Tiskové zprávy
České dráhy: Spoje SC Pendolino dále zrychlí dopravu – od nového jízdního řádu Praha - Ostrava za 3 hodiny 9 minut; Praha – Brno 3x denně za 2 hodiny 23 minut
15. září 2006 | České dráhy
České dráhy hodlají iniciovat diskusi vedoucí k posouzení možností dalšího zvýšení rychlosti na vybraných úsecích tratí v České republice.
Železniční doprava na hlavních trasách v České republice od platnosti nového jízdního řádu dále zrychlí. Souvisí to jak s dokončením modernizace dalších úseků železničních tratí v České republice, tak s dalším rozšiřováním služeb rychlého kvalitního spojení Českých drah.
Spoje SC Pendolino posílí svou pozici nejrychlejšího pozemního spojení mezi Prahou a Ostravou. Úsek Praha Holešovice – Ostrava Svinov zvládnou od 10. prosince o 13 minut rychleji – oproti stávajícím 3 hodinám 22 minut to bude 3 hodiny 9 minut. Zvýší se také nabídka rychlého spojení Prahy s Brnem, kdy České dráhy nabídnou od nového jízdního řádu tři páry spojů SC Pendolino (SC Slovenská strela, SC Johan Gregor Mendel a SC Smetana), které spojí Prahu s Brnem za 2 hodiny 23 minut. Například SC Slovenská strela s odjezdem z Brna v 7.07 a příjezdem do Prahy v 9.30 hodin a následně odjezdem z Prahy v 18.26 a příjezdem do Brna ve 20.49 bude výhodnou nabídkou pro uskutečnění jednodenní služební cesty z Brna do Prahy.
Spoje provozované rychlovlaky pendolino budou na trase Praha – Brno minimálně o 7 minut rychlejší než stávající autobusové spoje.
Novinky v provozu spojů InterCity a EuroCity
InterCity Manažer: Bohumín – Praha
Zcela novým spojením bude brzký ranní spoj kategorie InterCity s obchodním názvem IC Manažer provozovaný klasickou soupravou složenou z vozů pro vlaky kategorie InterCity . Tento vlak bude vyjíždět kolem 4.00 hodiny ranní z Bohumína a zastaví v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze. Vzhledem k menšímu počtu zastávek bude tento spoj rychlejší než standardní spoje InterCity a také na něj budou navázány přípojové spoje v Bohumíně a Ostravě. V opačném směru pak vlak IC Manažer pojede s odjezdem z Prahy v podvečerních hodinách. Obchodní název Manažer vlak využije jako zavedenou a známou značku – kategorie spoje nicméně bude InterCity s tarifem a rozsahem služeb odpovídající vlakům InterCity.
Spoje InterCity provozované v relaci Český Těšín – Ostrava – Praha
Zcela nové přímé spojení v kategorii InterCity připravené výhradně pro obsluhu Karviné touto kategorií vlaků bude zavedeno po trase Český Těšín – Karviná – Bohumín – Praha . Jízdní řád spoje se ještě finalizuje, nicméně bude se jednat o denní spoj s příjezdem do Prahy v odpoledních hodinách. Tento spoj zajistí přímé spojení Českého Těšína a Karviné s Prahou v kategorii InterCity a společně s nabídkou rychlého spojení v kombinaci přípojových spojů a vlaků SC Pendolino zcela pokryje poptávku po tomto typu spojení z Karviné.
Přes Havířov a Ostravu Vítkovice budou vedeny vlaky IC Hutník (Třinec – Praha) a EC Detvan (Zvolen – Praha), který si jízdou po trase přes Havířov podrží přibližně stávající jízdní dobu – s ohledem na připravované modernizační práce na trase Žilina – Český Těšín. Vlaky EC Košičan a IC Hradčany – využívané především pro mezinárodní přepravu cestujících ze a na Slovensko budou vedeny po trase přes Valašské Meziříčí – Vsetín a Horní Lideč, kdy tento region zatím nebyl na vlaky vyšší kategorie vůbec napojen . Tento krok pro cestující mezi oběma státy cestovní dobu zkrátí přibližně o hodinu, díky kratší trase cestování současně zlevní. K zajištění spojení Bohumína a Ostravy budou tyto vlaky adekvátně nahrazeny jinými spoji téže kategorie (EC Krakov – Praha a IC Manažer Bohumín – Praha a vlak Ostravan, který bude opět převeden do kategorie InterCity).
Zcela nové spojení Bohumín – Ostrava – Přerov – Bratislava nabídne nový spoj kategorie InterCity s pracovním názvem Moravia . Tento spoj bude mít ranní odjezd z Bohumína a Ostravy s brzkým dopoledním příjezdem do Bratislavy a odpoledním odjezdem zpět.
Zájem ČD – další zvýšení rychlosti na vybraných tratích v ČR – 180 km/hod.
České dráhy hodlají v nejbližší době iniciovat diskusi na téma dalšího možného zvýšení rychlosti vlaků na české železnici – a to v první fázi na 180 km/hod. Spolu se svými partnery – ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty a Drážním úřadem hodlají České dráhy hledat možnosti a kroky vedoucí k tomu, aby bylo možné na těch úsecích koridorových tratích, kde to umožňuje infrastruktura a bezpečnostní pravidla (na trati nejsou například úrovňová křížení s další komunikací) zvýšit pro vybraná vozidla rychlost na 180 km/hod. Takové traťové úseky v ČR existují na řadě míst – nezbytná je ovšem úprava legislativy, která v tuto chvíli povoluje v ČR maximální rychlost na železnici 160 km/hod.
Železniční doprava na hlavních trasách v České republice od platnosti nového jízdního řádu dále zrychlí. Souvisí to jak s dokončením modernizace dalších úseků železničních tratí v České republice, tak s dalším rozšiřováním služeb rychlého kvalitního spojení Českých drah.
Spoje SC Pendolino posílí svou pozici nejrychlejšího pozemního spojení mezi Prahou a Ostravou. Úsek Praha Holešovice – Ostrava Svinov zvládnou od 10. prosince o 13 minut rychleji – oproti stávajícím 3 hodinám 22 minut to bude 3 hodiny 9 minut. Zvýší se také nabídka rychlého spojení Prahy s Brnem, kdy České dráhy nabídnou od nového jízdního řádu tři páry spojů SC Pendolino (SC Slovenská strela, SC Johan Gregor Mendel a SC Smetana), které spojí Prahu s Brnem za 2 hodiny 23 minut. Například SC Slovenská strela s odjezdem z Brna v 7.07 a příjezdem do Prahy v 9.30 hodin a následně odjezdem z Prahy v 18.26 a příjezdem do Brna ve 20.49 bude výhodnou nabídkou pro uskutečnění jednodenní služební cesty z Brna do Prahy.
Spoje provozované rychlovlaky pendolino budou na trase Praha – Brno minimálně o 7 minut rychlejší než stávající autobusové spoje.
Novinky v provozu spojů InterCity a EuroCity
InterCity Manažer: Bohumín – Praha
Zcela novým spojením bude brzký ranní spoj kategorie InterCity s obchodním názvem IC Manažer provozovaný klasickou soupravou složenou z vozů pro vlaky kategorie InterCity . Tento vlak bude vyjíždět kolem 4.00 hodiny ranní z Bohumína a zastaví v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze. Vzhledem k menšímu počtu zastávek bude tento spoj rychlejší než standardní spoje InterCity a také na něj budou navázány přípojové spoje v Bohumíně a Ostravě. V opačném směru pak vlak IC Manažer pojede s odjezdem z Prahy v podvečerních hodinách. Obchodní název Manažer vlak využije jako zavedenou a známou značku – kategorie spoje nicméně bude InterCity s tarifem a rozsahem služeb odpovídající vlakům InterCity.
Spoje InterCity provozované v relaci Český Těšín – Ostrava – Praha
Zcela nové přímé spojení v kategorii InterCity připravené výhradně pro obsluhu Karviné touto kategorií vlaků bude zavedeno po trase Český Těšín – Karviná – Bohumín – Praha . Jízdní řád spoje se ještě finalizuje, nicméně bude se jednat o denní spoj s příjezdem do Prahy v odpoledních hodinách. Tento spoj zajistí přímé spojení Českého Těšína a Karviné s Prahou v kategorii InterCity a společně s nabídkou rychlého spojení v kombinaci přípojových spojů a vlaků SC Pendolino zcela pokryje poptávku po tomto typu spojení z Karviné.
Přes Havířov a Ostravu Vítkovice budou vedeny vlaky IC Hutník (Třinec – Praha) a EC Detvan (Zvolen – Praha), který si jízdou po trase přes Havířov podrží přibližně stávající jízdní dobu – s ohledem na připravované modernizační práce na trase Žilina – Český Těšín. Vlaky EC Košičan a IC Hradčany – využívané především pro mezinárodní přepravu cestujících ze a na Slovensko budou vedeny po trase přes Valašské Meziříčí – Vsetín a Horní Lideč, kdy tento region zatím nebyl na vlaky vyšší kategorie vůbec napojen . Tento krok pro cestující mezi oběma státy cestovní dobu zkrátí přibližně o hodinu, díky kratší trase cestování současně zlevní. K zajištění spojení Bohumína a Ostravy budou tyto vlaky adekvátně nahrazeny jinými spoji téže kategorie (EC Krakov – Praha a IC Manažer Bohumín – Praha a vlak Ostravan, který bude opět převeden do kategorie InterCity).
Zcela nové spojení Bohumín – Ostrava – Přerov – Bratislava nabídne nový spoj kategorie InterCity s pracovním názvem Moravia . Tento spoj bude mít ranní odjezd z Bohumína a Ostravy s brzkým dopoledním příjezdem do Bratislavy a odpoledním odjezdem zpět.
Zájem ČD – další zvýšení rychlosti na vybraných tratích v ČR – 180 km/hod.
České dráhy hodlají v nejbližší době iniciovat diskusi na téma dalšího možného zvýšení rychlosti vlaků na české železnici – a to v první fázi na 180 km/hod. Spolu se svými partnery – ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty a Drážním úřadem hodlají České dráhy hledat možnosti a kroky vedoucí k tomu, aby bylo možné na těch úsecích koridorových tratích, kde to umožňuje infrastruktura a bezpečnostní pravidla (na trati nejsou například úrovňová křížení s další komunikací) zvýšit pro vybraná vozidla rychlost na 180 km/hod. Takové traťové úseky v ČR existují na řadě míst – nezbytná je ovšem úprava legislativy, která v tuto chvíli povoluje v ČR maximální rychlost na železnici 160 km/hod.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk