Marek Jehlička "> Ředitelství vodních cest i Ministerstvo dopravy poprvé přiznali, že chystaný jez u Děčína problém s lodní dopravou nevyřeší - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/reditelstvi-vodnich-cest-i-ministerstvo-dopravy-poprve-priznali-ze-chystany-jez-u-decina-problem-s-lodni-dopravou-nevyresi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Arnika - program Ochrana přírody: Ředitelství vodních cest i Ministerstvo dopravy poprvé přiznali, že chystaný jez u Děčína problém s lodní dopravou nevyřeší

30. listopadu 2006 | Arnika - program Ochrana přírody
Autor: Marek Jehlička, tel: 606 727 942
Problematické stránky výstavby jezu u Děčína jasně vyšly najevo na semináři pro veřejnost k Plavebnímu stupni Děčín, pořádaném Ředitelstvím vodních cest. Představitelé Ředitelství vodních cest ale i přítomní zástupci Ministerstva dopravy několikrát přiznali, že tento jez neřeší problém vnitrozemské lodní dopravy. Primátor Děčína Jaroslav Raška také připustil, že doprava zboží do děčínského přístavu bude znamenat velkou dopravní zátěž, u které neví, jak ji bude město řešit. Náměstek Ministra dopravy Vojtěch Kocourek vidí řešení v tom, že by se postavily jezy dva. Od dvou jezů přitom ministerstvo dopravy ustoupilo kvůli tlaku veřejnosti a občanských sdružení, která upozorňovala na vážné poškození přírody labského kaňonu.

Ředitelství vodních cest i zástupci Ministerstva dopravy na včerejším setkání s veřejností připustili, že děčínský jez nevyřeší problémy lodní dopravy. Kritickým úsekem na Labi nadále zůstane úsek mezi Ústím nad Labem a Děčínem. „Původní záměr dvou jezů byl jenom rozdělen na dva záměry a cílem Ministerstva dopravy je prosadit postupně i druhý jez. To se na semináři tentokrát jasně ukázalo“ uvedla Kateřina Hlavatá ze sdružení Arnika.

Jez u Děčína byl přitom dosud interpretován jako kompromisní varianta, na které se dohodly Ministerstvo životního prostředí a Ministerstvo dopravy. Ministerstvo dopravy se však přestalo tajit záměrem prosadit i druhý jez. „Kdyby bylo na mě, druhý jez bych stavěl,“ prohlásil na přímou otázku Arniky náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek.

Na včerejším setkání se také ukázalo, že chystaný děčínský jez nebude znamenat ani úlevu kamionové dopravě a tudíž ekologičtější způsob přepravy, jak se až dosud snažili zastánci jezu tvrdit. Jez naopak způsobí Děčínu velké problémy s nárůstem kamionové dopravy. „Nevím, jak tuto dopravní zátěž bude město řešit,“ odvětil děčínský starosta Jaroslav Raška na dotaz, kudy se bude zboží do přístavu dopravovat.

„Smutnou zprávou ze včerejšího setkání je, že dopravní lobby chce poškodit kaňon Labe drastičtějším způsobem, než zatím otevřeně připouštělo. Dobrou zprávou je, že dopravci konečně odkryli své karty a všichni alespoň víme, na čem jsme,“ zhodnotil situaci mluvčí Arniky Marek Jehlička.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist