Michal Gregorini "> „Rozhodnete to“ aneb Jít volit je sexy - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/rozhodnete-to-aneb-jit-volit-je-sexy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Studio Mowshe: „Rozhodnete to“ aneb Jít volit je sexy

25. dubna 2006 | Studio Mowshe
Autor: Michal Gregorini, tel: 603 165 360
Stručný popis veřejně prospěšné osvětové kampaně.

Východisko
Česká společnost podléhá neblahému trendu znechucení politikou. Důvěra v jednotlivé politiky a politické strany je obecně velmi slabá a zájem občanů o věci veřejné je mizivý. Pochopitelným důsledkem takové atmosféry je klesající účast ve volbách. Lidé mají tendenci se domnívat, že jejich hlas nic neznamená, že jejich hlas nic nezmění. A v průběhu každého volebního období jsou o svých skeptických doměnkách znovu ujišťováni nedůvěryhodným chováním některých zvolených politiků, což nahrává extremistickým stranám, které mají tradičně disciplinované voliče.

Cílová skupina
Projekt je zaměřen především na mladé lidi ve věku 18–30 let, kteří z nejrůznějších důvodů nechodí k volbám. Jde zpravidla o prvovoliče, ale také nevoliče, pro které je nevolit naprosto normální a běžný postoj. Chybí jim pocit spoluzodpovědnosti za vývoj v naší zemi, nechtějí se angažovat ve věcech veřejných.

Cíl kampaně
Primárním cílem kampaně je zvýšit volební účast ve sněmovních volbách v červnu 2006.
Sekundárním cílem kampaně je motivovat především mladé nevoliče k aktivní volební účasti a probudit v nich zájem o jejich (naši) budoucnost. Masově vysílané reklamní spoty z dílny profesionálních a veřejně známých tvůrců otevřou diskusi nejen nad počtem aktivních voličů, ale také profesní debatu nad různým pojetím jednotlivých spotů. Každý autor (režisér a scénárista v jedné osobě) by měl mít možnost v různých médiích formou rozhovorů a jiných příspěvků prezentovat svůj přístup k problematice nízké volební účasti, což bude mít samo o sobě efekt pozitivní medializace voličské zodpovědnosti.

Výstupy
Základem kampaně „ROZHODNETE TO“ je série 3 reklamních spotů od 3 různých renomovaných režisérů, kteří mají úplnou volnost v tvorbě a pojetí daného tématu. Spoty nesmí podporovat žádnou politickou stranu ani žádné občanské sdružení nebo hnutí s politickými ambicemi či aktivitami. Jediné sdělení pro cílovou skupinu nevoličů je: „Jděte k volbám, je to vaše jedinečné právo! Váš hlas něco znamená, tak ho nenechte plavat! Nenechte ostatní rozhodovat za vás! Jít volit je sexy!“

Účast v projektu
Oslovení tvůrci reklamních spotů jsou nejen skvělí profesionálové, ale také veřejně známé osobnosti: Ivan Zachariáš, Michaela Pavlátová a Marek Najbrt.

Vysílání
Osvětové spoty budou vysílat vybrané televize, multiplexy, artkina a prostředky hromadné dopravy. Spoty budou také volně šířené na internetu. Na tiskové konferenci v pátek 28. 4. 2006 budou oficiálně představeny stránky www.rozhodnete.to

Harmonogram
Leden 2006 Příprava projektu
Únor 2006 Oslovení tvůrců
Březen 2006 Tvorba scénářů
Duben 2006 Natáčení, střih, postprodukce, přepis, distribuce
Květen 2006 Vysílání reklamních spotů, šíření na internetu, rozhovory s tvůrci

Finanční zdroje
Téměř celý projekt je realizován s nulovým rozpočtem. Jednotliví tvůrci pracují bez nároku na honorář a další společnosti přispívají do celého procesu sponzorským plněním. Profesionálně zpracované spoty tak vznikají s téměř nulovými výdaji.

Tisková konference
Dovolujeme si vás pozvat na tiskovou konferenci spojenou s předpremiérovou projekcí osvětových reklamních spotů veřejně prospěšné kampaně „ROZHODNETE TO“.
Termín:
pátek 28. 4. 2006
Místo konání:
kino a klub MAT
Karlovo nám. 19, Praha 2
Účastníci tiskové konference:
Ivan Zachariáš (reklamní režisér)
Michaela Pavlátová (režisérka, výtvarnice, animátorka)
Marek Najbrt (scénárista a režisér)
Jan Herzmann (sociolog a ředitel Factum Invenium)

Vzhledem k počtu míst v kinosále prosím potvrďte svoji účast na gregorini@mowshe.cz
Těšíme se na vás!

Kontakt
Studio Mowshe, Školská 24, Praha 1, tel. 257 313 832
Michal Gregorini, gregorini@mowshe.cz, tel. 603 165 360
Michal Gregorini, tel: 603 165 360
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist