Tiskové zprávy
České dráhy: RegioPantery ve Zlínském kraji hlásí milion najetých kilometrů
19. listopadu 2025 | České dráhy
Už rok vozí pětice elektrických jednotek RegioPanter druhé generace cestující ve Zlínském kraji. Moderní bezbariérové vlaky za tu dobu najezdily dohromady milion kilometrů a výrazně zvýšily komfort cestování na trati z Přerova přes Hulín a Otrokovice do Břeclavi. Cestující na nových jednotkách oceňují pohodlnou jízdu, moderní interiér i bezbariérovost.
Cestující vozí moderní nízkopodlažní RegioPantery primárně na trati z Přerova do Břeclavi. Vedle toho zajišťují také část výkonů na spěšných vlacích z Olomouce do Starého Města u Uherského Hradiště. Pokrývají tak nejen Zlínský, ale také Jihomoravský a Olomoucký kraj. Měsíčně najedou 85 tisíc kilometrů.
RegioPanter ve Zlínském kraji 1
„Za rok tak mají tyto soupravy na kontě dohromady už milion najetých kilometrů. Pro představu, to je jako kdyby jel jeden Panter nepřetržitě téměř celý rok rychlostí 120 km/h. Pětice jednotek přinesla do regionu cestujícím téměř 1200 sedaček v nových vlacích, které nabízejí moderní svezení se vším, co k němu patří. ‚Milionové‘ RegioPantery cestujícím zajistily komfortnější cestování, ať už míří za prací, do školy nebo za zábavou,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
RegioPantery se během prvního roku provozu ukázaly jako velmi spolehlivé i komfortní. Mezi cestujícími se těší velké oblibě. Pro kraj je důležité, aby lidé měli k dispozici moderní a pohodlné vlaky, které zatraktivní veřejnou dopravu a zpříjemní cestování i každodenní dojíždění. Jsem rád, že se tato investice do kvality regionální železniční dopravy tak rychle a jednoznačně osvědčuje,“ doplňuje statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje Radek Doležel, odpovědný za dopravu.
Elektrické jednotky RegioPanter druhé generace jsou moderní bezbariérové vlaky vybavené klimatizací, palubní sítí Wi-Fi, možností napájení cestovní elektroniky ze zásuvek 230 V a USB portů. Vlaky disponují velkým prostorem pro invalidní vozíky, kočárky, jízdní kola a objemná zavazadla. RegioPantery jsou rovněž vybaveny nejmodernější bezpečnostní a komunikační technikou, jako jsou evropský vlakový zabezpečovač ETCS nebo radiokomunikace GSM-R.
Cestující vozí moderní nízkopodlažní RegioPantery primárně na trati z Přerova do Břeclavi. Vedle toho zajišťují také část výkonů na spěšných vlacích z Olomouce do Starého Města u Uherského Hradiště. Pokrývají tak nejen Zlínský, ale také Jihomoravský a Olomoucký kraj. Měsíčně najedou 85 tisíc kilometrů.
RegioPanter ve Zlínském kraji 1
„Za rok tak mají tyto soupravy na kontě dohromady už milion najetých kilometrů. Pro představu, to je jako kdyby jel jeden Panter nepřetržitě téměř celý rok rychlostí 120 km/h. Pětice jednotek přinesla do regionu cestujícím téměř 1200 sedaček v nových vlacích, které nabízejí moderní svezení se vším, co k němu patří. ‚Milionové‘ RegioPantery cestujícím zajistily komfortnější cestování, ať už míří za prací, do školy nebo za zábavou,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
RegioPantery se během prvního roku provozu ukázaly jako velmi spolehlivé i komfortní. Mezi cestujícími se těší velké oblibě. Pro kraj je důležité, aby lidé měli k dispozici moderní a pohodlné vlaky, které zatraktivní veřejnou dopravu a zpříjemní cestování i každodenní dojíždění. Jsem rád, že se tato investice do kvality regionální železniční dopravy tak rychle a jednoznačně osvědčuje,“ doplňuje statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje Radek Doležel, odpovědný za dopravu.
Elektrické jednotky RegioPanter druhé generace jsou moderní bezbariérové vlaky vybavené klimatizací, palubní sítí Wi-Fi, možností napájení cestovní elektroniky ze zásuvek 230 V a USB portů. Vlaky disponují velkým prostorem pro invalidní vozíky, kočárky, jízdní kola a objemná zavazadla. RegioPantery jsou rovněž vybaveny nejmodernější bezpečnostní a komunikační technikou, jako jsou evropský vlakový zabezpečovač ETCS nebo radiokomunikace GSM-R.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




