnosti nemohla Arbitrážní komise RPR vyjádřit k otázce porušení etického Kodexu reklamy, z jejího vyjádření vyplývá, že naše argumenty upozorňující na rozpor reklamy propagující odsun nádraží s etikou, považuje rada za závažné.
Svatopluk Bartík, mediální koordinátor koalice Nádraží v centru k tomu říká:
Z vyjádření Arbitrážní komise vyplývá, že vedení města neumožňuje svým občanům takový svobodný přístup ke všem informacím, aby si mohli vytvořit svůj nezávislý názor. Naopak, za peníze všech občanů vytváří zdání, že jiné argumenty než ty, které podporují odsun nádraží, neexistují. Brněnští radní tak nehájí zájem všech občanů na svobodný přístup k informacím, ale spíše zájem na prosazení svého názoru.
Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, doplňuje:
Žádáme politiky ve vedení města, aby začali doporučení Arbitrážní komise RPR respektovat, a okamžitě doplnili informace poskytované občanům o ty studie, odborné posudky a názory, které hovoří o výhodách zachování nádraží v centru a nevýhodách jeho odsunu za Zvonařku. Jedině tak mohou občané dostat objektivní podklady pro utvoření vlastního nezávislého a úplného názoru.
Stanovisko Arbitrážní komise spolu s textem stížnosti předáme Asociaci českých reklamních agentur – marketingové komunikace (AČRA – MK), jíž je agentura Marco členem a požádáme je o vydání jejich vlastního stanoviska.
Bližší informace:
Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, tel: 732 565 042
Svatopluk Bartík, mediální koordinátor občanské koalice, tel: 776 706 868
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk