https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/rok-od-velke-modernizace-vlaku-v-olomouckem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Rok od velké modernizace vlaků v Olomouckém kraji

24. června 2025 | České dráhy
Právě před rokem České dráhy v Olomouckém kraji dokončily historickou obměnu vozidlového parku. Téměř třicítka nejmodernějších vlaků RegioPanter obyvatelům regionu i jeho návštěvníkům zásadně zkvalitnila cestování. Moderní bezbariérové elektrické jednotky, které obsluhují elektrizované tratě napříč celým krajem i za jeho hranicemi, už dohromady najezdily bezmála 5,5 milionu kilometrů.

S příchodem 27 elektrických jednotek RegioPanter dodaly České dráhy cestujícím přes 6 tisíc sedaček v nových vlacích. „Dohromady už všechny nejnovější RegioPantery najezdily na regionálních tratích v Olomouckém kraji téměř 5,5 milionu kilometrů. To je vzdálenost, která by stačila na 137 cest kolem zeměkoule,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. Vlaky RegioPanter druhé generace jsou bezbariérové, na jejich palubě se připojíte k Wi-Fi, mají pohodlné sedačky, klimatizaci, zásuvky a USB porty a nechybí ani informační monitory. „Cestování po regionu je díky nim rychlé a pohodlné. Zákazníci to oceňují, protože jejich zájem o cestování na linkách, na kterých nasadíme nové vlaky, stoupá, a to napříč celou republikou,“ doplňuje Michal Krapinec.

Nejnovější elektrické jednotky RegioPanter vozí cestující na linkách Šumperk – Uničov – Olomouc – Přerov – Vyškov na Moravě, Kouty nad Desnou – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Prostějov – Nezamyslice a Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín.

Třívozové jednotky RegioPanter řady 640.2 jsou bezbariérové a jejich kapacita je 234 míst k sezení. Vedle RegioPanterů druhé generace jezdí v Olomouckém kraji ještě další tři vlaky RegioPanter z předchozí dodávky. Dohromady tak vozidlový park čítá na 30 bezbariérových a klimatizovaných jednotek. Díky nim z kolejí zmizely starší elektrické jednotky a klasické osobní vozy s lokomotivami.

Nové vlaky vyžadují také odpovídající zázemí a nejnovější technologie v oblasti servisu. V olomouckém středisku údržby Českých drah byla na konci března zahájena kompletní rekonstrukce jedné z opravárenských hal. Po její opravě a prodloužení zde budou servisovány právě ucelené třívozové jednotky RegioPanter o délce téměř 80 metrů. Náklady na rekonstrukci haly se vyšplhají na 400 milionů korun.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist