Tiskové zprávy
MD ČR: Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět D7 ze Slaného do Kutrovic
25. října 2024 | MD ČR
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět úsek dálnice D7 z města Slaný do Kutrovic ve Středočeském kraji. Práce na 3,4 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 532 milionů Kč bez DPH, potrvají dva roky. Hlavním cílem je přestavět části silnice I/7 na dálnici se čtyřmi pruhy. V nejbližších měsících plánuje ŘSD zahájit i stavbu zbylých dvou středočeských částí dálnice D7.
„Vždy mě potěší, když zahajujeme výstavbu části dálnice, jejíž příprava se z nějakého důvodu protahovala a výstavba dlouho odkládala. Tři nedostavěné úseky D7 mezi Slaným a Louny řidiče a obyvatele Lotouše skutečně trápí. Stávající silnice I/7 představuje důležitou spojnici Prahy s průmyslovou aglomerací Lounska a Chomutovska a u Slaného po ní denně projede 15 000 aut, z toho pětina kamionů. Díky tomu, že letos zahájíme i dva zbývající úseky ve Středočeském kraji, dojde k propojení dálnice, která dnes končí u Knovíze, s hotovými částmi v Ústeckém kraji mezi Panenským Týncem a Louny,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Stavba nového úseku se dá rozdělit na dvě části. Zhruba z poloviny to bude rozšíření silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněná v podobě obchvatu obce Lotouš. Nový pravý jízdní pás dálnice mezi kilometry 24,3 – 26,1 by měl být v provozu už na přelomu let 2025 a 2026. Součástí celého dálničního úseku bude pět mostů, z toho tři nové přímo na dálnici. Vznikne i 600 metrů dlouhá protihluková stěna u Lotouše. Úsek už prozkoumali archeologové. Odkryli hrob náležející bylanské kultuře z 8. až 7. století před naším letopočtem nebo zbytek sídliště z období stěhování národů včetně několika pecí.
„Jedním z výrazných objektů nového dálničního úseku je přeložka doprovodné komunikace. Účelem je dopravně zpřístupnit oblasti Neprobylic a Kutrovic poté, co bude zrušený přístup ze silnice I/7 v obci Lotouš. Součástí komunikace bude i nová čtyřramenná okružní křižovatka. Ještě v průběhu prosince tohoto roku plánujeme zahájit realizaci zbylých dvou úseků dálnice D7 ve Středočeském kraji. Jde o sedmikilometrový úsek Kutrovice – Panenský Týnec a podobně dlouhou část dálnice mezi Knovízí a Slaným,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Středočeské úseky se tak propojí s hotovými úseky v Ústeckém kraji. Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů, v provozu je téměř 60 kilometrů. Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů. Cílem je, aby byla hotová do roku 2029. Její první úseky vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu Nového letiště v Ruzyni.
D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice
Hlavní trasa:
délka: 3350 m
počet stavebních objektů: 63
zhotovitel: SILNICE GROUP a.s.
cena stavby dle smlouvy: 532 382 711 Kč bez DPH
zahájení realizace: 10/2024
zprovoznění: 11/2026
délka stavby do zprovoznění: 25 měsíců
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 322,6 kilometru nových staveb. Jedná se o 250,7 km dálnic a 71,9 km silnic I. třídy.
Ve výběrovém řízení se nachází dalších 116,4 km dálnic a silnic I. třídy.
Kompletní přehled všech připravovaných i realizovaných staveb naleznete v interaktivní mapě na webu www.rsd.cz
„Vždy mě potěší, když zahajujeme výstavbu části dálnice, jejíž příprava se z nějakého důvodu protahovala a výstavba dlouho odkládala. Tři nedostavěné úseky D7 mezi Slaným a Louny řidiče a obyvatele Lotouše skutečně trápí. Stávající silnice I/7 představuje důležitou spojnici Prahy s průmyslovou aglomerací Lounska a Chomutovska a u Slaného po ní denně projede 15 000 aut, z toho pětina kamionů. Díky tomu, že letos zahájíme i dva zbývající úseky ve Středočeském kraji, dojde k propojení dálnice, která dnes končí u Knovíze, s hotovými částmi v Ústeckém kraji mezi Panenským Týncem a Louny,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Stavba nového úseku se dá rozdělit na dvě části. Zhruba z poloviny to bude rozšíření silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněná v podobě obchvatu obce Lotouš. Nový pravý jízdní pás dálnice mezi kilometry 24,3 – 26,1 by měl být v provozu už na přelomu let 2025 a 2026. Součástí celého dálničního úseku bude pět mostů, z toho tři nové přímo na dálnici. Vznikne i 600 metrů dlouhá protihluková stěna u Lotouše. Úsek už prozkoumali archeologové. Odkryli hrob náležející bylanské kultuře z 8. až 7. století před naším letopočtem nebo zbytek sídliště z období stěhování národů včetně několika pecí.
„Jedním z výrazných objektů nového dálničního úseku je přeložka doprovodné komunikace. Účelem je dopravně zpřístupnit oblasti Neprobylic a Kutrovic poté, co bude zrušený přístup ze silnice I/7 v obci Lotouš. Součástí komunikace bude i nová čtyřramenná okružní křižovatka. Ještě v průběhu prosince tohoto roku plánujeme zahájit realizaci zbylých dvou úseků dálnice D7 ve Středočeském kraji. Jde o sedmikilometrový úsek Kutrovice – Panenský Týnec a podobně dlouhou část dálnice mezi Knovízí a Slaným,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Středočeské úseky se tak propojí s hotovými úseky v Ústeckém kraji. Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů, v provozu je téměř 60 kilometrů. Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů. Cílem je, aby byla hotová do roku 2029. Její první úseky vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu Nového letiště v Ruzyni.
D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice
Hlavní trasa:
délka: 3350 m
počet stavebních objektů: 63
zhotovitel: SILNICE GROUP a.s.
cena stavby dle smlouvy: 532 382 711 Kč bez DPH
zahájení realizace: 10/2024
zprovoznění: 11/2026
délka stavby do zprovoznění: 25 měsíců
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 322,6 kilometru nových staveb. Jedná se o 250,7 km dálnic a 71,9 km silnic I. třídy.
Ve výběrovém řízení se nachází dalších 116,4 km dálnic a silnic I. třídy.
Kompletní přehled všech připravovaných i realizovaných staveb naleznete v interaktivní mapě na webu www.rsd.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk