https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/rozvoj-prazske-verejne-dopravy-protichudne-a-nerealne-sliby-primatora-bema
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených Praha: Rozvoj pražské veřejné dopravy – protichůdné a nereálné sliby primátora Béma

22. ledna 2006 | Strana zelených Praha
Vedení města doporučilo ke schválení změnu územního plánu, která otevře možnost prodloužit trasu A metra z Dejvické směrem na Červený vrch. Veřejnosti pak tento z pohledu celého projektu minimalistický úkon prezentovala téměř jako zahájení stavby. Rychlá výstavby metra na letiště je přitom finančně i časově zcela mimo možnosti města. Stačí si porovnat dva údaje: nový úsek metra má mít 14 km, současná délka trasy A je 10 km! Nový úsek trasy metra C do Ládví, který měří 1,5 km se stavěl dva roky.

Proto je vhodné občanům i primátoru Bémovi připomenout, co ještě před dvěma lety říkal o modernizaci železničního spojení Praha – Ruzyně – Kladno. Pokud totiž dnes neplatí sliby o trati Praha - Kladno, proč bychom měli věřit slibům ohledně rychlého prodloužení metra na Praze 6?

Závazek primátora Béma co nejdříve modernizovat trať do Kladna a propojit ji s ruzyňským letištěm přitom nebyl jen nezávaznou úvahou pro pražské deníky. V červenci 2004 podepsal primátor Bém s hejtmanem Středočeského kraje Bendlem a ministrem dopravy Šimonovským tzv. Memorandum o spolupráci v železniční dopravě na území hl.m. Prahy a Středočeského kraje, v němž signatáři za jednu z priorit uvádějí modernizaci zmíněné trati. Také ve výpravné publikaci Českých drah Železnice – Regiony – Evropa z roku 2004 (dostupná na webu Českých drah) primátor říká: „ Neopominutelné je také kapacitní kolejové spojení s letištěm Ruzyně a s největším městem Středočeského kraje Kladnem.“

Pro železniční spojení centra Prahy s letištěm místo metra však mluví především věcné argumenty.

Modernizace trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště je v platném územním plánu, a není proto třeba čekat ještě další rok na schválení a zapracování změny územního plánu kvůli metru. Modernizaci trati, která je levnější než výstavba 14 km metra, z velké části zaplatí stát - metro naopak musí financovat Praha. Praha však nemá do roku 2010 na prodloužení trasy metra A ani korunu. Nejméně 10 mld. totiž musí investovat do čističky odpadních vod, alespoň 30 mld. bude stát budování 6kilometrového úseku městského okruhu a dalším prioritním závazkem je výstavba trasy D metra. Vedle toho však město nemá půl miliardy na opravu Štefánikova mostu.

Propojení centra města s Prahou 6 a letištěm bude vlakem rychlejší a s menšími provozními náklady. Projekt samozřejmě počítá s hustou sítí zastávek a tarifem pražské integrované dopravy.

Pan primátor proto Pražanům dluží jasné vyjádření, jak a kdy bude svůj závazek týkající se železničního spojení centra města s Prahou 6 a letištěm realizovat a co pro něj dosud udělal.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist