https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/slavnostni-otevreni-modernizovaneho-useku-praha-bubenec-kralupy-nad-vltavou
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Slavnostní otevření modernizovaného úseku Praha-Bubeneč – Kralupy nad Vltavou

25. listopadu 2003 | České dráhy
V úterý 25. listopadu 2003 se v železniční stanici Libčice nad Vltavou uskuteční slavnostní otevření modernizovaného úseku I. tranzitního koridoru Praha-Bubeneč – Kralupy nad Vltavou. Tím končí přestavba celé severní větve koridoru mezi Prahou, Děčínem a státní hranicí s Německem.

Modernizace 19 km dlouhé tratě začala v roce 2001 a byla rozdělena do dvou stavebních etap. První tvořila přestavba železničních stanic Roztoky u Prahy a Libčice nad Vltavou. Druhá zahrnovala rekonstrukci traťových úseků Praha-Bubeneč – Roztoky u Prahy, Roztoky u Prahy – Libčice nad Vltavou a Libčice nad Vltavou – Kralupy nad Vltavou. Protože koleje vedou četnými oblouky v údolí řeky Vltavy, vlaky zde dosáhnou maximální rychlosti 120 km/hod. Zhotovitelem prací v hodnotě 2,4 miliardy Kč byla společnost Skanska ŽS, a.s.

V rámci první části stavby se ve stanicích Roztoky u Prahy a Libčice nad Vltavou rekonstruovalo 10 mostů a 1 propustek, nově se postavily železniční most, propustek a podchod. V hlavních staničních kolejích byl zřízen železniční svršek s pružným upevněním kolejnic v délce přes 4 000 m. Ze 30 nových výhybek na betonových pražcích je 25 vybaveno elektrickým ohřevem. V obou stanicích se vybudovala nová úrovňová a zastřešená ostrovní nástupiště v celkové délce 1 130 m. Protože se nacházejí v hustě obydlených lokalitách, u 50 nedrážních objektů se provedla individuální protihluková opatření, spočívající především ve výměně oken.

Druhá část stavby začala v lednu 2002 vybudováním provizorní výhybny Žalov, která rozdělila osmikilometrový úsek mezi stanicemi Roztoky u Prahy a Libčice nad Vltavou. Na všech třech mezistaničních úsecích se rekonstruovalo celkem 27 propustků, 16 mostů a 7 úrovňových železničních přejezdů. Práce také zahrnovaly vybudování nového mostu.

Opravilo se více než 2 000 m nástupišť v jednotlivých zastávkách. Ty jsou nyní vybaveny zděnými čekárnami nebo novými přístřešky.

Dokončením celé severní větve I. koridoru se výrazně zrychluje jízda vlaků. Už od poloviny prosince letošního roku, kdy začne platit nový jízdní řád, se zkrátí jízdní doba rychlíků mezi Prahou a Děčínem a opačně o téměř 20 minut, na 1:41, respektive 1:42 hod. Vlaky EuroCity ujedou 126 km mezi stanicemi Děčín hl. n. a Praha-Holešovice za 1:22, respektive 1:25 hod., tedy přibližně o 15 minut rychleji než nyní. Další zkrácení jízdních dob mezinárodních spojů umožní nasazení jednotek s naklápěcí skříní Pendolino, které se předpokládá již od poloviny příštího roku.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist