https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/regionalni-doprava-v-kraji-vysocina-zustane-zachovana-ve-stejnem-rozsahu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Regionální doprava v kraji Vysočina zůstane zachována ve stejném rozsahu

29. listopadu 2005 | České dráhy
Nejvýznamnější změny v železniční dopravy v kraji Vysočina.

Došlo k úpravě poloh vlaků dálkové dopravy na tratích 230 a 250 Praha – Havlíčkův Brod – Brno tak, že téměř celý den jezdí v pravidelném dvouhodinovém taktu při křižování v Havlíčkově Brodu, což ve většině případů umožňuje i vzájemné propojení osobními vlaky přes Jihlavu s rychlými spoji na trati Brno – Jihlava – České Budějovice.

Na trati 240 Brno – Jihlava dojde zhruba u poloviny spojů k nasazení moderních motorových vozů ČD řady 843. Tyto vozy budou vést i rychlíky v trati Jihlava – Havlíčkův Brod – Pardubice.
Z hlediska grafické úpravy nového jízdního řádu byl úsek Jihlava – Havlíčkův Brod vyjmut z tratě 240 a přičleněn k trati 225, ze které do tohoto úseku projížděla většina osobních vlaků.

Dálková doprava
(Praha -) Golčův Jeníkov – Havlíčkův Brod - Žďár nad Sázavou (- Brno)
Nejvýraznější změnou je srovnání naprosté většiny rychlíků do pravidelného dvouhodinového taktu s odjezdy z Havlíčkova Brodu na Prahu v lichou hodinu a 59. minutu, ve směru na Brno v sudou hodinu a 03. minutu. Jako náhrada vlaků EC přibyl jeden pár R, celkově zde tedy jezdí 9 párů rychlíků. Počet rychlíků zastavujících v Golčově Jeníkově městě a v Přibyslavi se v obou případech zvýšil o tři.

(Praha -) Golčův Jeníkov – Havlíčkův Brod - Jihlava – Okříšky (- Znojmo)
Rozsah dopravy v této relaci zůstává zachován. V souvislosti se zpravidelněním předchozí relace spojů se jen časově posouvají páteční a nedělní posilové R v rozsahu cca 25 až 75 min.

(Bohumín - Brno -) Náměšť nad Oslavou - Jihlava – Počátky-Žirovnice (- Plzeň)
V úseku Brno – Třebíč – Jihlava došlo ke zrušení R 860 (odj. Brno hl. n. 9:25 hod.) a R 861 (odj. Jihlava v 5:35 hod.) a nově byl zaveden v pracovní dny R 969 s odjezdem z Jihlavy ve 12:37 hod. V úseku Jihlava – Počátky-Žirovnice – České Budějovice je dálková doprava beze změn.

Jihlava – Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou (- Pardubice)
Zde zůstávají 2 páry rychlíků. Trasa dopoledního páru je však zkrácena z Jihlavy do Pardubic. Ve směru do Pardubic se změnily časové polohy, nově odjezdy z Jihlavy v 8:34 a 16:00 hod.

Regionální doprava
Trať 212 Světlá nad Sázavou – Zruč nad Sázavou
Koncepce a rozsah dopravy zůstávají zachovány na úrovni jízdního řádu 2004/2005. Pouze časové polohy jednotlivých vlaků jsou drobně minutově upraveny tak, aby zůstaly přípoje ve Světlé nad Sázavou.

Trať 224 Horní Cerekev – Pelhřimov – Tábor
Rozsah dopravy též zůstává zachován téměř stejný jako v období platnosti jízdního řádu 2004/2005, koncepce však doznala určitých změn.
Ranní Sp 1765 Ražice – Tábor – Horní Cerekev byl nahrazen osobním vlakem vyjíždějícím z Tábora cca o půl hodiny dříve a se stejným dojezdem do Horní Cerekve. Struktura následujících Os doznala též větších změn. Vlaky nyní pojedou zpravidla v celé trase z Tábora až do Horní Cerekve s odjezdy z Tábora v 11:03, 14:09, 15:17 (v X), 17:00, 19:24 a 21:10 hod.
V opačném směru ubyl mezi Horní Cerekví a Pelhřimovem málo využívaný první ranní vlak a byl přesunut do pozdně večerní polohy, kdy přijíždí jako přímý vlak z Jihlavy - Os 8352 (příj. Pelhřimov 23:51 hod.). Odpolední Sp 1764 je nově veden pouze v neděli, v X a 6 je nahrazen osobním vlakem s odjezdem z Horní Cerekve v 18:52 hod. Vlak Os 18442 s odjezdem ve 20:27 hod. z Horní Cerekve do Pelhřimova pojede nově nejen v X, ale i v neděli a svátky

Trať 225 Havlíčkův Brod - Jihlava – Jindřichův Hradec – Veselí nad Lužnicí
Ve směru z Havlíčkova Brodu první vlak v 4:46 hod. začíná v X již z Čáslavi. Většina ostatních osobních vlaků mezi 8. a 22. hodinou je vedena jako přípojné od rychlíků na trati Praha - Havlíčkův Brod – Brno a odjíždí z Havlíčkova Brodu tedy vždy pár minut po sudé hodině, v Jihlavě mají tyto osobní vlaky zpravidla těsné přípojové vazby na rychlíky ve směru na Třebíč a Brno. V odpolední špičce v X jsou spoje zahuštěny dalšími osobními vlaky s odjezdy v 13:10, 15:11 a 17:12 hod. z Havlíčkova Brodu. Tímto se zlepšila i obsluha průmyslové zóny u železniční zastávky Jihlava-Bosch Diesel. Navíc např. vlak 4873 (odjezd v 6:14 z Jihlavy-Bosch Diesel) jede přímo do Třebíče bez nutnosti přestupu v Jihlavě.

V opačném směru z Veselí nad Lužnicí do Havlíčkova Brodu je situace obdobná – osobní vlaky jsou zpravidla vedeny jako přípojné k rychlíkům na trati Brno – Havlíčkův Brod – Praha. Dále byl první ranní vlak o víkendech urychlen tak, aby cestující v Jihlavě stihli odjezd rychlíku do Prahy v 5:02 hod. Vlak Os 8334 s příjezdem do Jihlavy v 6:24 hod. začíná nově v Jihlávce a z Veselí nad Lužnicí je trasován vlak Os 8300 s příjezdem do Jihlavy v 7:20 hod. Tento vlak dále projíždí jako zrychlený Os do Havlíčkova Brodu na přípoj k rychlíku do Prahy. Rychlíky do Pardubic a Hradce Králové jedou nově v dřívějších časových polohách – v 8:34 a 16:00 hod. Tomu se časově musely přizpůsobit i některé osobní vlaky. Vlak Os 8348 (odjezd 18:08 hod. z Jihlavy) nekončí v Dobroníně, ale nově jede až do Havlíčkova Brodu.

Trať 227 Kostelec u Jihlavy – Telč – Slavonice
Koncepce a rozsah dopravy zůstávají zachovány na úrovni jízdního řádu 2004/2005. Pouze časové polohy jednotlivých vlaků jsou drobně minutově upraveny jednak dle požadavků měst a obcí podél trati a nebo tak, aby zůstaly přípoje v Kostelci u Jihlavy.

Trať 230 Havlíčkův Brod – Kolín
Rozsah dopravy zůstává též zachován na úrovni jízdního řádu 2004/2005. Časové polohy jednotlivých vlaků jsou drobně minutově upraveny, aby byly v maximální míře navázány přípoje v Havlíčkově Brodu a Světlé nad Sázavou. Změna nastala hlavně v koncepci, kdy většina vlaků v dopoledních hodinách je vedena v relaci Kolín – Havlíčkův Brod až Žďár nad Sázavou. První ranní a pozdně odpolední vlaky jsou pro změnu trasovány z Kolína přes Havlíčkův Brod do Jihlavy.

Trať 237 Havlíčkův Brod – Humpolec
Rozsah dopravy zůstává stejný. Jedinou změnou je kromě drobných minutových posunů odjezd vlaku Os 15956 z Havlíčkova Brodu již v 6:38 hod. z důvodu dřívějšího příjezdu studentů do Humpolce (7:23 hod.).

Trať 238 Havlíčkův Brod – Pardubice
Na této trati došlo ke změně časových poloh rychlíků ve směru z Havlíčkova Brodu do Pardubic. To vyvolalo i nutnost větších změn v osobní dopravě. Největší z nich jsou: Ve směru do Havlíčkova Brodu nejede dnešní vlak Os 5313 s příjezdem v 18:56 hod. a spojení z Pardubic nově zabezpečí vzájemně navazující následující vlaky Os 5349 a Os 5331 s příjezdem do Havlíčkova Brodu v 19:48 hod., které navíc pojedou denně, vyjma vánočních svátků.

V opačném směru pojede nově vlak Os 5302 (6:51 hod. z Havlíčkova Brodu) i o sobotách, následující vlak Os 5324 skončí ve Žďírci nad Doubravou a dál bude možnost pokračovat nově trasovaným R 980 do Pardubic. Odpolední R 982 je též posunut do výrazně dřívější polohy (již v 16:23 hod.) a tak odjezdy Os vlaků z Havlíčkova Brodu se posouvají na 17:11, 18:17, 19:18 a 20:13 hod.

Trať 240 Brno - Náměšť nad Oslavou – Jihlava
Na této trati dochází pouze k mírnějším úpravám loni zavedené koncepce. Největší úpravy byly vyvolány zrušením stávajících rychlíků R 860 (odj. 9:25 hod. z Brna) a R 861 (odj. 5:35 hod. z Jihlavy) a naopak zavedením nového R 969 (odj. 12:37 v X z Jihlavy). Došlo tedy k následujícím úpravám:
Ve směru z Brna do Jihlavy byl posunut o víkendech první vlak z Třebíče tak, aby byl v Jihlavě zabezpečen přestup na R 610 do Prahy. Mezi Okříškami a Jihlavou bylo zaměněno omezení po sobě jedoucích vlaků Os 4874 a Os 24804 (odj. 6:38 a 7:03 z Okříšek). Došlo k upravení omezení vlaků Os 4826, 4830, 4832, 4836 a 4842 mezi Zastávkou u Brna a Náměští nad Oslavou na „jede v X a od 18.III. do 29.X. denně“ (v opačném směru obdobně vlaky Os 4843, 4845, 4859). Vzhledem ke zrušení vlaku R 860 byly spojeny stávající vlaky Os 4828 a 4878 do jediného – Os 4808, tím byl výrazně zkrácen pobyt v Třebíči. Vlak 4812 je v úseku Okříšky – Jihlava zrušen a posunut do pozdější polohy s odjezdem z Okříšek jako Os 4878 v 16:22 hod., aby byl lépe zabezpečen návoz pracujících do průmyslové zóny poblíž železniční zastávky Jihlava-Bosch Diesel. Vlak Os 4854 je pro nízké využití mezi Okříškami a Bransouzemi ukončen ve stanici Okříšky.

V opačném směru byl R 861 nahrazen vlakem Sp 1661 (v X a 6), který nově zastavuje ve více stanicích. Vlak Sp 1663 byl nahrazen novým R 969 se stejným omezením v X, zastavujícím však jen v menším počtu stanic. Byly sloučeny vlaky s odjezdem z Jihlavy v 15:30 hod. v 6, + a 16:01 hod. X do jediného vlaku jedoucího denně s odjezdem z Jihlavy v 15:30 hod. V pracovní dny se tak zkrátil pobyt v Třebíči.

Trať 241 Znojmo – Moravské Budějovice - Okříšky
Na této trati došlo vzhledem ke frekvencím cestujících k mírnému úbytku počtu vlaků o víkendech (dnešní Os 24801, 24802, 24812, 24813 nepojedou v 6, 24803, 24804 nepojedou v +). První vlak ze Znojma (odj. 4:245 hod.) je trasován do Jemnice, v Moravských Budějovicích je zabezpečen přestup na vlak Jemnice – Okříšky. V odpoledních hodinách je nově denně vytvořen v Okříškách přestup mezi vlaky Os 24816 a R 668 do Plzně.

Trať 243 Moravské Budějovice - Jemnice
Rozsah osobní dopravy zde zůstal zachován, došlo ale k omezení vlaků Os 24861 (odj. 14:14 hod. z Jemnice) a Os 24864 (odj. 14:53 hod. z Moravských Budějovic) v sobotu ve prospěch zcela nových vlaků Os 24871 (odj. 18:59 hod. z Jemnice) a Os 24872 (odj. 19:45 hod. z Moravských Budějovic), jedoucích v neděli.

Trať 250 Brno – Tišnov – Žďár nad Sázavou – Havlíčkův Brod
Větší počet Os vlaků mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou je nově veden již z a do Kolína.
Ve směru z Havlíčkova Brodu do Brna vlak Os 4621 (odj. 4:45 hod. z Havlíčkova Brodu) jede mezi Žďárem nad Sázavou a Tišnovem pouze v pondělí. Vlak Os 14873 jede nově z Havlíčkova Brodu jen v X a o víkendech jede o půl hodiny později nový vlak Os 5907 z Kolína. V 15:45 hod. v X je ze Žďáru n.S. do Brna veden nový Os 4615. Vlak Os 14879 jede z Havlíčkova Brodu o 41 min. později.

V opačném směru byl zrušen mezi Křižanovem a Žďárem n. S. Os 24954 z Velkého Meziříčí (nově je spojen s vlakem Os 4612). Os 4614 byl přesunut do časové polohy o hodinu dříve (příj. do Žďáru n.S. v 19:28 hod.), obdobně i vlak Os 4616 (příj. do Žďáru n.S. v 19:28 hod.), ten nově jede i v sobotu. Zcela nový je vlak Os 4906, jedoucí v neděli, s příjezdem do Žďáru n. S. v 23:28 hod. Posunutím těchto vlaků vznikly mimo jiné kvalitní přípojové vazby v Křižanově na trať do Velkého Meziříčí.

Trať 251 Tišnov – Nedvědice – Žďár nad Sázavou
Na této trati se rozsah dopravy mírně navýšil o víkendech mezi Žďárem nad Sázavou a Novým Městem na Moravě, a to novým vlakem Os 14951 (odj. 13:35 hod. ze Žďáru n. S.) a rozšířením četnosti jízdy vlaku Os 14923 (odj. 17:36 hod. ze Žďáru n. S.). Ostatní spoje zůstaly beze změny.

Trať 252 Křižanov - Studenec
Rozsah dopravy na této trati je zachován, došlo však k několika změnám v trasování. Ve směru z Křižanova do Studence přibyl mezi Budišovem a Studencem nový vlak Os 24925 s příjezdem do Studence v 6:31 hod., jedoucí jako přípoj k nově zastavujícímu Sp 1661, Naopak odpolední vlak Os 24911 jede z Velkého Meziříčí v pozdější poloze (o 22 min. později) a v Budišově končí. Vlaky Os 24947 a 24949 z Křižanova zajíždějí nově až na zastávku Velké Meziříčí město.

V opačném směru přibyl nový vlak Os 24924 ze Studence do Budišova (odj. Studenec v 6:03 hod.) a naopak vlak Os 24910 odjíždí z Budišova (odj. 14:22), a ne ze Studence. Byly spojeny dnešní vlaky Os 24954 a 24936 do nového Os 24914, takže přibylo nové spojení ze Studence až do Křižanova a Žďáru nad Sázavou. Poslední vlak Os 24918 byl posunut o hodinu později na odjezd 20:05 hod. ze Studence.

Kultura cestování
V průběhu letošního roku byly rozsáhle zrekonstruována nástupiště ve stanicích Rapotice, Kralice nad Oslavou, Náměšť nad Oslavou, byla opravena zastřešení nástupišť ve Žďáru nad Sázavou, Havlíčkově Brodě a na nástupišti č. 2 v Jihlavě.

Od počátku platnosti nového jízdního řádu se očekává zprovoznění nové zastávky Telč-Staré Město na trati Kostelec u Jihlavy – Slavonice.

Do IDS JMK byla od 1. 9. 2005 začleněna trať z Brna až po Rapotice.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist