Tiskové zprávy
MD ČR: Rychlíky mezi Prahou, Havlíčkovým Brodem a Jihlavou či Brnem bude provozovat RegioJet
3. května 2023 | MD ČR
Od prosince 2026 bude na rychlíkové lince R9 Praha – Havlíčkův Brod – Jihlava/Brno jezdit nový dopravce, RegioJet, vzešlý z nabídkového řízení Ministerstva dopravy. Soukromý dopravce v něm předložil nejvýhodnější nabídku. Podepsaná smlouva o zajištění rychlíkové dopravy je uzavřena na 15 let, je k nahlédnutí v Registru smluv.
„Nově vysoutěžená smlouva přinese cestujícím nové vlaky a lepší dostupnost krajské Jihlavy, protože každých 120 minut pojede přímý vlak mezi Prahou, Havlíčkovým Brodem a Brnem i přímý vlak z Prahy přes Havlíčkův Brod do Jihlavy,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Podmínkou pro provozování rychlíků novým dopravcem je nákup nových vlaků s vozidly, které mohou jezdit alespoň 200 km/h. Vlaky tedy budou moci později využívat i úseků vysokorychlostních tratí, například v části trasy mezi Prahou a Kolínem. Samozřejmostí je připojení k internetu a nebude chybět ani prodej občerstvení ve vlaku.
„Alespoň jedny dveře vlaku z každé strany musí být nízkopodlažní. Myslíme tak i na cestující se sníženou mobilitou a všechny ostatní, kteří využijí nástup či výstup bez schodů,“ představuje další přednosti nové služby ministr Kupka.
Smlouva je uzavřena na dobu 15 let, neboť vybraný dopravce nakoupí nové vlaky, které mají dlouhou odpisovou dobu. Navíc smlouva stanoví požadavek na převod vozidel na dalšího dopravce.
„Nově vysoutěžená smlouva přinese cestujícím nové vlaky a lepší dostupnost krajské Jihlavy, protože každých 120 minut pojede přímý vlak mezi Prahou, Havlíčkovým Brodem a Brnem i přímý vlak z Prahy přes Havlíčkův Brod do Jihlavy,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Podmínkou pro provozování rychlíků novým dopravcem je nákup nových vlaků s vozidly, které mohou jezdit alespoň 200 km/h. Vlaky tedy budou moci později využívat i úseků vysokorychlostních tratí, například v části trasy mezi Prahou a Kolínem. Samozřejmostí je připojení k internetu a nebude chybět ani prodej občerstvení ve vlaku.
„Alespoň jedny dveře vlaku z každé strany musí být nízkopodlažní. Myslíme tak i na cestující se sníženou mobilitou a všechny ostatní, kteří využijí nástup či výstup bez schodů,“ představuje další přednosti nové služby ministr Kupka.
Smlouva je uzavřena na dobu 15 let, neboť vybraný dopravce nakoupí nové vlaky, které mají dlouhou odpisovou dobu. Navíc smlouva stanoví požadavek na převod vozidel na dalšího dopravce.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk