Tiskové zprávy
Ústecký kraj: Reakce na prohlášení zveřejněná na internetových stranách DPÚK
V průběhu pondělí 7. srpna 2006 byla na internetových stránkách společnosti Dopravní podnik Ústeckého kraje a.s. (DPÚK) zveřejněna dvě prohlášení nazvaná „Ústecký kraj ustoupil oprávněným zájmům občanů...“ a „Jednání s Ústeckým krajem opět nevedou k cíli...“. Společnost DPÚK prohlášeních opět jasně prokázala, že jí není cizí za účelem maximalizace svých zisků hrubě porušovat právní předpisy a brát si přitom za rukojmí své vlastní zákazníky – občany Ústeckého kraje.
Krajský úřad Ústeckého kraje dne 7. srpna 2006 (nikoli tedy 4. srpna 2006, jak nesprávně uvádí DPÚK) vydal správní rozhodnutí, kterým nařídil společnosti DPÚK zachovat provoz těch spojů, jejichž provozování bylo dne 1. srpna 2006 svévolně a protiprávně přerušeno. Tento krok představuje krajní opatření za situace, kdy dopravce v hrubém rozporu se zákonem přerušil poskytování části svých dopravních služeb a přes jejich dočasné obnovení dne 4. srpna 2006 jasně deklaroval svoji připravenost v tomto protiprávním jednání pokračovat. Účelem správního rozhodnutí vydaného krajem je zajistit fungování autobusové dopravy v Ústeckém kraji do doby, než bude příslušné služby připraven poskytovat nově vybraný dopravce, ČSAD Česká Lípa a.s.
Bohužel, DPÚK je zjevně připraven ve svém nezákonném postupu pokračovat a dokonce neváhá stupňovat svůj nátlak rozšířením protiprávních pohrůžek tím, že přeruší dopravu na dalších 563 spojích na území Ústeckého kraje. Ukončení provozu těchto spojů dosud nebylo Krajskému úřadu Ústeckého kraje oficiálně oznámeno a tudíž dosud ani nezačala běžet právními předpisy stanovená tříměsíční lhůta, po kterou bude DPÚK tyto spoje povinen před jejich definitivním ukončením provozovat. Krajský úřad Ústeckého kraje proto neměl důvod a podle zákona ani nemohl zachování provozu těchto spojů nařídit ve svém správním rozhodnutí.
K nařčením z nekompetentního postupu Ústeckého kraje a jeho orgánů při řešení otázek dopravní obslužnosti Ústecký kraj uvádí, že je to výhradně DPÚK, kdo přerušení veřejné linkové dopravy způsobil. Společnost DPÚK tak učinila ve zřejmé snaze vynutit si nepřiměřeně vysoké platby za jí poskytované dopravní služby a odčerpat tak co nejvíce prostředků z veřejných rozpočtů. Ústecký kraj, jehož povinností je rovněž hospodárné nakládání s veřejnými prostředky, by postupoval v rozporu s právními předpisy, jestliže by DPÚK za zajištění dopravní obslužnosti kraje hradil výrazně vyšší cenu, než jakou za stejnou službu nabídnul vítěz Ústeckým krajem organizovaného koncesního řízení, společnost ČSAD Česká Lípa a.s.
Ústecký kraj musí uvést na pravou míru rovněž úmyslně nepravdivá tvrzení, kterými se DPÚK snaží vyvolat klamnou obavu, že současný postup Ústeckého kraje má vést k zavedení komerčního jízdného na všech autobusových spojích. Pravdou je naopak to, že současný postup Ústeckého kraje povede k zachování stávající dopravní obslužnosti a tarifních podmínek pro cestující, a to při mnohem nižším zatížení veřejných rozpočtů, než jaké si protiprávně vynucuje právě DPÚK.
Ústecký kraj se konečně musí ohradit proti nepodloženým obviněním hejtmana a dalších zástupců kraje z porušování zákonů a údajného upřednostňování jiných dopravců. Ústecký kraj vždy usiloval o všestranně uspokojivé řešení problematiky autobusové dopravy v mezích platných právních předpisů, což dokládá i plně transparentní koncesní řízení, jež kraj zorganizoval za účelem výběru dopravce, který bude veřejnou linkovou dopravu provozovat za co nejvýhodnějších podmínek. Je to naopak DPÚK, kdo ve snaze o maximalizaci svých zisků zákony bezprecedentním způsobem porušuje, a to zejména k újmě občanů Ústeckého kraje, jejichž zájmy se přitom neváhá ve svých prohlášeních zaštiťovat.
Krajský úřad Ústeckého kraje dne 7. srpna 2006 (nikoli tedy 4. srpna 2006, jak nesprávně uvádí DPÚK) vydal správní rozhodnutí, kterým nařídil společnosti DPÚK zachovat provoz těch spojů, jejichž provozování bylo dne 1. srpna 2006 svévolně a protiprávně přerušeno. Tento krok představuje krajní opatření za situace, kdy dopravce v hrubém rozporu se zákonem přerušil poskytování části svých dopravních služeb a přes jejich dočasné obnovení dne 4. srpna 2006 jasně deklaroval svoji připravenost v tomto protiprávním jednání pokračovat. Účelem správního rozhodnutí vydaného krajem je zajistit fungování autobusové dopravy v Ústeckém kraji do doby, než bude příslušné služby připraven poskytovat nově vybraný dopravce, ČSAD Česká Lípa a.s.
Bohužel, DPÚK je zjevně připraven ve svém nezákonném postupu pokračovat a dokonce neváhá stupňovat svůj nátlak rozšířením protiprávních pohrůžek tím, že přeruší dopravu na dalších 563 spojích na území Ústeckého kraje. Ukončení provozu těchto spojů dosud nebylo Krajskému úřadu Ústeckého kraje oficiálně oznámeno a tudíž dosud ani nezačala běžet právními předpisy stanovená tříměsíční lhůta, po kterou bude DPÚK tyto spoje povinen před jejich definitivním ukončením provozovat. Krajský úřad Ústeckého kraje proto neměl důvod a podle zákona ani nemohl zachování provozu těchto spojů nařídit ve svém správním rozhodnutí.
K nařčením z nekompetentního postupu Ústeckého kraje a jeho orgánů při řešení otázek dopravní obslužnosti Ústecký kraj uvádí, že je to výhradně DPÚK, kdo přerušení veřejné linkové dopravy způsobil. Společnost DPÚK tak učinila ve zřejmé snaze vynutit si nepřiměřeně vysoké platby za jí poskytované dopravní služby a odčerpat tak co nejvíce prostředků z veřejných rozpočtů. Ústecký kraj, jehož povinností je rovněž hospodárné nakládání s veřejnými prostředky, by postupoval v rozporu s právními předpisy, jestliže by DPÚK za zajištění dopravní obslužnosti kraje hradil výrazně vyšší cenu, než jakou za stejnou službu nabídnul vítěz Ústeckým krajem organizovaného koncesního řízení, společnost ČSAD Česká Lípa a.s.
Ústecký kraj musí uvést na pravou míru rovněž úmyslně nepravdivá tvrzení, kterými se DPÚK snaží vyvolat klamnou obavu, že současný postup Ústeckého kraje má vést k zavedení komerčního jízdného na všech autobusových spojích. Pravdou je naopak to, že současný postup Ústeckého kraje povede k zachování stávající dopravní obslužnosti a tarifních podmínek pro cestující, a to při mnohem nižším zatížení veřejných rozpočtů, než jaké si protiprávně vynucuje právě DPÚK.
Ústecký kraj se konečně musí ohradit proti nepodloženým obviněním hejtmana a dalších zástupců kraje z porušování zákonů a údajného upřednostňování jiných dopravců. Ústecký kraj vždy usiloval o všestranně uspokojivé řešení problematiky autobusové dopravy v mezích platných právních předpisů, což dokládá i plně transparentní koncesní řízení, jež kraj zorganizoval za účelem výběru dopravce, který bude veřejnou linkovou dopravu provozovat za co nejvýhodnějších podmínek. Je to naopak DPÚK, kdo ve snaze o maximalizaci svých zisků zákony bezprecedentním způsobem porušuje, a to zejména k újmě občanů Ústeckého kraje, jejichž zájmy se přitom neváhá ve svých prohlášeních zaštiťovat.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk