Ing. Petr Hrdina "> Rozhodnutí o osudu dálnice D3 odloženo - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/rozhodnuti-o-osudu-dalnice-d3-odlozeno
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Arnika - Centrum pro podporu občanů: Rozhodnutí o osudu dálnice D3 odloženo

Na závěr série veřejných projednání konceptu územního plánu Pražského regionu se veřejnost dozvěděla, že o osudu dálnice D3 se bude rozhodovat v rámci jiného územního plánu. Zástupci Krajského úřadu Středočeského kraje přiznali, že do konceptu územního plánu Pražského regionu nestihli zapracovat alternativu k dálnici D3. Alternativa, která spočívá ve využití koridorů dálnice D1 a silnice I/3, bude dopracována do konceptu územního plánu okresu Benešov. Vše má být hotovo do konce května 2002.

V roce 1999 vláda rozhodla o tom, že konkrétní podobu D3 v úseku mezi Prahou a okresem Benešov určí územní plán velkého územního celku Pražského regionu (1). V tuto chvíli tak není určeno, kudy má vést nová komunikace z Prahy na České Budějovice ani to, zda to má být dálnice nebo rychlostní silnice. V konceptu územního plánu Pražského regionu byla nejprve navrhována pouze dálnice D3 přes Jílové u Prahy. Po nesouhlasu občanských iniciativ, některých obcí a Ministerstva životního prostředí doplnil zpracovatel územního plánu do nového konceptu též alternativu k dálnici D3 (2).
<br>
"Zpracovatel územního plánu Pražského regionu však alternativní návrh silně znevýhodnil. Nezakreslil jej do hlavního výkresu, nezapracoval do základního textu, nenechal jej posoudit z hlediska vlivů na životní prostředí. Alternativa nebyla ani v internetové prezentaci dokumentace a člověk se tak o ní skoro nedozvěděl," shrnul Petr Hrdina ze sdružení ARNIKA a dodal: <B><I>"Jak by se měli krajští zastupitelé rozhodovat mezi dvěmi variantami, když se o jedné z nich nedozví téměř nic?"</B></I>
<br>
Podle závěrečného sdělení vedoucího odboru regionálního rozvoje Ing. Bíny bude posouzení všech variant dálnice D3 součástí konceptu územního plánu okresu Benešov. Bude se tak jednat o koncept územního plánu velkého územního celku doplněný o strategickou EIA na dálnici D3 v úseku Praha - Mezno. Projednávání tohoto materiálu se dá očekávat o prázdninách. Do doby projednání této navazující dokumentace přislíbil Ing. Bína neuzavírat koncept územního plánu Pražského regionu.


1) Vládní usnesení č. 741/99 k vedení dálnice D3 říká:
- úsek Praha - Benešov u Prahy řešit podle výsledků zpracovávaného územního plánu velkého
územního celku Pražské aglomerace,
- úsek Benešov u Prahy - České Budějovice řešit postupně podle nárůstu intenzit jako dálnici D 3,
- úsek České Budějovice - hranice s Rakouskem řešit jako R 3 (v první fázi jako dvoupruhovou);

2) Studie alternativy k dálnici D3 byla zpracována v roce 2001 ateliérem PROMIKA a navrhuje místo D3 kolem Jílového vybudovat rychlostní silnici R3 v koridoru D1 a I/3 s obchvatem Mirošovic a dalších obcí u silnice I/3.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist