Tiskové zprávy
Hnutí Duha: Rock for People rozvíjí četné ekologické aktivity
Podpora ekologické dopravy vlakem, autobusem, na kole nebo třeba pěšky, důsledná separace odpadů, používání biologicky odbouratelného nádobí či výsadba stromů ve Festivalparku. Organizátoři Rock for People, který začíná Večírkem pro nedočkavé již v pátek 3. července, se u příležitosti letošního 15. výročí rozhodli nadělit dárek sobě i životnímu prostředí a minimalizovat ekologickou stopu festivalu. Inspirovali se studijními cestami na úspěšné evropské festivaly, mimo jiné anglické Glastonbury a Beautiful Days, a přišli i s řadou novinek.
Jako první v Čechách zavedl už před lety festival Rock for People systém vratných pivních kelímků, který následně převzaly téměř všechny ostatní letní festivaly. Letos jdou organizátoři ještě o několik kroků dál. „Výkup plastových kelímků je fajn a díky němu je v areálu pořádek, ale odpadky stále zůstávaly na hromadě. Letos se proto zaměříme na důkladnou recyklaci všech odpadů, včetně jejich konečného zpracování. Jsme moc rádi, že nám vyšly vstříc Hradecké služby Marius Pedersen a.s. i samotné město Hradec Králové. Bez nich by byla tato aktivita jen poloviční,“ konstatuje za pořadatele Michal Thomes.
Systém spočívá v důsledném sběru a třídění veškerého odpadu vygenerovaného na festivalu. V areálu bude rozmístěno 30 sběrných míst, na každém z nich jsou samostatné barevně označené koše na plasty, papír a hliník. Nejdůležitější bude samozřejmě spolupráce návštěvníků festivalu, aby odpadky vyhazovali pouze do nádob k tomu určených. Sběrná místa budou během festivalu důsledně monitorována a jejich obsah bude průběžně svážen do třídící linky v zázemí festivalu, kde se znovu přetřídí a prostřednictvím společnosti Marius Pedersen bude předán k recyklaci. Celý systém třídění má na starosti samostatný tým 16 lidí, kteří pracují na směny. Za zmínku stojí i to, že při svážení odpadů ze sběrných míst do zázemí festivalu sběrný tým využije vozidlo na elektrický pohon.
Dalším letošním významným vylepšením a krokem k ekologické udržitelnosti festivalu je snaha v maximální možné míře využívat při prodeji nápojů a občerstvení biologicky odbouratelné obaly. Tyto obaly jsou kompostovatelné a pro zatížení životního prostředí mnohem šetrnější než klasické plastové obaly. Pomocí při jejich ekologické likvidaci přispěje dodavatel - společnost Bioplaneta.
Ekologický podtext festivalu letos podtrhuje i účast Hnutí DUHA, které přispělo zajímavým doprovodným programem. Ve svém stanu bude návštěvníkům promítat inspirativní filmy s ekologickým nábojem. Patří k nim například ještě žhavá francouzská novinka HOME z dílny světoznámého fotografa Yanna Arthuse – Bertranda a producenta Luca Bessona nebo Zajatci bílého boha renomovaného Steva Lichtaga.
V rámci své ambiciózní iniciativy Velká výzva obráží české letní festivaly. Ekologická organizace prosazuje zákon po vzoru Velké Británie, jež závazně stanoví, že české exhalace skleníkových plynů budou do roku 2050 klesat o 2 % ročně. Rozhýbe tak investice do moderních zelených řešení – zateplování domů nebo čisté energetiky, pohodlné veřejné dopravy, snadné recyklace či místních potravin.
„Myšlenku zákona již nyní podporuje řada osobností v čele s Václavem Havlem, korespondenční lístek nebo mail poslancům odeslalo za pár týdnů na půldruhého tisíce lidí. To je jen začátek. Naší snahou je oslovit desítky tisíc lidí a jsme rádi, že letní turné po velkých festivalech začínáme právě na Rock for People, jehož pořadatelé se snaží podporovat zelená řešení v praxi. Věřím, že se zde inspirují i další realizátoři kulturních akcí,“ vysvětluje Petr Machálek, ředitel Hnutí DUHA. Účastníci festivalu budou mít také možnost podepsat korespondenční lístek svým poslancům s žádostí o podporu zákona.
Záštitu nad ekologickou linií festivalu Rock for People převzal deník Metro – ostatně ten se snaží o šetrný přístup v rámci vlastní kampaně „Pošli metro do dalšího kola“. Rock for People nad to realizoval celou reklamní kampaň na recyklovaných papírech.
K ekologickému programu se přidal i generální partner, T-Mobile. V t-music zone a t-music sky bude důsledně tříděn odpad (budou k dispozici koše na plast, papír, směsný odpad a mobily). Letáky jsou tištěny na recyklovatelný papír. „Navíc návštěvníci festivalu budou moci svému mobilu doplnit energii prostřednictvím ekologických nabíječek. V t-music zone najdou jak solární tak mechanická zařízení,“ upozorňuje Zuzana Kadlečková, manažerka sponzoringu T-Mobile.
„Jsme si vědomi dopadů námi organizovaného festivalu na životní prostředí a snažíme se přicházet s nápady, které by naši ekologickou stopu redukovaly. Doufáme, že letos zavedený systém tříděného sběru a ekologické likvidace odpadů naši návštěvníci přijmou, a společně tak uděláme významný krok směrem k trvalé udržitelnosti Rock for People,“ dodává Michal Thomes.
Vstupenky na festival jsou za 1 250,- Kč + poplatek stále v předprodejních sítích Ticketstream nebo Ticketportal. Ceny jednodenních vstupenek jsou 850,- Kč + poplatek v předprodeji.
Generálními partnery festivalu jsou: Česká spořitelna a T-Mobile pod značkou t-music.
Mediálními partnery festivalu jsou: Mladá fronta Dnes, Metro, KISS Radio, Filter, Radiožurnál, Centrum Holdings a televize COOL
Festival podporuje: Óčko TV
Kontakt pro další informace:
Jiří Hlinka a Lucie Čunderliková / Smart Communication s.r.o.
E: press@rockforpeople.cz
Direct: +420 283 882 082 / T/F: +420 272 657 121 / M: +420 602 226 913
www.rockforpeople.cz
Petr Machálek / Hnutí DUHA
E: petr.machalek@hnutiduha.cz
M: +420 777 308 113
www.hnutiduha.cz
Jako první v Čechách zavedl už před lety festival Rock for People systém vratných pivních kelímků, který následně převzaly téměř všechny ostatní letní festivaly. Letos jdou organizátoři ještě o několik kroků dál. „Výkup plastových kelímků je fajn a díky němu je v areálu pořádek, ale odpadky stále zůstávaly na hromadě. Letos se proto zaměříme na důkladnou recyklaci všech odpadů, včetně jejich konečného zpracování. Jsme moc rádi, že nám vyšly vstříc Hradecké služby Marius Pedersen a.s. i samotné město Hradec Králové. Bez nich by byla tato aktivita jen poloviční,“ konstatuje za pořadatele Michal Thomes.
Systém spočívá v důsledném sběru a třídění veškerého odpadu vygenerovaného na festivalu. V areálu bude rozmístěno 30 sběrných míst, na každém z nich jsou samostatné barevně označené koše na plasty, papír a hliník. Nejdůležitější bude samozřejmě spolupráce návštěvníků festivalu, aby odpadky vyhazovali pouze do nádob k tomu určených. Sběrná místa budou během festivalu důsledně monitorována a jejich obsah bude průběžně svážen do třídící linky v zázemí festivalu, kde se znovu přetřídí a prostřednictvím společnosti Marius Pedersen bude předán k recyklaci. Celý systém třídění má na starosti samostatný tým 16 lidí, kteří pracují na směny. Za zmínku stojí i to, že při svážení odpadů ze sběrných míst do zázemí festivalu sběrný tým využije vozidlo na elektrický pohon.
Dalším letošním významným vylepšením a krokem k ekologické udržitelnosti festivalu je snaha v maximální možné míře využívat při prodeji nápojů a občerstvení biologicky odbouratelné obaly. Tyto obaly jsou kompostovatelné a pro zatížení životního prostředí mnohem šetrnější než klasické plastové obaly. Pomocí při jejich ekologické likvidaci přispěje dodavatel - společnost Bioplaneta.
Ekologický podtext festivalu letos podtrhuje i účast Hnutí DUHA, které přispělo zajímavým doprovodným programem. Ve svém stanu bude návštěvníkům promítat inspirativní filmy s ekologickým nábojem. Patří k nim například ještě žhavá francouzská novinka HOME z dílny světoznámého fotografa Yanna Arthuse – Bertranda a producenta Luca Bessona nebo Zajatci bílého boha renomovaného Steva Lichtaga.
V rámci své ambiciózní iniciativy Velká výzva obráží české letní festivaly. Ekologická organizace prosazuje zákon po vzoru Velké Británie, jež závazně stanoví, že české exhalace skleníkových plynů budou do roku 2050 klesat o 2 % ročně. Rozhýbe tak investice do moderních zelených řešení – zateplování domů nebo čisté energetiky, pohodlné veřejné dopravy, snadné recyklace či místních potravin.
„Myšlenku zákona již nyní podporuje řada osobností v čele s Václavem Havlem, korespondenční lístek nebo mail poslancům odeslalo za pár týdnů na půldruhého tisíce lidí. To je jen začátek. Naší snahou je oslovit desítky tisíc lidí a jsme rádi, že letní turné po velkých festivalech začínáme právě na Rock for People, jehož pořadatelé se snaží podporovat zelená řešení v praxi. Věřím, že se zde inspirují i další realizátoři kulturních akcí,“ vysvětluje Petr Machálek, ředitel Hnutí DUHA. Účastníci festivalu budou mít také možnost podepsat korespondenční lístek svým poslancům s žádostí o podporu zákona.
Záštitu nad ekologickou linií festivalu Rock for People převzal deník Metro – ostatně ten se snaží o šetrný přístup v rámci vlastní kampaně „Pošli metro do dalšího kola“. Rock for People nad to realizoval celou reklamní kampaň na recyklovaných papírech.
K ekologickému programu se přidal i generální partner, T-Mobile. V t-music zone a t-music sky bude důsledně tříděn odpad (budou k dispozici koše na plast, papír, směsný odpad a mobily). Letáky jsou tištěny na recyklovatelný papír. „Navíc návštěvníci festivalu budou moci svému mobilu doplnit energii prostřednictvím ekologických nabíječek. V t-music zone najdou jak solární tak mechanická zařízení,“ upozorňuje Zuzana Kadlečková, manažerka sponzoringu T-Mobile.
„Jsme si vědomi dopadů námi organizovaného festivalu na životní prostředí a snažíme se přicházet s nápady, které by naši ekologickou stopu redukovaly. Doufáme, že letos zavedený systém tříděného sběru a ekologické likvidace odpadů naši návštěvníci přijmou, a společně tak uděláme významný krok směrem k trvalé udržitelnosti Rock for People,“ dodává Michal Thomes.
Vstupenky na festival jsou za 1 250,- Kč + poplatek stále v předprodejních sítích Ticketstream nebo Ticketportal. Ceny jednodenních vstupenek jsou 850,- Kč + poplatek v předprodeji.
Generálními partnery festivalu jsou: Česká spořitelna a T-Mobile pod značkou t-music.
Mediálními partnery festivalu jsou: Mladá fronta Dnes, Metro, KISS Radio, Filter, Radiožurnál, Centrum Holdings a televize COOL
Festival podporuje: Óčko TV
Kontakt pro další informace:
Jiří Hlinka a Lucie Čunderliková / Smart Communication s.r.o.
E: press@rockforpeople.cz
Direct: +420 283 882 082 / T/F: +420 272 657 121 / M: +420 602 226 913
www.rockforpeople.cz
Petr Machálek / Hnutí DUHA
E: petr.machalek@hnutiduha.cz
M: +420 777 308 113
www.hnutiduha.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk