Tiskové zprávy
Město Kopřivnice: Školy na Kopřivnicku slaví úspěch ve výzvě „100 hodin venku“
Učení pod širým nebem má zelenou! Hned několik škol z území MAP ORP Kopřivnice se letos aktivně zapojilo do výzvy „100 hodin venku“, která je součástí projektu Akademie Učíme se venku. Hlavním cílem výzvy je motivovat školy k pravidelnému a smysluplnému učení venku, a to napříč předměty a ročníky.
Základní školy Alšova a 17. listopadu se staly inspirativními tahouny této výzvy – obě školy hlásí splnění cíle 100 hodin výuky venku, a dokonce ho výrazně překonaly! Na ZŠ Alšova se do výuky venku zapojilo více než 10 pedagogů z 1. i 2. stupně, včetně přípravné třídy. Děti si vyzkoušely učení v přírodě nejen v oblasti přírodovědy a matematiky, ale i výtvarné výchovy, jazyků a dějepisu. Výuka probíhala v okolí školy, u Váňova kamene, u říčky Kopřivničky i na dalších místech ve městě. Celkový součet hodin překročil hranici 1 000, a jak uvádí učitelé školy, nadšení žáků dosáhlo téměř 100 %!
Na ZŠ 17. listopadu se výzvy chopilo 10 učitelů z 1. stupně. Venku učili napříč předměty, včetně češtiny, angličtiny, geometrie nebo čtenářské dílny. Pedagogové ocenili podporu Akademie – přístup k metodickým materiálům, webinářům i souboru 100 lekcí připravených k okamžitému otestování. Výzva byla výzvou v pravém slova smyslu – překážkou byl čas i chybějící venkovní učebna. Přesto se podařilo! A co víc – díky pozitivnímu ohlasu dětí i pedagogů se škola rozhodla pokračovat i v příštím školním roce.
„Nešlo nám o certifikát, ale o radost z učení. A tu jsme venku rozhodně našli. Děti výuku venku milují – poznávají přírodu, své kamarády i sami sebe v jiném světle,“ hodnotí učitelský tým ZŠ 17. listopadu. „Velké díky patří paní Evě Kytkové z Městského úřadu Kopřivnice, která projekt aktivně podpořila a školám zapůjčila badatelské boxy, které se staly oblíbeným nástrojem pro učení venku.“
Venku se ale letos učilo i na dalších školách Kopřivnicka – například na ZŠ sv. Zdislavy, ZŠ Mniší, ZŠ Lubina či ZŠ Jičínská v Příboře. Zájem o venkovní výuku i vzájemné sdílení zkušeností potvrzuje také květnový workshop z Místního akčního plánu, kterého se zúčastnilo 18 pedagogů ze 7 škol.
Výuka venku není jen jednorázovou aktivitou, ale stává se dlouhodobou součástí školní kultury. Zapojené školy plánují rozšiřování venkovních výukových prostor i hlubší integraci výuky venku do vzdělávacích plánů. Věříme, že inspirativní příklady z Kopřivnicka přivedou ke vzdělávání v přírodě další školy.
Základní školy Alšova a 17. listopadu se staly inspirativními tahouny této výzvy – obě školy hlásí splnění cíle 100 hodin výuky venku, a dokonce ho výrazně překonaly! Na ZŠ Alšova se do výuky venku zapojilo více než 10 pedagogů z 1. i 2. stupně, včetně přípravné třídy. Děti si vyzkoušely učení v přírodě nejen v oblasti přírodovědy a matematiky, ale i výtvarné výchovy, jazyků a dějepisu. Výuka probíhala v okolí školy, u Váňova kamene, u říčky Kopřivničky i na dalších místech ve městě. Celkový součet hodin překročil hranici 1 000, a jak uvádí učitelé školy, nadšení žáků dosáhlo téměř 100 %!
Na ZŠ 17. listopadu se výzvy chopilo 10 učitelů z 1. stupně. Venku učili napříč předměty, včetně češtiny, angličtiny, geometrie nebo čtenářské dílny. Pedagogové ocenili podporu Akademie – přístup k metodickým materiálům, webinářům i souboru 100 lekcí připravených k okamžitému otestování. Výzva byla výzvou v pravém slova smyslu – překážkou byl čas i chybějící venkovní učebna. Přesto se podařilo! A co víc – díky pozitivnímu ohlasu dětí i pedagogů se škola rozhodla pokračovat i v příštím školním roce.
„Nešlo nám o certifikát, ale o radost z učení. A tu jsme venku rozhodně našli. Děti výuku venku milují – poznávají přírodu, své kamarády i sami sebe v jiném světle,“ hodnotí učitelský tým ZŠ 17. listopadu. „Velké díky patří paní Evě Kytkové z Městského úřadu Kopřivnice, která projekt aktivně podpořila a školám zapůjčila badatelské boxy, které se staly oblíbeným nástrojem pro učení venku.“
Venku se ale letos učilo i na dalších školách Kopřivnicka – například na ZŠ sv. Zdislavy, ZŠ Mniší, ZŠ Lubina či ZŠ Jičínská v Příboře. Zájem o venkovní výuku i vzájemné sdílení zkušeností potvrzuje také květnový workshop z Místního akčního plánu, kterého se zúčastnilo 18 pedagogů ze 7 škol.
Výuka venku není jen jednorázovou aktivitou, ale stává se dlouhodobou součástí školní kultury. Zapojené školy plánují rozšiřování venkovních výukových prostor i hlubší integraci výuky venku do vzdělávacích plánů. Věříme, že inspirativní příklady z Kopřivnicka přivedou ke vzdělávání v přírodě další školy.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk