https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/restauracni-vozy-projdou-prestavbou-vzniknou-z-nich-bistrovozy-s-oddily-1-tridy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Restaurační vozy projdou přestavbou, vzniknou z nich bistrovozy s oddíly 1. třídy

7. srpna 2018 | České dráhy
Vyšší efektivitu provozu dálkových linek, rozšíření služeb v oblasti gastronomie na palubě vlaků Českých drah a zvýšení kapacity spojů ve stále více poptávané 1. třídě umožní přestavba restauračních vozů na bistrovozy. První z nich mají být uvedeny do provozu v prvním pololetí příštího roku.

„Naše restaurační vozy a jejich nabídka jídel a nápojů jsou v mezinárodním měřítku velmi oceňované, proto chceme při přestavbě restauračních vozů na bistrovozy zachovat a dále rozšířit možnosti nabídky kvalitní gastronomie v našich vlacích. Kuchyně dostanou nové moderní zařízení včetně konvektomatů, které tam dosud chyběly. To umožní doplnit nabídku občerstvení. Zároveň se ale rozšíří model servírování jídel a nápojů přímo na místa cestujících, především v 1. třídě. Zachováme také roznášku občerstvení po celé soupravě formou minibaru. Ve velké části vozu pak dosadíme interiér 1. třídy, který nabídne další místa a umožní uspořit jeden vůz v soupravě, což se pozitivně promítne do efektivity provozu dálkových vlaků,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.

Přestavbou v dceřiné společnosti Českých drah DPOV, která byla realizací zakázky pověřena, projde nejprve devět vozů typu WRmee816 na nový typ ARmpee. S rekonstrukcí se začne už na podzim a první vozy by měly být uvedeny do provozu během první poloviny příštího roku. Později do přelomu let 2020/2021 se předpokládá také modernizace zbývajících restauračních vozů WRmee816, WRmee814 a ARmpee832, jejichž vzhled bude v maximální možné míře přizpůsoben většině nových bistrovozů, které vzniknou ze současných restauračních vagónů. České dráhy tak získají 27 moderních vozů s oddílem 1. třídy a se špičkovým zázemím pro poskytování občerstvení na palubě vlaků.

„Při přestavbě vozů se zaměříme jak na technické zhodnocení vozu, tak především na vysokou úroveň komfortu pro cestující a personál bistra. Úplně nové budou podlahové krytiny, obložení stěn, zástěny a příčky s posuvnými dveřmi. Do větší části vozu bude dosazen interiér 1. třídy s polohovatelnými sedačkami a stoly, srovnatelný s jinými moderními dálkovými vlaky. Instalujeme také nové osvětlení a audiovizuální informační systém včetně elektronického rezervačního systému. Samozřejmostí budou elektrické zásuvky 230 V a USB porty pro dobíjení přenosné elektroniky nebo Wi-Fi, která umožní snadný přístup k internetu. Nové vybavení na úrovni rychlovlaků Pendolino dostane kuchyně, která bude v kvalitním nerezovém provedení. Doplněny do ní budou například konvektomat a vyměněna myčka nádobí. I v bistrovoze a v 1. třídě počítáme se servírování jídel a nápojů na porcelánu a do skla. Celkové pojetí designu bistrovozů bude vycházet z dokončované modernizace Pendolin,“ vyjmenovává rozsah úprav Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah odpovědný za techniku, servis a majetek.

České dráhy v současnosti provozují 37 restauračních a 20 bistrovozů (včetně vlaků Pendolino a Railjet). Ty jsou zařazeny v provozu na 6 různých dálkových linkách. Na dalších linkách mají cestující k dispozici nabídku občerstvení z pojízdného minibaru, nebo prostřednictvím automatů. Na několika linkách poskytují občerstvení také zahraniční společnosti z Rakouska, Maďarska nebo z Polska.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

15.8.2018 11:50
proč je třeba mít ve vlaku restauraci 1. třídy...??? aby oškubali cestujícího o ještě více peněz za pidiporce...???
Odpovědět
reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist