Tiskové zprávy
MD ČR: Rychlíky se otevírají konkurenčnímu prostředí
Lidé cestující rychlíky se dočkají zlepšení úrovně služeb a komfortu. Ministerstvo dopravy totiž připravilo soutěž na poskytovatele služeb v drážní dálkové dopravě pro jízdní řád 2006/07. Dojde tedy k otevření části trhu v dálkové osobní železniční dopravě objednávané státem. Nově může v budoucnu nastat situace, že na jedné trati bude vedle sebe existovat více dopravců v osobní dopravě.
Předmětem soutěže je 8 párů rychlíkových spojů na trase Pardubice – Liberec a 5 párů spojů na trase Plzeň – Most. Výběr dopravce na každou z těchto relací proběhne podle předem vyhlášených transparentních kritérií, která zohlední jak kvalitu nabízených služeb, tak jejich cenu. Ministerstvo vybralo dvě tratě, u kterých se předběžně dá očekávat zájem několika dopravců.
„Snaha byla vybrat malý reprezentativní vzorek, na němž chceme nově vyzkoušet výběr dopravců prostřednictvím transparentního výběrového řízení, abychom mohli trh v oblasti osobní dálkové drážní dopravy v budoucnu dále liberalizovat,“ uvedl ředitel odboru silniční a veřejné dopravy Miroslav Zelený.
Do výběrového řízení se může přihlásit pouze takový dopravce, který splňuje kvalifikační kritéria stanovená v zadávací dokumentaci. Základní podmínkou je to, že musí být držitelem licence k provozování veřejné drážní osobní dopravy a osvědčení dopravce. Uchazeč zároveň musí doložit, že v posledních dvanácti měsících poskytoval přepravní služby v oblasti osobní nebo nákladní veřejné drážní dopravy a musí splnit ostatní podmínky stanovené v zadávací dokumentaci.
Ministerstvo dopravy jako objednatel těchto služeb má zájem nejen na růstu úrovně služeb státem objednávané dálkové dopravy, ale i na efektivním vynakládání veřejných prostředků na tyto služby. MD si proto od výběrového řízení slibuje snížení prostředků vynakládaných na provoz objednávané dopravy na vrub státního rozpočtu či při stejné výši úhrady zkvalitnění přepravních služeb.
Ministerstvo eviduje přibližně 20 dopravců s jednotnou evropskou licencí pro osobní či nákladní drážní dopravu. Dvě výše uvedené tratě představují přibližně 4 % objemu celkových výkonů v dálkové dopravě, které si ministerstvo objednává. Tento rozsah dopravy v prvním zadávacím řízení považuje MD za optimální.
Předmětem soutěže je 8 párů rychlíkových spojů na trase Pardubice – Liberec a 5 párů spojů na trase Plzeň – Most. Výběr dopravce na každou z těchto relací proběhne podle předem vyhlášených transparentních kritérií, která zohlední jak kvalitu nabízených služeb, tak jejich cenu. Ministerstvo vybralo dvě tratě, u kterých se předběžně dá očekávat zájem několika dopravců.
„Snaha byla vybrat malý reprezentativní vzorek, na němž chceme nově vyzkoušet výběr dopravců prostřednictvím transparentního výběrového řízení, abychom mohli trh v oblasti osobní dálkové drážní dopravy v budoucnu dále liberalizovat,“ uvedl ředitel odboru silniční a veřejné dopravy Miroslav Zelený.
Do výběrového řízení se může přihlásit pouze takový dopravce, který splňuje kvalifikační kritéria stanovená v zadávací dokumentaci. Základní podmínkou je to, že musí být držitelem licence k provozování veřejné drážní osobní dopravy a osvědčení dopravce. Uchazeč zároveň musí doložit, že v posledních dvanácti měsících poskytoval přepravní služby v oblasti osobní nebo nákladní veřejné drážní dopravy a musí splnit ostatní podmínky stanovené v zadávací dokumentaci.
Ministerstvo dopravy jako objednatel těchto služeb má zájem nejen na růstu úrovně služeb státem objednávané dálkové dopravy, ale i na efektivním vynakládání veřejných prostředků na tyto služby. MD si proto od výběrového řízení slibuje snížení prostředků vynakládaných na provoz objednávané dopravy na vrub státního rozpočtu či při stejné výši úhrady zkvalitnění přepravních služeb.
Ministerstvo eviduje přibližně 20 dopravců s jednotnou evropskou licencí pro osobní či nákladní drážní dopravu. Dvě výše uvedené tratě představují přibližně 4 % objemu celkových výkonů v dálkové dopravě, které si ministerstvo objednává. Tento rozsah dopravy v prvním zadávacím řízení považuje MD za optimální.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk