Tiskové zprávy
Strana zelených: Rozpočet Prahy na rok 2009 – likvidace Dopravního podniku začíná?
27. listopadu 2008 | Strana zelených, tel: 776 552 022
Schválený rozpočet hlavního města Prahy pro rok 2009 je alarmující. Ačkoli kapitola doprava spolkne téměř polovinu městského rozpočtu – 20,8 miliard Kč, Dopravní podnik dostane o celou čtvrtinu financí méně než v minulých letech. V rozpočtu není ani koruna na velké opravy a výstavbu nových tramvajových tratí, omezit se budou muset i některé linky MHD
.
Důvod? Stejně jako v roce 2008 půjdou téměř všechny investiční peníze do výstavby dálnice uprostřed města – tunelu Blanka.
Klub zastupitelů hlavního města za Stranu zelených nesouhlasí s rozdělením téměř poloviny městského rozpočtu v kapitole doprava. I když si tato kapitola nárokuje téměř polovinu celého rozpočtu města (přesně 40%, tj. 20,8 mld.), nezbyla ani koruna na výstavbu nových tramvajových tratí nebo budování bezbariérových přístupů do stanic metra.
„Výsledek porovnání výše investic do výstavby kapacitních silnic a výše investic do rozvoje městské veřejné dopravy je alarmující. Jen do výstavby tunelu Blanka, dálnice uprostřed města, má jít v příštím roce 8 miliard. Na rozvoj městské veřejné dopravy jdou necelé 2 miliardy. To je zcela v rozporu s programovým prohlášením Rady hl. m. Prahy, které obsahuje závazek preference veřejné dopravy,“ komentuje návrh rozpočtu předsedkyně klubu Petra Kolínská a dodává „nepříznivý poměr z minulého roku se ještě prohloubil. Drastické krácení dotací pro Dopravní podnik může být začátkem konce fungující veřejné dopravy v hlavním městě. Kapitola dopravy je výsměchem všem občanům, kteří veřejnou dopravu denně využívají. Rozvoj sítě MHD se ve skutečnosti úplně zastavil – v tuto chvíli se nestaví ani metro, ani žádná nová tramvajová trasa. Také nedostatek peněz na provoz má první výsledky – od ledna budou prodlouženy intervaly metra C v úseku Ládví – Letňany.“
Kontakt:
Mgr. Petra Kolínská, předsedkyně klubu zastupitelů SZ v ZHMP, tel.: 776 552 022
.
Důvod? Stejně jako v roce 2008 půjdou téměř všechny investiční peníze do výstavby dálnice uprostřed města – tunelu Blanka.
Klub zastupitelů hlavního města za Stranu zelených nesouhlasí s rozdělením téměř poloviny městského rozpočtu v kapitole doprava. I když si tato kapitola nárokuje téměř polovinu celého rozpočtu města (přesně 40%, tj. 20,8 mld.), nezbyla ani koruna na výstavbu nových tramvajových tratí nebo budování bezbariérových přístupů do stanic metra.
„Výsledek porovnání výše investic do výstavby kapacitních silnic a výše investic do rozvoje městské veřejné dopravy je alarmující. Jen do výstavby tunelu Blanka, dálnice uprostřed města, má jít v příštím roce 8 miliard. Na rozvoj městské veřejné dopravy jdou necelé 2 miliardy. To je zcela v rozporu s programovým prohlášením Rady hl. m. Prahy, které obsahuje závazek preference veřejné dopravy,“ komentuje návrh rozpočtu předsedkyně klubu Petra Kolínská a dodává „nepříznivý poměr z minulého roku se ještě prohloubil. Drastické krácení dotací pro Dopravní podnik může být začátkem konce fungující veřejné dopravy v hlavním městě. Kapitola dopravy je výsměchem všem občanům, kteří veřejnou dopravu denně využívají. Rozvoj sítě MHD se ve skutečnosti úplně zastavil – v tuto chvíli se nestaví ani metro, ani žádná nová tramvajová trasa. Také nedostatek peněz na provoz má první výsledky – od ledna budou prodlouženy intervaly metra C v úseku Ládví – Letňany.“
Kontakt:
Mgr. Petra Kolínská, předsedkyně klubu zastupitelů SZ v ZHMP, tel.: 776 552 022
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




