https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/spoje-sc-pendolino-dale-zrychli-dopravu-od-noveho-jizdniho-radu-praha-ostrava-za-3-hodiny-9-minut-praha-brno-3x-denne-za-2
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Spoje SC Pendolino dále zrychlí dopravu – od nového jízdního řádu Praha - Ostrava za 3 hodiny 9 minut; Praha – Brno 3x denně za 2 hodiny 23 minut

15. září 2006 | České dráhy
České dráhy hodlají iniciovat diskusi vedoucí k posouzení možností dalšího zvýšení rychlosti na vybraných úsecích tratí v České republice.

Železniční doprava na hlavních trasách v České republice od platnosti nového jízdního řádu dále zrychlí. Souvisí to jak s dokončením modernizace dalších úseků železničních tratí v České republice, tak s dalším rozšiřováním služeb rychlého kvalitního spojení Českých drah.

Spoje SC Pendolino posílí svou pozici nejrychlejšího pozemního spojení mezi Prahou a Ostravou. Úsek Praha Holešovice – Ostrava Svinov zvládnou od 10. prosince o 13 minut rychleji – oproti stávajícím 3 hodinám 22 minut to bude 3 hodiny 9 minut. Zvýší se také nabídka rychlého spojení Prahy s Brnem, kdy České dráhy nabídnou od nového jízdního řádu tři páry spojů SC Pendolino (SC Slovenská strela, SC Johan Gregor Mendel a SC Smetana), které spojí Prahu s Brnem za 2 hodiny 23 minut. Například SC Slovenská strela s odjezdem z Brna v 7.07 a příjezdem do Prahy v 9.30 hodin a následně odjezdem z Prahy v 18.26 a příjezdem do Brna ve 20.49 bude výhodnou nabídkou pro uskutečnění jednodenní služební cesty z Brna do Prahy.

Spoje provozované rychlovlaky pendolino budou na trase Praha – Brno minimálně o 7 minut rychlejší než stávající autobusové spoje.

Novinky v provozu spojů InterCity a EuroCity

InterCity Manažer: Bohumín – Praha

Zcela novým spojením bude brzký ranní spoj kategorie InterCity s obchodním názvem IC Manažer provozovaný klasickou soupravou složenou z vozů pro vlaky kategorie InterCity . Tento vlak bude vyjíždět kolem 4.00 hodiny ranní z Bohumína a zastaví v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze. Vzhledem k menšímu počtu zastávek bude tento spoj rychlejší než standardní spoje InterCity a také na něj budou navázány přípojové spoje v Bohumíně a Ostravě. V opačném směru pak vlak IC Manažer pojede s odjezdem z Prahy v podvečerních hodinách. Obchodní název Manažer vlak využije jako zavedenou a známou značku – kategorie spoje nicméně bude InterCity s tarifem a rozsahem služeb odpovídající vlakům InterCity.

Spoje InterCity provozované v relaci Český Těšín – Ostrava – Praha
Zcela nové přímé spojení v kategorii InterCity připravené výhradně pro obsluhu Karviné touto kategorií vlaků bude zavedeno po trase Český Těšín – Karviná – Bohumín – Praha . Jízdní řád spoje se ještě finalizuje, nicméně bude se jednat o denní spoj s příjezdem do Prahy v odpoledních hodinách. Tento spoj zajistí přímé spojení Českého Těšína a Karviné s Prahou v kategorii InterCity a společně s nabídkou rychlého spojení v kombinaci přípojových spojů a vlaků SC Pendolino zcela pokryje poptávku po tomto typu spojení z Karviné.

Přes Havířov a Ostravu Vítkovice budou vedeny vlaky IC Hutník (Třinec – Praha) a EC Detvan (Zvolen – Praha), který si jízdou po trase přes Havířov podrží přibližně stávající jízdní dobu – s ohledem na připravované modernizační práce na trase Žilina – Český Těšín. Vlaky EC Košičan a IC Hradčany – využívané především pro mezinárodní přepravu cestujících ze a na Slovensko budou vedeny po trase přes Valašské Meziříčí – Vsetín a Horní Lideč, kdy tento region zatím nebyl na vlaky vyšší kategorie vůbec napojen . Tento krok pro cestující mezi oběma státy cestovní dobu zkrátí přibližně o hodinu, díky kratší trase cestování současně zlevní. K zajištění spojení Bohumína a Ostravy budou tyto vlaky adekvátně nahrazeny jinými spoji téže kategorie (EC Krakov – Praha a IC Manažer Bohumín – Praha a vlak Ostravan, který bude opět převeden do kategorie InterCity).

Zcela nové spojení Bohumín – Ostrava – Přerov – Bratislava nabídne nový spoj kategorie InterCity s pracovním názvem Moravia . Tento spoj bude mít ranní odjezd z Bohumína a Ostravy s brzkým dopoledním příjezdem do Bratislavy a odpoledním odjezdem zpět.

Zájem ČD – další zvýšení rychlosti na vybraných tratích v ČR – 180 km/hod.

České dráhy hodlají v nejbližší době iniciovat diskusi na téma dalšího možného zvýšení rychlosti vlaků na české železnici – a to v první fázi na 180 km/hod. Spolu se svými partnery – ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty a Drážním úřadem hodlají České dráhy hledat možnosti a kroky vedoucí k tomu, aby bylo možné na těch úsecích koridorových tratích, kde to umožňuje infrastruktura a bezpečnostní pravidla (na trati nejsou například úrovňová křížení s další komunikací) zvýšit pro vybraná vozidla rychlost na 180 km/hod. Takové traťové úseky v ČR existují na řadě míst – nezbytná je ovšem úprava legislativy, která v tuto chvíli povoluje v ČR maximální rychlost na železnici 160 km/hod.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist