Tiskové zprávy
České dráhy: Rychlovlak pendolino Českých drah testuje železniční trať u Pardubic
10. října 2005 | České dráhy
Od úterý bude pokračovat zkušební provoz rychlovlaků pendolino mezi Prahou a Děčínem.
Rychlovlak pendolino Českých drah, a. s., ode dneška až do konce týdne prověří kvalitu železničního koridoru na Pardubicku. Během těchto dní proběhne v úseku tratě Pardubice – Zámrsk na 1. železničním koridoru série měřících jízd soupravy 680 001 pendolino. Ta je vybavena speciální měřící technikou. Při jednotlivých jízdách bude postupně zvyšována rychlost až na 230 km/h. Testy souvisí s prověřením kvality tratě, na které by v příštích týdnech měly probíhat zkušební jízdy všech sedmi souprav pendolino v rámci jejich schvalování. Při uvádění do provozu musí každá souprava vykonat zkušební jízdu rychlostní nejméně 220 km/h.
Do konce roku pak bude souprava 680 001 pendolino provádět zkušební jízdy (verifikace tratě) v trase 1. železničního koridoru Praha – Česká Třebová – Brno – Břeclav za účelem zavedení vyšší rychlosti pro vlaky s naklápěcí skříní v úsecích s oblouky. Nejvyšší rychlost v rovinatých úsecích bude pro pendolina 160 km/h, stejně jako pro ostatní vlaky. Tyto rychlovlaky s naklápěcí skříní však mohou projíždět některé úseky vyšší rychlostí oproti klasickým železničním vozům. Ve vybraných úsecích s malými poloměry oblouků tak bude moci pendolino ve srovnání s klasickými soupravami jezdit přibližně o 20 až 30 % vyšší rychlostí.
Od úterý bude pokračovat zkušební provoz pendolina mezi Prahou a Děčínem
Od úterý se po vysoustružení kol vrátí do svého zkušebního provozu také souprava 680 003 pendolino na trase Praha – Děčín – Praha. U této soupravy došlo ve čtvrtek 6. října k poškození jízdní plochy kol umístěným drobných předmětů na kolej. K této závadě by došlo u všech typů vlaků, které daným místem projíždějí. Závada již byla odstraněna; souprava pendolino se může vrátit do provozu na rychlíkových spojích Praha - Děčín a zpět (R772 / 777).
České dráhy od 11. prosince 2005 zavedou nový produkt SC Pendolino na trase Ostrava –Olomouc – Pardubice – Praha. Rychlovlaky pendolino na této trase nabídnou velmi rychlé a kvalitní spojení s dobou jízdy pod 3 a půl hodiny. Půjde o spojení srovnatelné svou kvalitou a rychlostí s leteckou dopravou mezi oběma městy. Další soupravy rychlovlaků pendolino budou nasazeny na vlaky EuroCity a InterCity z Prahy do Vídně, Bratislavy a Břeclavi. Mezi Prahou a Bratislavou budou jezdit za dobu kratší než 4 hodiny (3 hodiny 57 minut), což představuje historický rychlostní rekord.
Rychlovlak pendolino Českých drah, a. s., ode dneška až do konce týdne prověří kvalitu železničního koridoru na Pardubicku. Během těchto dní proběhne v úseku tratě Pardubice – Zámrsk na 1. železničním koridoru série měřících jízd soupravy 680 001 pendolino. Ta je vybavena speciální měřící technikou. Při jednotlivých jízdách bude postupně zvyšována rychlost až na 230 km/h. Testy souvisí s prověřením kvality tratě, na které by v příštích týdnech měly probíhat zkušební jízdy všech sedmi souprav pendolino v rámci jejich schvalování. Při uvádění do provozu musí každá souprava vykonat zkušební jízdu rychlostní nejméně 220 km/h.
Do konce roku pak bude souprava 680 001 pendolino provádět zkušební jízdy (verifikace tratě) v trase 1. železničního koridoru Praha – Česká Třebová – Brno – Břeclav za účelem zavedení vyšší rychlosti pro vlaky s naklápěcí skříní v úsecích s oblouky. Nejvyšší rychlost v rovinatých úsecích bude pro pendolina 160 km/h, stejně jako pro ostatní vlaky. Tyto rychlovlaky s naklápěcí skříní však mohou projíždět některé úseky vyšší rychlostí oproti klasickým železničním vozům. Ve vybraných úsecích s malými poloměry oblouků tak bude moci pendolino ve srovnání s klasickými soupravami jezdit přibližně o 20 až 30 % vyšší rychlostí.
Od úterý bude pokračovat zkušební provoz pendolina mezi Prahou a Děčínem
Od úterý se po vysoustružení kol vrátí do svého zkušebního provozu také souprava 680 003 pendolino na trase Praha – Děčín – Praha. U této soupravy došlo ve čtvrtek 6. října k poškození jízdní plochy kol umístěným drobných předmětů na kolej. K této závadě by došlo u všech typů vlaků, které daným místem projíždějí. Závada již byla odstraněna; souprava pendolino se může vrátit do provozu na rychlíkových spojích Praha - Děčín a zpět (R772 / 777).
České dráhy od 11. prosince 2005 zavedou nový produkt SC Pendolino na trase Ostrava –Olomouc – Pardubice – Praha. Rychlovlaky pendolino na této trase nabídnou velmi rychlé a kvalitní spojení s dobou jízdy pod 3 a půl hodiny. Půjde o spojení srovnatelné svou kvalitou a rychlostí s leteckou dopravou mezi oběma městy. Další soupravy rychlovlaků pendolino budou nasazeny na vlaky EuroCity a InterCity z Prahy do Vídně, Bratislavy a Břeclavi. Mezi Prahou a Bratislavou budou jezdit za dobu kratší než 4 hodiny (3 hodiny 57 minut), což představuje historický rychlostní rekord.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk