Tiskové zprávy
Správa NP Šumava: Reliéf Šumavské krajiny není pro elektromobily problém
Už déle než rok využívají zaměstnanci Správy Národního parku Šumava pro své služební cesty po území národního parku i mimo něj několik elektromobilů. Dlouhodobě jsou na Správě dva vozy Nissan Leaf a na kratší období jsou zapůjčovány například BMW i3, Volkswagen e-UP nebo aktuálně Smart ForTwo Electric Drive od společnosti E.ON. Díky tomu se nám potvrdilo, že pro elektromobily není problémem ani kopcovitá Šumava.
„Samozřejmě, že obavou všech řidičů elektromobilů je jejich dojezd, který se v kopcovité krajině Šumavy snižuje. Když se s tím ale člověk sžije a doslova se s nimi naučí jezdit a využívat například možnosti rekuperace, není problémem se vydat i na delší trasy mimo území Národního parku," říká náměstek ředitele Správy NP Šumava Miloš Juha.
„Krásným příkladem je vozidlo Smart ForTwo Electric Drive, které nám zapůjčila společnost E.ON na dobu dvou měsíců, abychom jej pořádně otestovali. Například jízda z Vimperku přes Kvildu až na Železnorudsko a zpět nebyl s pohledu dojezdu a výdrže baterie problém, ale jak už jsem říkal, důležité je, aby řidič trochu změnil své návyky z aut se spalovacími motory," dodává Miloš Juha.
Společnost E.ON před rokem zapůjčila Správě NP Šumava Volkswagen e-UP, se kterým zaměstnanci najeli více než 1300 kilometrů. Nejvzdálenějším místem dojezdu s tímto vozem byla trasa Vimperk - Sušice.
„Na našem území je pro kratší jízdy elektromobil vhodný asi do 60 km vzdálenosti. Při větší hustotě rychlonabíjecích stanic si umíme představit masivnější nasazení této techniky i v tak náročném prostředí, jakým je Šumava," sděluje své zkušenosti vedoucí oddělení IT a GIS Správy NP Šumava Lubomír Dvořák.
Na hustější síť rychlonabíjecích stanic pro elektromobily a elektrokola Šumava ještě čeká. Zatím jsou na jejím území dvě takové soukromé stanice.
„Správa parku počítá se stavbou těchto dobíjecích bodů. Jednoznačně by to vedlo k větší popularitě elektromobilů a jejich rozšíření na Šumavě. Ideálním cílem do budoucna by bylo postupně vyměnit všechna naše služební vozidla se spalovacími motory na elektrická. My teďuž víme, že by to šlo, ale i tak to bude běh na delší trať," zakončuje náměstek Miloš Juha.
„Samozřejmě, že obavou všech řidičů elektromobilů je jejich dojezd, který se v kopcovité krajině Šumavy snižuje. Když se s tím ale člověk sžije a doslova se s nimi naučí jezdit a využívat například možnosti rekuperace, není problémem se vydat i na delší trasy mimo území Národního parku," říká náměstek ředitele Správy NP Šumava Miloš Juha.
„Krásným příkladem je vozidlo Smart ForTwo Electric Drive, které nám zapůjčila společnost E.ON na dobu dvou měsíců, abychom jej pořádně otestovali. Například jízda z Vimperku přes Kvildu až na Železnorudsko a zpět nebyl s pohledu dojezdu a výdrže baterie problém, ale jak už jsem říkal, důležité je, aby řidič trochu změnil své návyky z aut se spalovacími motory," dodává Miloš Juha.
Společnost E.ON před rokem zapůjčila Správě NP Šumava Volkswagen e-UP, se kterým zaměstnanci najeli více než 1300 kilometrů. Nejvzdálenějším místem dojezdu s tímto vozem byla trasa Vimperk - Sušice.
„Na našem území je pro kratší jízdy elektromobil vhodný asi do 60 km vzdálenosti. Při větší hustotě rychlonabíjecích stanic si umíme představit masivnější nasazení této techniky i v tak náročném prostředí, jakým je Šumava," sděluje své zkušenosti vedoucí oddělení IT a GIS Správy NP Šumava Lubomír Dvořák.
Na hustější síť rychlonabíjecích stanic pro elektromobily a elektrokola Šumava ještě čeká. Zatím jsou na jejím území dvě takové soukromé stanice.
„Správa parku počítá se stavbou těchto dobíjecích bodů. Jednoznačně by to vedlo k větší popularitě elektromobilů a jejich rozšíření na Šumavě. Ideálním cílem do budoucna by bylo postupně vyměnit všechna naše služební vozidla se spalovacími motory na elektrická. My teďuž víme, že by to šlo, ale i tak to bude běh na delší trať," zakončuje náměstek Miloš Juha.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk