Tiskové zprávy
RWE: RWE startuje ambiciózní projekt e-Mobility
V pilotní části RWE analyzuje poptávku trhu - RWE je celosvětovým lídrem v technologii dobíjení - V roce 2020 bude v České republice až 135 tisíc elektromobilů
Energetická skupina RWE odstartovala v České republice ambiciózní projekt e-Mobility zaměřený na rozšiřování elektromobilů a infrastruktury nezbytné k jejich provozu. V Německu již RWE provozuje více než 570 nabíjecích stanic a zaměstnává 60 lidí, kteří se věnují výhradně rozvoji konceptu e-Mobility. Projekty obdobné tomu českému realizuje RWE již ve třinácti zemích.
„RWE v minulém roce vstoupila v České republice na trh s elektřinou a projekt e-Mobility je logickým pokračováním tohoto procesu. Skupina RWE se této oblasti intenzívně věnuje, protože věříme v její velký potenciál. Zároveň se ale tyto naše aktivity orientují více na budoucnost a ochranu životního prostředí než na okamžitý profit,“ uvedl Martin Herrmann, předseda představenstva RWE Transgas.
Projekt e-Mobility je dlouhodobý. Naplánovaný je v horizontu přesahujícím rok 2020. Rozšíření elektromobilů je podmíněno zájmem výrobců a investicemi energetických společností. K tomu, aby vzrostla poptávka po elektromobilech, je kromě technologického pokroku nezbytná rovněž politická podpora.
„Náš projekt e-Mobility jsme rozpracovali do tří fází, přičemž v té první, jež potrvá zhruba do roku 2015, půjde zejména o analýzu poptávky mezi velkými zákazníky a městy. Účastníme se projektu Praha elektromobilní a pro účely testování jsme pořídili první dva elektromobily Citroen C-Zero. Ve druhé polovině roku otevřeme u sídla RWE Transgas první veřejnou dobíjecí stanici RWE v Praze,“ upřesnil Martin Herrmann.
Zatímco v České republice projekt teprve začíná, v Německu již má RWE významné výsledky. Je lídrem oblasti dobíjecí technologie a provozuje 570 nabíjecích stanic ve více než sto německých městech.
„Podle studií, které máme k dispozici, bude v roce 2015 jezdit v evropských metropolích tři sta tisíc elektromobilů a bude jich nadále dynamicky přibývat. V roce 2020 by jich mělo být jen na území České republiky 135 tisíc. V té době by již měla být vybudovaná infrastruktura, elektromobily budou běžnou součástí firemních vozových parků a poroste klientela z řad domácností,“ odhaduje Martin Herrmann.
Hlavní výhodou elektromobilů je bezhlučný provoz a nulové emise škodlivin. Jejich provoz má tedy významný pozitivní vliv na životní prostředí, a to zejména v městských aglomeracích. Kromě dobíjecí infrastruktury je potřeba v příštích letech zvýšit kapacitu baterií a standardizovat systém nabíjení elektromobilů.
---
Mezinárodní energetická skupina RWE řídí své obchodní aktivity v České republice prostřednictvím společnosti RWE Transgas, která odpovídá za nákup a tranzit zemního plynu a jeho velkoobchod. Prodej zemního plynu a elektřiny RWE zabezpečuje prostřednictvím regionálních plynárenských společností RWE Energie, Jihomoravská plynárenská, Severomoravská plynárenská a Východočeská plynárenská. Skupina RWE v ČR čítá celkem 17 společností.
Energetická skupina RWE odstartovala v České republice ambiciózní projekt e-Mobility zaměřený na rozšiřování elektromobilů a infrastruktury nezbytné k jejich provozu. V Německu již RWE provozuje více než 570 nabíjecích stanic a zaměstnává 60 lidí, kteří se věnují výhradně rozvoji konceptu e-Mobility. Projekty obdobné tomu českému realizuje RWE již ve třinácti zemích.
„RWE v minulém roce vstoupila v České republice na trh s elektřinou a projekt e-Mobility je logickým pokračováním tohoto procesu. Skupina RWE se této oblasti intenzívně věnuje, protože věříme v její velký potenciál. Zároveň se ale tyto naše aktivity orientují více na budoucnost a ochranu životního prostředí než na okamžitý profit,“ uvedl Martin Herrmann, předseda představenstva RWE Transgas.
Projekt e-Mobility je dlouhodobý. Naplánovaný je v horizontu přesahujícím rok 2020. Rozšíření elektromobilů je podmíněno zájmem výrobců a investicemi energetických společností. K tomu, aby vzrostla poptávka po elektromobilech, je kromě technologického pokroku nezbytná rovněž politická podpora.
„Náš projekt e-Mobility jsme rozpracovali do tří fází, přičemž v té první, jež potrvá zhruba do roku 2015, půjde zejména o analýzu poptávky mezi velkými zákazníky a městy. Účastníme se projektu Praha elektromobilní a pro účely testování jsme pořídili první dva elektromobily Citroen C-Zero. Ve druhé polovině roku otevřeme u sídla RWE Transgas první veřejnou dobíjecí stanici RWE v Praze,“ upřesnil Martin Herrmann.
Zatímco v České republice projekt teprve začíná, v Německu již má RWE významné výsledky. Je lídrem oblasti dobíjecí technologie a provozuje 570 nabíjecích stanic ve více než sto německých městech.
„Podle studií, které máme k dispozici, bude v roce 2015 jezdit v evropských metropolích tři sta tisíc elektromobilů a bude jich nadále dynamicky přibývat. V roce 2020 by jich mělo být jen na území České republiky 135 tisíc. V té době by již měla být vybudovaná infrastruktura, elektromobily budou běžnou součástí firemních vozových parků a poroste klientela z řad domácností,“ odhaduje Martin Herrmann.
Hlavní výhodou elektromobilů je bezhlučný provoz a nulové emise škodlivin. Jejich provoz má tedy významný pozitivní vliv na životní prostředí, a to zejména v městských aglomeracích. Kromě dobíjecí infrastruktury je potřeba v příštích letech zvýšit kapacitu baterií a standardizovat systém nabíjení elektromobilů.
---
Mezinárodní energetická skupina RWE řídí své obchodní aktivity v České republice prostřednictvím společnosti RWE Transgas, která odpovídá za nákup a tranzit zemního plynu a jeho velkoobchod. Prodej zemního plynu a elektřiny RWE zabezpečuje prostřednictvím regionálních plynárenských společností RWE Energie, Jihomoravská plynárenská, Severomoravská plynárenská a Východočeská plynárenská. Skupina RWE v ČR čítá celkem 17 společností.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk