Tiskové zprávy
České dráhy: Rychlovlaky pendolino Českých drah spojí 4x denně Brno s Prahou za dobu jen o málo delší než 2 hodiny 20 minut
5. října 2005 | České dráhy
Vlaky budou provozovány v kategoriích EuroCity a InterCity jako plně nekuřácké.
Kromě vlaků kategorie SC Pendolino provozovaných jako speciální produkt na trase Ostrava – Praha nabídnou České dráhy, a.s., od 11. prosince (počínaje platností nového jízdního řádu) 4x denně spojení rychlovlaky pendolino mezi Brnem a Prahou. Kromě Prahy zamíří rychlovlaky pendolino z Brna také do Bratislavy a Vídně a cestujícím nabídnou nejen vysoký komfort cestování, ale především rychlé spojení mezi oběma metropolemi. Trasu z Brna do Prahy ujede nejrychlejší spoj za dobu jen o málo delší než 2 hodiny 20 minut. To je zcela konkurenceschopná nabídka ve srovnání s automobilovou i autobusovou dopravou – navíc bez jakéhokoli rizika zpoždění vinnou dopravní zácpy, v plně nekuřáckém prostředí umožňujícím efektivní využití času stráveného na cestě.
Spoje provozované rychlovlaky pendolino na trasách do Brna nabídnou následující cestovní doby na jednotlivých relacích:
Praha – Brno 2 hodiny 23 minut
Vídeň – Brno 1 hodina 33 minut
Bratislava – Brno 1 hodina 28 minut
Brno – Pardubice 1 hodina 26 minut
Rychlost spojení na některých dalších relacích bude rovněž ojedinělá. Rychlovlaky pendolino – jedoucí přes Brno nabídnou poprvé v historii spojení Bratislavy s Prahou za méně než 4 hodiny - 3 hodiny 57 minut (doposud historicky nejrychlejší spojení obou měst – prvorepublikový vlak Slovenská strela jezdil celou trasu za více než čtyři hodiny).
Vlak má délku 184,4 metru. Jeho maximální rychlost je 230 km/h, na českých tratích bude zatím jezdit rychlostí 160 km/h. Hlavní výhodou je vybavení speciální technologií pro naklápění vozové skříně. Ta pendolinu umožňuje projíždět oblouky o malém poloměru vyšší rychlostí, než jaká je povolena pro klasické vlaky. Například na modernizovaných úsecích v okolí řeky Svitavy pojede o 20 až 30 km/h vyšší rychlostí než běžné rychlíky.
Kromě vlaků kategorie SC Pendolino provozovaných jako speciální produkt na trase Ostrava – Praha nabídnou České dráhy, a.s., od 11. prosince (počínaje platností nového jízdního řádu) 4x denně spojení rychlovlaky pendolino mezi Brnem a Prahou. Kromě Prahy zamíří rychlovlaky pendolino z Brna také do Bratislavy a Vídně a cestujícím nabídnou nejen vysoký komfort cestování, ale především rychlé spojení mezi oběma metropolemi. Trasu z Brna do Prahy ujede nejrychlejší spoj za dobu jen o málo delší než 2 hodiny 20 minut. To je zcela konkurenceschopná nabídka ve srovnání s automobilovou i autobusovou dopravou – navíc bez jakéhokoli rizika zpoždění vinnou dopravní zácpy, v plně nekuřáckém prostředí umožňujícím efektivní využití času stráveného na cestě.
Spoje provozované rychlovlaky pendolino na trasách do Brna nabídnou následující cestovní doby na jednotlivých relacích:
Praha – Brno 2 hodiny 23 minut
Vídeň – Brno 1 hodina 33 minut
Bratislava – Brno 1 hodina 28 minut
Brno – Pardubice 1 hodina 26 minut
Rychlost spojení na některých dalších relacích bude rovněž ojedinělá. Rychlovlaky pendolino – jedoucí přes Brno nabídnou poprvé v historii spojení Bratislavy s Prahou za méně než 4 hodiny - 3 hodiny 57 minut (doposud historicky nejrychlejší spojení obou měst – prvorepublikový vlak Slovenská strela jezdil celou trasu za více než čtyři hodiny).
Vlak má délku 184,4 metru. Jeho maximální rychlost je 230 km/h, na českých tratích bude zatím jezdit rychlostí 160 km/h. Hlavní výhodou je vybavení speciální technologií pro naklápění vozové skříně. Ta pendolinu umožňuje projíždět oblouky o malém poloměru vyšší rychlostí, než jaká je povolena pro klasické vlaky. Například na modernizovaných úsecích v okolí řeky Svitavy pojede o 20 až 30 km/h vyšší rychlostí než běžné rychlíky.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk