Tiskové zprávy
STAN: Senát dal zelenou snížení DPH ve veřejné dopravě
20. prosince 2018 | STAN
Poslankyně Věra Kovářová (STAN) dnes uspěla s návrhem na snížení sazby DPH ve veřejné dopravě z 15 % na 10 % také v horní komoře parlamentu. Česká republika tak má šanci opustit skupinu evropských států s nejvyšší daňovou zátěží veřejné dopravy.
„Vláda zavedla populistickou slevu na jízdné, která neřeší žádné problémy veřejné dopravy, ale pouze si tak „kupuje“ některé voliče. K čemu sleva, když nebude mít kdo řídit a spoje ve špičkách budou přecpány? Problémem je nedostatek řidičů a přeplněné spoje. Naše změna je postavená jinak: pomůže ušetřit peníze, které umožní zvýšit počet spojů a růst mezd řidičů. Zároveň nehrozí žádné výdaje s tím spojené pro kraje a obce. Jsem ráda, že horní komora naší předloze vyslovila tak výraznou podporu,“ vysvětlila autorka návrhu poslankyně Věra Kovářová.
„Kvalitnější veřejná doprava je nejen na venkově klíčová - potřebujeme, aby se lidé pohodlně dostávali do zaměstnání nebo škol. Já věřím, že snížení sazby DPH na jízdné ve veřejné dopravě je ta správná cesta – mým snem je nulová sazba, jako je to již v některých vyspělých západních státech. Prvním krokem je ale její snížení na 10 %. K jeho dokončení bude třeba podpisu prezidenta republiky, aby novela mohla nabýt účinnosti k 1. lednu 2019.“ dodala Věra Kovářová.
„Poděkování si zaslouží nejen členové obou komor, ale také pracovníci Ministerstva financí, díky nimž vznikla právně bezvadná předloha. Přestože současnou vládu často kritizuji, v tomhle případě chci skutečně poděkovat, odborníci z MF si to zaslouží. I díky nim prošel návrh legislativním procesem jen s drobnými peripetiemi,” uzavřela Kovářová.
„Vláda zavedla populistickou slevu na jízdné, která neřeší žádné problémy veřejné dopravy, ale pouze si tak „kupuje“ některé voliče. K čemu sleva, když nebude mít kdo řídit a spoje ve špičkách budou přecpány? Problémem je nedostatek řidičů a přeplněné spoje. Naše změna je postavená jinak: pomůže ušetřit peníze, které umožní zvýšit počet spojů a růst mezd řidičů. Zároveň nehrozí žádné výdaje s tím spojené pro kraje a obce. Jsem ráda, že horní komora naší předloze vyslovila tak výraznou podporu,“ vysvětlila autorka návrhu poslankyně Věra Kovářová.
„Kvalitnější veřejná doprava je nejen na venkově klíčová - potřebujeme, aby se lidé pohodlně dostávali do zaměstnání nebo škol. Já věřím, že snížení sazby DPH na jízdné ve veřejné dopravě je ta správná cesta – mým snem je nulová sazba, jako je to již v některých vyspělých západních státech. Prvním krokem je ale její snížení na 10 %. K jeho dokončení bude třeba podpisu prezidenta republiky, aby novela mohla nabýt účinnosti k 1. lednu 2019.“ dodala Věra Kovářová.
„Poděkování si zaslouží nejen členové obou komor, ale také pracovníci Ministerstva financí, díky nimž vznikla právně bezvadná předloha. Přestože současnou vládu často kritizuji, v tomhle případě chci skutečně poděkovat, odborníci z MF si to zaslouží. I díky nim prošel návrh legislativním procesem jen s drobnými peripetiemi,” uzavřela Kovářová.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk