Tiskové zprávy
MD ČR: Ředitelství silnic a dálnic otevřelo úsek D6 u středočeské obce Krupá
27. srpna 2024 | MD ČR
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zprovoznilo stavbu 6,5 kilometru dlouhého úseku dálnice D6 Krupá, přeložka ve Středočeském kraji. Práce vyšly na 1,5 miliardy Kč bez DPH. ŘSD aktuálně buduje dalších téměř 27 kilometrů dálnice D6 i odpočívku u Kolešova. Na přelomu roku plánuje ŘSD začít stavět ještě úsek D6 Knínice – Bošov, příští rok další dva úseky dálnice D6 zprovozní. Projekt D6 Krupá, přeložka je navržen ke spolufinancování z Programu Doprava 2021–2027 v předpokládané výši 1,5 miliardy Kč.
„Šest kilometrů nové dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary sloužící jako obchvat Krupé naváže na už zprovozněný úsek od Prahy končící u Krušovic. D6 je jednou z dálnic, jejichž dostavba v posledních letech významně pokročila. Již příští rok se řidiči mohou těšit na zprovoznění dalších dvou navazujících úseků v celkové délce 14,4 kilometru, celá D6 z Prahy až do Karlových Varů by měla být hotová v roce 2028. Doba jízdy se tak z nynějších téměř dvou hodin výrazně zkrátí,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Úsek D6 Krupá začíná západně od obce Krušovice, kde navazuje na úsek D6 Řevničov, obchvat zprovozněný v roce 2020. Součástí jsou mimoúrovňová křižovatka Krupá, dále 805 metrů dlouhá estakáda, pět mostů i čtyři protihlukové stěny dohromady dlouhé přes 1,5 kilometru.
„Stavba navazuje na dálniční úseky u Nového Strašecí a Řevničova, které jsme zprovoznili v roce 2020. Nový úsek odvede veškerou tranzitní dopravu z obce Krupá. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod a klesnou emisní zátěže a hluk. Nebezpečné úrovňové křížení se silnicí II/229 nahradila mimoúrovňová křižovatka. Nová čtyřpruhová komunikace je výrazně bezpečnější a umožní řidičům plynulejší jízdu,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 kilometrů dálnice. Příští rok by měla být D6 od Prahy hotová až k jesenické křižovatce se silnicí I/27. Letos v červenci začalo ŘSD stavět 12,1 kilometru dlouhý úsek Petrohrad – Lubenec, jednu z největších dopravních staveb v Česku. V nejbližších dvou letech plánuje ŘSD začít stavět všechny zbylé úseky D6 mezi Prahou a Karlovými Vary.
„Dálnice především odvede dopravu z obcí, kudy nyní jezdí motoristé po silnici první třídy. Šířkové uspořádání silnice I/6 je už nevyhovující, naprosto nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost. Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je pro ŘSD zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice také vidět,“ uvedl Radek Mátl.
Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Programu Doprava 2021–2027 (OPD3) z Fondu soudržnosti.
D6 Krupá, přeložka
Hlavní trasa:
délka: 6450 m
počet stavebních objektů: 67
zhotovitel: Metrostav Infrastructure a.s.
cena stavby dle smlouvy: 1 543 454 637 Kč bez DPH
zahájení realizace: 3/2022
zprovoznění: 8/2024
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 269,6 kilometru nových staveb. Jedná se o 218,6 km dálnic a 51 km silnic I. třídy.
Ve výběrovém řízení se nachází dalších 174,3 km dálnic a silnic I. třídy.
Kompletní přehled všech připravovaných i realizovaných staveb naleznete v interaktivní mapě na webu www.rsd.cz.
„Šest kilometrů nové dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary sloužící jako obchvat Krupé naváže na už zprovozněný úsek od Prahy končící u Krušovic. D6 je jednou z dálnic, jejichž dostavba v posledních letech významně pokročila. Již příští rok se řidiči mohou těšit na zprovoznění dalších dvou navazujících úseků v celkové délce 14,4 kilometru, celá D6 z Prahy až do Karlových Varů by měla být hotová v roce 2028. Doba jízdy se tak z nynějších téměř dvou hodin výrazně zkrátí,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Úsek D6 Krupá začíná západně od obce Krušovice, kde navazuje na úsek D6 Řevničov, obchvat zprovozněný v roce 2020. Součástí jsou mimoúrovňová křižovatka Krupá, dále 805 metrů dlouhá estakáda, pět mostů i čtyři protihlukové stěny dohromady dlouhé přes 1,5 kilometru.
„Stavba navazuje na dálniční úseky u Nového Strašecí a Řevničova, které jsme zprovoznili v roce 2020. Nový úsek odvede veškerou tranzitní dopravu z obce Krupá. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod a klesnou emisní zátěže a hluk. Nebezpečné úrovňové křížení se silnicí II/229 nahradila mimoúrovňová křižovatka. Nová čtyřpruhová komunikace je výrazně bezpečnější a umožní řidičům plynulejší jízdu,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 kilometrů dálnice. Příští rok by měla být D6 od Prahy hotová až k jesenické křižovatce se silnicí I/27. Letos v červenci začalo ŘSD stavět 12,1 kilometru dlouhý úsek Petrohrad – Lubenec, jednu z největších dopravních staveb v Česku. V nejbližších dvou letech plánuje ŘSD začít stavět všechny zbylé úseky D6 mezi Prahou a Karlovými Vary.
„Dálnice především odvede dopravu z obcí, kudy nyní jezdí motoristé po silnici první třídy. Šířkové uspořádání silnice I/6 je už nevyhovující, naprosto nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost. Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je pro ŘSD zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice také vidět,“ uvedl Radek Mátl.
Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Programu Doprava 2021–2027 (OPD3) z Fondu soudržnosti.
D6 Krupá, přeložka
Hlavní trasa:
délka: 6450 m
počet stavebních objektů: 67
zhotovitel: Metrostav Infrastructure a.s.
cena stavby dle smlouvy: 1 543 454 637 Kč bez DPH
zahájení realizace: 3/2022
zprovoznění: 8/2024
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 269,6 kilometru nových staveb. Jedná se o 218,6 km dálnic a 51 km silnic I. třídy.
Ve výběrovém řízení se nachází dalších 174,3 km dálnic a silnic I. třídy.
Kompletní přehled všech připravovaných i realizovaných staveb naleznete v interaktivní mapě na webu www.rsd.cz.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk