https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/reditelstvi-silnic-a-dalnic-cr-uvitalo-ze-zastupitele-usteckeho-kraje-zamitli-navrh-na-zmenu-uzemniho-planu-dalnice-d8
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Ředitelství silnic a dálnic ČR uvítalo, že zastupitelé Ústeckého kraje zamítli návrh na změnu územního plánu dálnice D8

9. března 2005 | MD ČR
Ředitelství silnic a dálnic ČR pozitivně vnímá rozhodnutí zastupitelů Ústeckého kraje, kteří zamítli návrh ekologických organizací na změnu územního plánu o alternativní vedení trasy dálnice D8 dlouhým nákladným tunelem. Kladným přístupem k současné variantě tak zastupitelé podpořili další významnější posun ve výstavbě dálnice.

Zastupitelé Ústeckého kraje svým rozhodnutím podpořili současnou variantu výstavby dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic přes České středohoří. Sporný úsek této stavby bude řešen pasáží formou tunel-most-tunel, což je varianta méně nákladná, rychlejší a pravděpodobně také méně ekologicky náročná. Pokud by se tak nestalo, došlo by tím k dalšímu pozdržení dostavby o další čtyři roky
a navýšení nákladů o více než 2 miliardy korun. Podle Ředitelství silnic a dálnic ČR lze díky rozhodnutí zastupitelů kraje očekávat definitivní dokončení dálnice D8 na konci roku 2008. „Dnešní rozhodnutí zastupitelů kraje je velmi důležité. Jasně převládly pragmatické argumenty před určitou ideou, která nemá realistické základy. Nyní je důležité, jak se ekologické organizace zachovají. Mají možnost
předkládat různé žaloby a řešit celý spor soudní cestou. V takovém případě nelze úplně přesně určit, kdy bude dálnice dokončena. Budeme se ale snažit držet plánovaného termínu, tedy roku 2008,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman.

Dálnice D8 spojí v délce 92 km Prahu, Ústí nad Labem a Německo, kde se na hranicích plynule napojí na německou dálnici A17, která končí na křižovatce s dálnicí A4 u Drážďan. Výstavba úseku Ústí n. L. – Německo přes Krušné hory se plně rozeběhla v roce 2004. Ke zprovoznění by mělo dojít ke konci roku 2006.

V současné době je v provozu již 52 km dálnice, ve výstavbě 23,5 km a v přípravě 16,5 km.
Nové rychlé spojení Prahy a severních Čech přinese řešení současné dopravní situace, která se neustále zhoršuje díky narůstajícímu objemu kamionové dopravy.

Dojde tak k odklonu kamionové dopravy z obcí a měst v okolí D8 a eliminuje se nebezpečí vážných dopravních nehod.Pro sužovanou oblast je včasné dokončení dálnice jednoznačně pozitivní zprávou.

Výstavba komunikace neohrožuje ani neopomíjí unikátní životní prostředí, kudy trasa vede. V oblasti Českého Středohoří se již díky výstavbě nového dopravního koridoru proinvestovala více než miliarda korun do ekologických opatření.

Ojedinělost, kterou se dálnice D8 vyznačuje v oblasti ochrany životního prostředí, nelze nalézt na žádné jiné komunikace na území České republiky, která by disponovala nákladnějšími mostními objekty, ochrannými zemními valy, biokoridory pro přechod zvěře, protihlukovými objekty či biologickou rekultivací spojenou s mohutným zalesňováním.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist