Tiskové zprávy
České dráhy: RegioPantery přebírají další výkony v Praze a ve Středočeském kraji
20. srpna 2024 | České dráhy
Provoz RegioPanterů v Praze a ve Středočeském kraji se během srpna rozšiřuje. Depo nyní denně vypravuje čtyři jednotky, které převzaly dopravu na lince S4 na krátkém rameni mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou. Denně najedou dohromady už 1 200 kilometrů.
„Nejpozději od prosincové změny jízdního řádu nasadíme v Praze, ve Středočeském a Ústeckém kraji 22 jednotek RegioPanter. Obslouží linky S4/U4 z Prahy do Kralup nad Vltavou a dál do Roudnice, Lovosic a Ústí nad Labem a zrychlenou linku spěšných vlaků R41 z Prahy do Kolína a Kutné Hory. Stávající flotilu CityElefantů doplní o 4 950 míst k sezení. Novotou vonící vlaky však nečekají na nový jízdní řád v prosinci, ale do provozu je uvádíme hned, jak je přebíráme od výrobce. Díky tomu můžeme už nyní v srpnu rozšířit provoz Panterů na lince S4 do Kralup nad Vltavou a během podzimu je nasadíme na další spoje do Ústí nad Labem a následně i na spěšné vlaky do Kolína,“ představuje nasazení nových vlaků Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.
„Plníme sliby, které jsme dali občanům Středočeského kraje a které se týkají významného zvyšování kvality v oblasti veřejné dopravy. Mezi ně patří i pořízení zcela nových, kapacitních jednotek v barvách PID. Modernizace železnice a navyšování přepravní kapacity na páteřních železničních tratích je nezbytné, máme-li motivovat cestující k využívání veřejné dopravy. Cestující očekává kvalitu odpovídající 21. století a nasazení moderních vlaků se výrazným způsobem zvýší komfort cestování po železnici v rámci systému Pražské integrované dopravy, a to nejen ve Středočeském kraji. Připomenu, že na tratích našeho kraje jezdí anebo brzy jezdit budou i další, moderní vlaky. Na mysli mám jednotky RegioFox anebo RegioSpider,“ uvádí Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro veřejnou dopravu.
České dráhy objednaly u společnosti Škoda Group 50 dvouvozových a 60 třívozových jednotek RegioPanter. Do konce letošního roku mají být všechny jednotky uvedeny do provozu. Nahradily až 30 let staré vlaky složené většinou z klasických osobních vozů a lokomotiv. Moderní komfort cestování nabízejí v 10 ze 14 krajů, a to v Praze, ve Středočeském, Ústeckém, Královéhradeckém, Plzeňském, Jihočeském, Olomouckém, Moravskoslezském a ve Zlínském kraji a v Kraji Vysočina.
Výhody elektrických jednotek RegioPanter
* moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami dle požadavku krajů ve 2. a případně také v 1. třídě;
* bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku jsou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
* moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem, dveře jsou vybaveny varovnou audiovizuální signalizací před zavíráním a mají bezpečnostní prvky proti sevření osob;
* prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
* doplňkové služby jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků, individuální čtecí lampičky jednotlivých míst;
* dostatečné velké prostory pro přepravu osob na invalidním vozíku, umístění kočárků, jízdních kol a dalších velkých zavazadel;
* moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.
„Nejpozději od prosincové změny jízdního řádu nasadíme v Praze, ve Středočeském a Ústeckém kraji 22 jednotek RegioPanter. Obslouží linky S4/U4 z Prahy do Kralup nad Vltavou a dál do Roudnice, Lovosic a Ústí nad Labem a zrychlenou linku spěšných vlaků R41 z Prahy do Kolína a Kutné Hory. Stávající flotilu CityElefantů doplní o 4 950 míst k sezení. Novotou vonící vlaky však nečekají na nový jízdní řád v prosinci, ale do provozu je uvádíme hned, jak je přebíráme od výrobce. Díky tomu můžeme už nyní v srpnu rozšířit provoz Panterů na lince S4 do Kralup nad Vltavou a během podzimu je nasadíme na další spoje do Ústí nad Labem a následně i na spěšné vlaky do Kolína,“ představuje nasazení nových vlaků Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.
„Plníme sliby, které jsme dali občanům Středočeského kraje a které se týkají významného zvyšování kvality v oblasti veřejné dopravy. Mezi ně patří i pořízení zcela nových, kapacitních jednotek v barvách PID. Modernizace železnice a navyšování přepravní kapacity na páteřních železničních tratích je nezbytné, máme-li motivovat cestující k využívání veřejné dopravy. Cestující očekává kvalitu odpovídající 21. století a nasazení moderních vlaků se výrazným způsobem zvýší komfort cestování po železnici v rámci systému Pražské integrované dopravy, a to nejen ve Středočeském kraji. Připomenu, že na tratích našeho kraje jezdí anebo brzy jezdit budou i další, moderní vlaky. Na mysli mám jednotky RegioFox anebo RegioSpider,“ uvádí Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro veřejnou dopravu.
České dráhy objednaly u společnosti Škoda Group 50 dvouvozových a 60 třívozových jednotek RegioPanter. Do konce letošního roku mají být všechny jednotky uvedeny do provozu. Nahradily až 30 let staré vlaky složené většinou z klasických osobních vozů a lokomotiv. Moderní komfort cestování nabízejí v 10 ze 14 krajů, a to v Praze, ve Středočeském, Ústeckém, Královéhradeckém, Plzeňském, Jihočeském, Olomouckém, Moravskoslezském a ve Zlínském kraji a v Kraji Vysočina.
Výhody elektrických jednotek RegioPanter
* moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami dle požadavku krajů ve 2. a případně také v 1. třídě;
* bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku jsou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
* moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem, dveře jsou vybaveny varovnou audiovizuální signalizací před zavíráním a mají bezpečnostní prvky proti sevření osob;
* prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
* doplňkové služby jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků, individuální čtecí lampičky jednotlivých míst;
* dostatečné velké prostory pro přepravu osob na invalidním vozíku, umístění kočárků, jízdních kol a dalších velkých zavazadel;
* moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk