Tiskové zprávy
Úřad vlády ČR: Reakce premiéra na tvrzení pražského primátora
30. srpna 2006 | Úřad vlády ČR
Pražský primátor Pavel Bém (ODS) zcela nepodloženě a poněkud hystericky v minulém týdnu vykřikoval do světa, že je nedostatečně financována výstavba pražského metra v příštím roce. Považuji takové jednání za zcela nezodpovědné a za důkaz nezájmu pana primátora o skutečné řešení této problematiky.
Doporučuji Pavlu Bémovi, aby místo produkování mediálních výstupů vstoupil do jednání s ministerstvem dopravy. Pak by se dozvěděl o připravovaném modelu financování metra. Ten vychází z Operačního programu Doprava a hlavní město díky němu v průběhu příštích sedmi let získá téměř devět miliard korun z Fondu soudržnosti EU. Praha by tak každý rok dostala na stavbu podzemní dráhy více než 1,2 miliardy korun. Příspěvek Praze na metro se tak proti minulých letům ztroj až zčtyřnásobí.
Podotýkám v této souvislosti, že jako náměstek pražského primátora odpovědný za finance jsem zajišťoval financování staveb metra šest let. Úspěšně, protože z dlouhodobého úvěru Evropské investiční banky, který jsem na základě rozhodnutí pražského zastupitelstva zabezpečil, město financuje stavbu „céčka“ ještě dnes. A byl jsem to mimo jiné já, kdo tehdy kritizoval nedostatečnou účast státu na těchto klíčových dopravních investicích v hlavním městě. Ale 1,2 miliardy korun bude vynikající sumou.
S odchodem do premiérské funkce pro mne problém neskončil, hledal jsem trvalý zdroj peněz na stavbu metra a to se podařilo. Na výstavbu metra je navrženo na ministerstvu dopravy v příštích sedmi letech 300 mil. EUR a prostředky Evropské unie pokryjí až 85 % nákladů. Zbývající část (15 % z 300 mil. EUR) musí z vlastních zdrojů spolufinancovat Praha. Konečné rozhodnutí Evropské komise o vyčlenění těchto peněz padne v říjnu, nicméně podle mých informací bude kladné.
Jiří Paroubek, předseda Vlády ČR
Doporučuji Pavlu Bémovi, aby místo produkování mediálních výstupů vstoupil do jednání s ministerstvem dopravy. Pak by se dozvěděl o připravovaném modelu financování metra. Ten vychází z Operačního programu Doprava a hlavní město díky němu v průběhu příštích sedmi let získá téměř devět miliard korun z Fondu soudržnosti EU. Praha by tak každý rok dostala na stavbu podzemní dráhy více než 1,2 miliardy korun. Příspěvek Praze na metro se tak proti minulých letům ztroj až zčtyřnásobí.
Podotýkám v této souvislosti, že jako náměstek pražského primátora odpovědný za finance jsem zajišťoval financování staveb metra šest let. Úspěšně, protože z dlouhodobého úvěru Evropské investiční banky, který jsem na základě rozhodnutí pražského zastupitelstva zabezpečil, město financuje stavbu „céčka“ ještě dnes. A byl jsem to mimo jiné já, kdo tehdy kritizoval nedostatečnou účast státu na těchto klíčových dopravních investicích v hlavním městě. Ale 1,2 miliardy korun bude vynikající sumou.
S odchodem do premiérské funkce pro mne problém neskončil, hledal jsem trvalý zdroj peněz na stavbu metra a to se podařilo. Na výstavbu metra je navrženo na ministerstvu dopravy v příštích sedmi letech 300 mil. EUR a prostředky Evropské unie pokryjí až 85 % nákladů. Zbývající část (15 % z 300 mil. EUR) musí z vlastních zdrojů spolufinancovat Praha. Konečné rozhodnutí Evropské komise o vyčlenění těchto peněz padne v říjnu, nicméně podle mých informací bude kladné.
Jiří Paroubek, předseda Vlády ČR
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk