Tiskové zprávy
RegioJet: RegioJet zahájí od 15. prosince provoz na městské železniční lince S49
RegioJet rozšiřuje své působení v městské železniční dopravě. Od 15. prosince převezme provoz městské železniční linky S49 spojující Roztoky u Prahy, Libeň a Hostivař. V průběhu roku 2025 se k této lince připojí nově vzniklá linka S61 vedoucí z pražského Hlavního nádraží/Vršovic do Úval. Obě linky budou pod provozem RegioJetu následujících 15 let, tedy až do roku 2039.
Praha, 13. listopadu – RegioJet rozšiřuje své působení v městské železniční dopravě. Od 15. prosince převezme provoz městské železniční linky S49 spojující Roztoky u Prahy, Libeň a Hostivař. V průběhu roku 2025 se k této lince připojí nově vzniklá linka S61 vedoucí z pražského Hlavního nádraží/Vršovic do Úval. Obě linky budou pod provozem RegioJetu následujících 15 let, tedy až do roku 2039.
Moderní nízkopodlažní jednotky PESA s časovým odkladem
Na provoz těchto linek budou nasazeny nové nízkopodlažní elektrické jednotky PESA Elf.eu, jejichž dodání ovšem nabralo zpoždění kvůli nedodržení termínů a komplikacím na straně výrobce. Linka S49 tak bude od začátku zajištěna vozidly společnosti Arriva, která budou jezdit pod licencí RegioJetu. Nasazení nových jednotek PESA je očekáváno na přelomu prvního a druhého čtvrtletí roku 2025. Tyto třívozové nízkopodlažní elektrické jednotky budou dvousystémové, klimatizované, vybavené systémem ETCS a oddílem první třídy. Kapacita každého vlaku bude 231 sedících cestujících a komfort zajistí bezbariérový přístup, wifi připojení a celovozová klimatizace.
Změna trasy linky S61 a odložený start provozu
Plánovaná linka S61 projde dočasnou úpravou trasy. Kvůli nedokončeným zastávkám a infrastrukturním změnám nebude linka zatím vedena z Běchovic do Vršovic, jak bylo původně zamýšleno, ale pojede odklonovou trasou z Hlavního nádraží/Vršovic po koridoru až do středočeských Úval. Předpokládaný začátek provozu RegioJetu na této trase je plánován po dodání jednotek PESA Elf.eu od výrobce, s tím, že původní trasa bude otevřena, jakmile bude potřebná infrastruktura dokončena.
Integrovaný tarif PID a přestupní možnosti
Linky provozované RegioJetem budou plně integrovány do systému Pražské integrované dopravy (PID). Jízdenky platné v ostatních prostředcích MHD a na meziměstských linkách PID budou rovněž platit na těchto železničních linkách, a to s možností přestupu mezi dopravci v rámci platnosti jízdenky. Jízdenky bude možné zakoupit na všech běžných prodejních místech a prostřednictvím všech standardních distribučních kanálů PID. Mimo tarif PID mohou cestující využít také tarif OneTicket, který umožňuje pohodlný přestup mezi vlakovými linkami různých dopravců s využitím jedné jízdenky.
O společnosti RegioJet:
RegioJet a.s. je ryze českou společností a patří k největším soukromým provozovatelům železniční a autobusové dopravy ve střední Evropě. Vznikla v roce 2009 jako dceřiná společnost STUDENT AGENCY zakladatele Radima Jančury. Od roku 2011 provozuje RegioJet pravidelnou osobní železniční dopravu. Společnost RegioJet a.s. se umístila na 4. místě v žebříčku 100 obdivovaných firem České republiky roku 2023. Pravidelně se umisťuje na nejvyšších příčkách v žebříčku Top Zaměstnavatelé v kategorii Doprava & Logistika. V roce 2024 se umístila na druhém místě v této prestižní studii.
Praha, 13. listopadu – RegioJet rozšiřuje své působení v městské železniční dopravě. Od 15. prosince převezme provoz městské železniční linky S49 spojující Roztoky u Prahy, Libeň a Hostivař. V průběhu roku 2025 se k této lince připojí nově vzniklá linka S61 vedoucí z pražského Hlavního nádraží/Vršovic do Úval. Obě linky budou pod provozem RegioJetu následujících 15 let, tedy až do roku 2039.
Moderní nízkopodlažní jednotky PESA s časovým odkladem
Na provoz těchto linek budou nasazeny nové nízkopodlažní elektrické jednotky PESA Elf.eu, jejichž dodání ovšem nabralo zpoždění kvůli nedodržení termínů a komplikacím na straně výrobce. Linka S49 tak bude od začátku zajištěna vozidly společnosti Arriva, která budou jezdit pod licencí RegioJetu. Nasazení nových jednotek PESA je očekáváno na přelomu prvního a druhého čtvrtletí roku 2025. Tyto třívozové nízkopodlažní elektrické jednotky budou dvousystémové, klimatizované, vybavené systémem ETCS a oddílem první třídy. Kapacita každého vlaku bude 231 sedících cestujících a komfort zajistí bezbariérový přístup, wifi připojení a celovozová klimatizace.
Změna trasy linky S61 a odložený start provozu
Plánovaná linka S61 projde dočasnou úpravou trasy. Kvůli nedokončeným zastávkám a infrastrukturním změnám nebude linka zatím vedena z Běchovic do Vršovic, jak bylo původně zamýšleno, ale pojede odklonovou trasou z Hlavního nádraží/Vršovic po koridoru až do středočeských Úval. Předpokládaný začátek provozu RegioJetu na této trase je plánován po dodání jednotek PESA Elf.eu od výrobce, s tím, že původní trasa bude otevřena, jakmile bude potřebná infrastruktura dokončena.
Integrovaný tarif PID a přestupní možnosti
Linky provozované RegioJetem budou plně integrovány do systému Pražské integrované dopravy (PID). Jízdenky platné v ostatních prostředcích MHD a na meziměstských linkách PID budou rovněž platit na těchto železničních linkách, a to s možností přestupu mezi dopravci v rámci platnosti jízdenky. Jízdenky bude možné zakoupit na všech běžných prodejních místech a prostřednictvím všech standardních distribučních kanálů PID. Mimo tarif PID mohou cestující využít také tarif OneTicket, který umožňuje pohodlný přestup mezi vlakovými linkami různých dopravců s využitím jedné jízdenky.
O společnosti RegioJet:
RegioJet a.s. je ryze českou společností a patří k největším soukromým provozovatelům železniční a autobusové dopravy ve střední Evropě. Vznikla v roce 2009 jako dceřiná společnost STUDENT AGENCY zakladatele Radima Jančury. Od roku 2011 provozuje RegioJet pravidelnou osobní železniční dopravu. Společnost RegioJet a.s. se umístila na 4. místě v žebříčku 100 obdivovaných firem České republiky roku 2023. Pravidelně se umisťuje na nejvyšších příčkách v žebříčku Top Zaměstnavatelé v kategorii Doprava & Logistika. V roce 2024 se umístila na druhém místě v této prestižní studii.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk