https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/soud-resil-vyhrazeny-pruh-pro-mhd
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země: Soud řešil vyhrazený pruh pro MHD

29. listopadu 2016 | Děti Země
Šlo vybudovat na rušné čtyřproudové plzeňské ulici U Prazdroje další dva pruhy vyhrazené pro MHD? V rámci kauzy Děti Země vs. společnost InterCora se v pondělí touto otázkou zabýval Městský soud v Plzni, jako svědek vystoupil i bývalý náměstek primátora Petr Rund. [článek deníku Právo]

Předmětem sporu je smlouva, kterou obě strany uzavřely už před osmi lety. Ekologičtí aktivisté se tehdy zavázali, že nebudou blokovat výstavbu obřího hobbymarketu Hornbach u zmíněné magistrály, investor jim za to mimo jiné slíbil, že do otevření obchodního centra zajistí vybudování vyčleněných pruhů pro MHD.
Hornbach je v provozu od roku 2011, zato projekt, který by pomohl především trolejbusům, skončil v šuplíku. Děti Země si chtějí vynutit dodržení tehdejšího paktu soudní cestou. Požadují uzavření nákupního areálu do doby, než budou provedena všechna ujednaná opatření, a po plzeňské firmě InterCora chtějí smluvní pokutu ve výši 50 tisíc korun.
"Třetí pruh měl pomoci MHD, kvůli nesouhlasnému stanovisku Police ČR ho ale nebylo možné realizovat a projekt byl uložen do archívu," uvedl před soudem Rund, který vykonával funkci technického náměstka v letech 2007 až 2014. Jak připomněl, o úpravy ulice U Prazdroje město usilovalo bez ohledu na Děti Země, o spolupráci s InterCorou se uvažovalo. Jenže… "Negativní stanovisko policie se nedá překonat, za sedm let ve funkci jsem to zažil nesčíslněkrát," prohlásil Rund.
Pruh pro MHD měl být ve směru z centra na Doubravku vedený vlevo od klasické vozovky, tedy v místě stávajícího středového zeleného pásu. Stanice MHD by byla za výjezdem od Hornbachu, ale ne vpravo u chodníku jako nyní, nýbrž na ostrůvku mezi druhým a nově přidaným třetím pruhem.
Policejním odborníkům vadily především špatné rozhledové poměry, které by měli při nefunkční světelné signalizaci a trolejbusu stojícím v nové zastávce řidiči vyjíždějící od Hornbachu směrem do středu města. "Šlo by to řešit tím, že by tam musela jít pořád světla, anebo posunem zastávky," vysvětloval další ze svědků Jiří Kalčík, který počátkem roku 2008 vypracoval pro město příslušnou studii.
To, že projekt zkrachoval na negativním stanovisku policie, potvrdil i Zdeněk Kuťák, ředitel plzeňského Ředitelství silnic a dálnic, které je vlastníkem ulice U Prazdroje. "Třetí pruh, to nebylo jenom přání Dětí Země, o tom jsme už dávno diskutovali my s městem Plzní," řekl Právu Kuťák.
"Udělalo se všechno, aby ho bylo možné realizovat, podmínky, které od nás dostala InterCora, splnila. Ale bylo tam tolik technických problémů i nesouhlasných stanovisek, včetně zásadního od policie, že jsme od tohoto projektu upustili," uzavřel Kuťák.
Údajně nepřekonatelné stanovisko policie ale podle Dětí Země investora nezbavuje odpovědnosti za nenaplněnou smlouvu. Ekologičtí aktivisté operují tím, že je v ní klauzule, v níž se InterCora zavazuje ke splnění i těch závazků, které nejsou zcela v její moci. Kauza se táhne už čtyři roky, soud zřejmě vynese verdikt ještě letos.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist