https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/rock-for-people-laka-navstevniky-do-vlaku-a-zautoci-na-nove-ekologicke-rekordy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Greenpeace: Rock for People láká návštěvníky do vlaků a zaútočí na nové ekologické rekordy

20. června 2011 | Greenpeace
Jako místo oslav svého 20. výročí působení v České republice si vybrala blížící se festival Rock for People mezinárodní organizace Greenpeace. Při té příležitosti vznikne na festivalu tzv. Zelené městečko - druhé epicentrum dění s pestrým programem. Rock for People (2. – 5. 7. 2011) již tradičně v rámci ekologického konceptu podporuje i veřejnou dopravu (včetně kyvadlové), vlakovou dopravu na festival, cyklojízdu (včetně výroby a instalace stojanů na kola a letos poprvé s profesionálním doprovodným cykloservisem) nebo také tisk propagačních materiálů na recyklovaný papír. Chybět by na místě neměl ani recyklovatelný toaletní papír. Nově se do zeleného programu zapojí i společnost T-Mobile, díky které bude možné rozšířit unikátní separační linky i recycle pointy. „Jsme rádi, že se nám daří eko aktivity neustále rozšiřovat. Letos se budou účastníci v Zeleném městečku moci například dozvědět novinky o solární energii. I díky finanční podpoře společnosti T-Mobile bude areál včetně stanového města pro 15 tisíc lidí plně vybaven odpadkovými koši na tříděný odpad,“ říká Michal Thomes z pořádající agentury Ameba Production.

Za loňský přístup k životnímu prostředí byl festival Rock for People oceněn prvním místem v akci Čistý festival, podporované společností Ekokom. Jako první a dosud jediný festival v bývalém Československu RfP předloni zprovoznil vlastní unikátní linku na třídění odpadů, skrze kterou prochází veškerý odpad festivalu. Linka je v provozu 24 hodin denně po dobu 5 dnů; při loňském ročníku jí prošlo více než 70 tun odpadu, z nějž 80 % bylo ve spolupráci s Hradeckými službami a.s. recyklováno (plasty, papír, sklo, hliník, baterie). Na provozu celého třídícího systému festivalu se vystřídalo 200 dobrovolníků z řad festivalových návštěvníků. Celý koncept zeleného festivalu finančně podpoří také firma T-Mobile, která je již počtvrté za sebou generálním partnerem festivalu a deník Metro pak našim dobrovolníkům dodá slušivá trička a postará se i informování návštěvníků.

Navíc bude v rámci tohoto ročníku nově zaveden i tříděný sběr gastroodpadů ze všech festivalových stánků s občerstvením. „Očekáváme, že se tímto opatřením podíl recyklace zvedne na 90 % veškerého odpadu,“ říká Štěpán Suchochleb, který má ekologický program na starosti. Během loňského ročníku v rámci této aktivity vysbíralo přes 110 000 pivních kelímků, jejichž složením vznikl had o rekordní délce 1 155,25 metru. Festival Rock for People tímto počinem předčil jiné open air akce a zapsal se tak do České knihy rekordů.

Kromě certifikátu Čistý festival získal v loni Rock for People také významné ocenění od celosvětové asociace A Greener Festival. Nejen pro organizátory bylo udělení tohoto významného certifikátu Green & Clean Award od evropské asociace festivalů Yourope a organizace A Greener Festival dalším důkazem o správném směřování Rock for People k co nejmenší zátěži na životní prostředí a zároveň k příjemnému pobytu všech návštěvníků. Na plnění velmi náročných kritérií vypsaných stejnojmennou organizací dohlíželi její zástupci osobně; o to větším úspěchem je označení „Green & Clean“, které si osobně převzali organizátoři festivalu v Londýně. Certifikát není pro ně jen odměnou za šetrný přístup k přírodě, ale i závazkem pro nadcházející 17. ročník. Více na www.rockforpeople.cz.

Festivalové veselí může být občas i náročné. Pro ty, kdo si budou během letošního RfP potřebovat odpočinout, letos Greenpeace postaví Zelené městečko – oázu klidu, kde si návštěvníci budou moci aktivně odpočinout a zároveň si užít komornější atmosféru, zajímavý program a originální prezentaci českých neziskových organizací. Nové a oproti předchozím ročníkům vylepšené Zelené městečko, bude stát hned vedle 24-hodinnové zóny u hlavního vchodu. V rámci Greenpeace stage tu bude probíhat hudebně-zábavní produkce, k vidění budou africké tance, bubeníci z Afriky či divadelní variace Vší eskapády, zahrají a zazpívají třeba Márdi a Pítrs z Vypsané fixy či kapela Lety mimo. Program zpříjemní například zdravé vegetariánské a veganské občerstvení, Fair Trade káva z Mama Coffee, nebo posezení v Čajovně Rainbow. Na místě bude také k dispozici 120 zásuvek na solární energii, v nichž si bude možné (s vlastní nabíječkou) dobít například fotoaparáty. V chill out stanu bude pak možné využít počítače s internetem napájené ze solárních panelů. K posezení zde dostanete nápoje chlazené solární energií nebo polévku uvařenou na solárním vařiči.

V Recyklační dílně si návštěvníci budou moci vyrobit solární vařič, peněženku z tetrapackových obalů, nebo boty z pneumatik. Praktické workshopy budou probíhat po celou dobu festivalu a poskytnou zájemcům jak materiál, tak i návod. V infostánku Greenpeace si nejen environmentálně naladění nadšenci budou moci také změřit svou vlastní ekologickou stopu, nebo si na herní konzoli Kinect X-boxu zahrát hry s ekologickou tématikou. A zároveň se dozvědět vše podstatné o práci Greenpeace a nejnovější informace o toxické kampani přímo od vedoucího kampaně.

Zajímá vás air-brush body painting? Pokud ano, v nabídce nechybí ani možnost namalování ekologických motivů přímo na tělo a zdarma. Mimo areál Zeleného městečka nabídne Greenpeace i vodní zorbing. Pod dohledem proškolených dobrovolníků se mohou návštěvníci v aquazorbové kouli vydat na vodní hladinu a vrhat salta a kotrmelce. Tato aktivita bude umístěna na přilehlém rybníčku - ten najdete na festivalové mapě, nebo se informujte přímo v Zeleném městečku. Na své si tu přijdou ale i zastánci elektromobility – vystaven tu bude elektromobil i elektroskútr, nebo dokonce dodávka Olda, která recykluje použitý olej z restaurací. U stánku společnosti Člověk v tísni si budete moci vyzkoušet, jak byste obstáli v Africe na cestě pro vodu, prezentace Amnesty International vám zase předvede, jak vypadá běžný den běžného politického vězně. Hnutí Duha zve na filmy a odborné přednášky s ekologickou tématikou, společnost Arnika bude zájemce učit vyrábět „recyball“. Letošní Rock for People se v ekologickém nadšení nehodlá nijak omezovat. A proč taky? Hodláme se prostě tento rok pořádně zazelenat!

Pořadatelé RfP v rámci ekologických aktivit podporují také cestování, které šetří životní prostředí. Díky spolupráci s Českými drahami tak bude fanouškům k dispozici speciální tarifní nabídka „Vlak+ Rock for People 2011“. Ta se bude vztahovat na všechny zpáteční jízdenky zakoupené do cílové stanice začínající názvem „Hradec Králové …“, s datem nástupu jízdy 1. až 5. července 2011. České dráhy prodají návštěvníkovi zpáteční jízdenku s datem nástupu jízdy podle jeho požadavku, nejpozději však 6. 7. 2011, a to za poloviční cenu. Pro to, aby zpáteční jízdenka (a především cena pouze za jednu cestu) platila, je nezbytné jízdenku na lícové (přední) straně opatřit pamětním razítkem ČD. To návštěvníci získají ve 24-ti hodinové zóně ve Festivalparku Rock for People 2011. Pokud bude na jízdence předepsané razítko chybět, nebude nárok na slevu uznán a cestující zaplatí za cestu zpět jízdné, na které prokáže nárok.

---

Letošní Rock for People, na kterém vystoupí na 140 kapel, 20 DJ´s a dvě desítky divadelních souborů a dalších „živých“ projektů, se v hradeckém Festivalparku koná od 2. do 5. července. Vedle zahraničních hvězd v čele s My Chemical Romance, Paramore, Bullet For My Valentine, Pendulum, Sum 41, White Lies, The Wombats, německých Digitalism nebo The Streets byly potvrzeny i české kapely jako Tata Bojs, Kryštof (s derniérou aktuálního Kinoturné), Tři sestry, Vypsaná fiXa, Nightwork, Buty nebo Chinaski.

Nejlevnější červnové vstupenky za 1 590 Kč jsou pouze na www.ticketsforpeople.cz - do 1. července bude cena stejná. V prodeji jsou již rovněž jednodenní lístky. Vstupenky jsou k dostání i v dalších předprodejních sítích.

---

ROCK FOR PEOPLE 2011
Generální partner: T-Mobile se značkou t-music
Hlavní partner: Pivovary Staropramen
Partneři: Stock Plzeň, Red Bull, České dráhy, Urban Wave, Carrot Euro
Partneři ekologického programu: T-Mobile a.s. a deník Metro
Podporuje: statutární město Hradec Králové s programem Regina, České vysoké učení technické
Hlavní mediální partner: Evropa 2
Mediální partneři: Mladá fronta Dnes, Reflex, Seznam.cz, Musicserver.cz, Poslouchej.net, Expats.cz

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist