Tiskové zprávy
Magistrát hl. m. Prahy: Ražba tunelů pro Městský okruh od Špejcharu do Troje skončila
11. ledna 2011 | Magistrát hl. m. Prahy
Včera byl vytěžen poslední kubík zeminy z tunelů na stavbě komplexu Blanka v úseku Špejchar - Pelc Tyrolka. Slavnostního okamžiku se zástupci Metrostavu, pracovníky investora a projektanta se zúčastnil i 1. náměstek primátora hl. m. Prahy Karel Březina.
„Rád bych poděkoval všem zúčastněným na stavbě. Městský okruh je i nadále prioritou v rámci pražských dopravních staveb, stejně jako prodloužení metra A či nová trasa D. A já doufám, že budeme mít dostatek finančních prostředků pro úspěšné pokračování této stavby, kterou považujeme za nezbytnou pro řešení dopravní situace v Praze,“ řekl 1. náměstek primátora Karel Březina.
Jedná se o souvislý ražený tunel – délka severní tunelové trouby je 2 230,32 m, jižní 2 223,38 m. Celkem bylo v tomto úseku vyraženo 4 453,71 m pro vlastní tunely, 176,1 m pro propojky a 619,94 m pro objekty vzduchotechniky.
V letošním roce budou probíhat především práce na definitivních obezdívkách v tunelech a budou postupně zasypány podzemní konstrukce ve třech největších stavebních jamách (Prašný most, Letná a Troja). Budou také pokračovat i práce na dvou mostech - rozšíření přemostění Buštěhradské dráhy a na Trojském mostě.
Po přípravných pracích byla vlastní ražba úseku zahájena v roce 2007, kdy bylo také na Letné otevřeno Informační středisko tunelového komplexu Blanka, v němž se mohla veřejnost seznamovat s průběhem stavby. V individuelně dohodnutých termínech se v tunelech uskutečnilo 450 exkurzí odborníků, odborné veřejnosti, středních i vysokých škol. Nejvzdálenější návštěvníci byli z Japonska (odborníci z Tokia) a Ghany. Na postup ražby se byli podívat i obyvatelé Letné, kteří měli možnost zkontrolovat ražbu tunelů pod jejich domy. Při dnu otevřených dveří, který se konal 28. září loňského roku, navštívilo stavbu 16 500 zájemců, z nichž většina prošla tunely z Letné až do Troje.
„Rád bych poděkoval všem zúčastněným na stavbě. Městský okruh je i nadále prioritou v rámci pražských dopravních staveb, stejně jako prodloužení metra A či nová trasa D. A já doufám, že budeme mít dostatek finančních prostředků pro úspěšné pokračování této stavby, kterou považujeme za nezbytnou pro řešení dopravní situace v Praze,“ řekl 1. náměstek primátora Karel Březina.
Jedná se o souvislý ražený tunel – délka severní tunelové trouby je 2 230,32 m, jižní 2 223,38 m. Celkem bylo v tomto úseku vyraženo 4 453,71 m pro vlastní tunely, 176,1 m pro propojky a 619,94 m pro objekty vzduchotechniky.
V letošním roce budou probíhat především práce na definitivních obezdívkách v tunelech a budou postupně zasypány podzemní konstrukce ve třech největších stavebních jamách (Prašný most, Letná a Troja). Budou také pokračovat i práce na dvou mostech - rozšíření přemostění Buštěhradské dráhy a na Trojském mostě.
Po přípravných pracích byla vlastní ražba úseku zahájena v roce 2007, kdy bylo také na Letné otevřeno Informační středisko tunelového komplexu Blanka, v němž se mohla veřejnost seznamovat s průběhem stavby. V individuelně dohodnutých termínech se v tunelech uskutečnilo 450 exkurzí odborníků, odborné veřejnosti, středních i vysokých škol. Nejvzdálenější návštěvníci byli z Japonska (odborníci z Tokia) a Ghany. Na postup ražby se byli podívat i obyvatelé Letné, kteří měli možnost zkontrolovat ražbu tunelů pod jejich domy. Při dnu otevřených dveří, který se konal 28. září loňského roku, navštívilo stavbu 16 500 zájemců, z nichž většina prošla tunely z Letné až do Troje.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk