Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Seminář se věnoval budoucnosti železnice
27. května 2021 | Královéhradecký kraj
Zástupci Správy železnic seznámili členy dopravního výboru krajského zastupitelstva se záměry na rozvoj železniční infrastruktury v Královéhradeckém kraji. Jde především o možné úpravy konvenční trati Hradec Králové – Trutnov – Svoboda nad Úpou, včetně spojení na Náchod a Broumov a dále o výstavbu plánované vysokorychlostní trati RS5 z Prahy do Wroclawi.
„Ukazuje se, že výstavba takzvané Vysokovské spojky by byla z ekonomického hlediska rentabilní. Cestování vlakem z Hradce Králové do Náchoda by se po modernizaci tratí mohlo zkrátit až o dvacet minut. Prvořadé je ale vybrat ze šesti možných variant trasy vysokorychlostní trati, která by mohla se záměry na konvenční železnici kolidovat, a také připravit zdvojkolejnění úseku Hradec – Jaroměř, který je kapacitně nevyhovující,“ říká hejtman Martin Červíček, který setkání v sále zastupitelstva zahájil.
Vysokorychlostní vlaky by mohly hranice do Polska překračovat v místech současných přechodů v Královci nebo v Meziměstí, ale ve hře je i zcela nová lokalita.
Vedle již zmíněných patří k významným plánovaným investicím pokračování modernizace trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice, zdvoukolejnění a modernizace tratí Hradec Králové – Pardubice a Velký Osek – Týniště nad Orlicí – Choceň.
„Ukazuje se, že výstavba takzvané Vysokovské spojky by byla z ekonomického hlediska rentabilní. Cestování vlakem z Hradce Králové do Náchoda by se po modernizaci tratí mohlo zkrátit až o dvacet minut. Prvořadé je ale vybrat ze šesti možných variant trasy vysokorychlostní trati, která by mohla se záměry na konvenční železnici kolidovat, a také připravit zdvojkolejnění úseku Hradec – Jaroměř, který je kapacitně nevyhovující,“ říká hejtman Martin Červíček, který setkání v sále zastupitelstva zahájil.
Vysokorychlostní vlaky by mohly hranice do Polska překračovat v místech současných přechodů v Královci nebo v Meziměstí, ale ve hře je i zcela nová lokalita.
Vedle již zmíněných patří k významným plánovaným investicím pokračování modernizace trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice, zdvoukolejnění a modernizace tratí Hradec Králové – Pardubice a Velký Osek – Týniště nad Orlicí – Choceň.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk