Mgr. Ivana Klobušníková "> S elektromobilem ke snižování eneregtické náročnosti budov - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/s-elektromobilem-ke-snizovani-eneregticke-narocnosti-budov
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Energy Centre České Budějovice: S elektromobilem ke snižování eneregtické náročnosti budov

19. března 2012 | Energy Centre České Budějovice
Autor: Mgr. Ivana Klobušníková , tel: 777 030 313
Společnost E.ON zapůjčila na tři měsíce občanskému sdružení Energy Centre České Budějovice (ECČB) elektromobil SMART 45 1EV FORTWO COUPLE ELECTRIC DRIVE, jehož výrobcem je automobilka Mercedes Benz. Zapůjčení vozu probíhá v rámci projektu Elektromobilita.

Společnost E.ON zapůjčila na tři měsíce občanskému sdružení Energy Centre České Budějovice (ECČB) elektromobil SMART 45 1EV FORTWO COUPLE ELECTRIC DRIVE, jehož výrobcem je automobilka Mercedes Benz. Zapůjčení vozu probíhá v rámci projektu Elektromobilita.

Poradenské středisko ECČB eauto využívá k tzv. „energetickému poradenství na místě“. To probíhá tak, že zájemce o poradenství si s ECČB dohodne termín a ECČB k němu vyšle jednoho ze svých energetických poradců. Energetický poradce se zájemcem probere jeho problémy a otázky a posoudí situaci přímo u něj v domě nebo v bytě. Nejčastěji potřebují lidé poradit, jak nejlépe zateplit dům, vyměnit okna, jaký systém vytápění zvolit a jaká další energeticky úsporná opatření provést, aby v konečném efektu zaplatili co nejméně za energie a aby opatření byla smysluplná a efektivní. Jako bonus s sebou energetický poradce k zájemcům přiveze i termovizní kameru a v rámci bezplatné konzultace provedeme i měření problematických míst – stavebních detailů – termovizí. Zájem o toto poradenství je obrovský, je až s podivem, kolik lidí řeší ve svém bytě kondenzaci vodních par a tvorbu plísní u oken a v rozích místností, často se jedná o nekvalitně provedené novostavby.

Energetičtí poradci ECČB jezdí po celém Jihočeském kraji, takže elektromobil je plně využit a zkušenosti s jeho provozem jsou převážně pozitivní. V současné době má většina elektromobilů nevýhodu krátkého dojezdu (v případě vozidla Smart 45 je to cca 140 km) a stanic k jejich dobíjení je nedostatek. Krajské vzdálenosti jsou převážně v „limitech“ dojezdu vozidla, řidiči si pochvalují tichý chod a dobrou akceleraci při rozjezdu. Při vyšších rychlostech a předjíždění je naopak podle jejich slov potřeba počítat s určitou „leností“ vozidla, což je dáno i nižším výkonem Smartu. Naproti tomu jeho stabilita na vozovce je vzhledem k velikosti automobilu až překvapivá.

Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist