https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/rekonstrukce-hlavniho-nadrazi-v-praze-zacala
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Rekonstrukce hlavního nádraží v Praze začala

14. prosince 2006 | České dráhy
Přesně 36 měsíců po podpisu smlouvy mezi Českými drahami, a. s., a Grandi Stazioni SpA oficiálně zahajuje generální dodavatel společnost Metrostav, a.s., stavební práce na revitalizaci stanice Praha hlavní nádraží.

Dnešní den představuje završení tříletého období na přípravě projektu, projednávání a spolupráce s příslušnými správními úřady. Pražské hlavní nádraží se tak kompletně změní – cestujícím nabídne novou úroveň odbavovacích služeb; veřejnosti pak nové prostředí pro nákupy a další služby.

Vývoj projektu revitalizace představoval pro Grandi Stazioni i České dráhy jedinečnou výzvu. Veřejný rozměr stanice, vysoká historická a kulturní hodnota nádražních budov, integrace do budoucího dopravního systému hlavního města Prahy a zároveň nutnost modernizovat tvář nejdůležitějšího nádraží Českých drah v České republice - to jsou některé součásti, které inspirovaly a řídily vznik projektu, který dá Praze “železniční nádraží třetího tisíciletí”.

“Šíři a jedinečnost projektu revitalizace lze vyjádřit několika čísly: aby bylo možné zahájit stavební práce, museli jsme zažádat a obdržet více než 30 různých povolení od příslušných kompetentních úřadů. Projekt je orientován na budoucnost: renovovaná železniční stanice je připravena pojmout 150.000 návštěvníků denně,” dodává Gaetano Casertano, člen představenstva Grandi Stazioni.

Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a. s., k zahájení rekonstrukce hlavního nádraží poznamenal: “Vedle vzniku nových typů služeb, které by na nádraží v centru města měly sloužit nejen cestujícím, ale i široké veřejnosti, počítají České dráhy s brzkým zvýšením komfortu odbavovacích služeb. Jako jeden z hlavních výsledků modernizace hlavního nádraží zde vznikne sjednocené Centrum zákaznických služeb, které cestujícím zajistí podobně vysokou úroveň odbavení, jakou znají například z prostředí mezinárodních letišť.”

Projekt revitalizace je také důkazem toho, jak při společném postupu dvou partnerů, kdy každý z nich respektuje svoji roli, lze pomocí skutečné součinnosti dosáhnout výsledků velké hodnoty.

„Rekonstrukcemi v současné době prochází řada industriálních staveb, tato však, jako jedna z mála, bude i po opravě dál sloužit původnímu účelu, což je i po technické stránce velmi specifické zadání. Naše firma vstupuje na půdu, kterou důvěrně zná, odbavovací hala pražského hlavního nádraží patří totiž k těm projektům, které koncem 70. let minulého století vznikly v souvislosti s výstavbou metra, kvůli němuž byl Metrostav před 35 lety založen. Vážíme si toho, že pro Prahu a její železniční dopravu můžeme oživit prostor, který je nejen významným dopravním a komunikačním uzlem, ale měl by být také důstojnou vstupní bránou do hlavního města,“ zmínil při slavnostním zahájení I. etapy rekonstrukce předseda představenstva Metrostavu Ing. Jindřich Hess.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist