Tiskové zprávy
České dráhy: Spoje SC Pendolino jezdí podle platného jízdního řádu
13. ledna 2006 | České dráhy
Vlaky SC Pendolino jezdí zcela v souladu s platným jízdním řádem; část spojů je provozována soupravou pendolino, část klasickou soupravou složenou z vozů pro vlaky vyšší kvality EC a IC – s maximální garancí poskytovaných služeb.
České dráhy přiměly výrobce – společnost ALSTOM, aby začal aktivně řešit vzniklé problémy. V ČR je již tým odborníků, jeho úkolem je zajistit co nejrychleji provozní spolehlivost všech jednotek.
Od dnešního dne platí o 20 % snížený tarif SuperCity. Ten ČD poskytují cestujícím jako kompenzaci za situace, kdy nemohou nikoli vlastní vinou zcela garantovat kompletní službu SC Pendolino.
Zcela v souladu s platným jízdním řádem vyjely dnes ráno spoje SC Pendolino na trase Ostrava – Praha a zpět. Brzký ranní spoj SC500 s odjezdem z Ostravy ve 4.00 hodin vedený klasickou soupravou složenou z komfortních vozů používaných pro vlaky kategorie InterCity a EuroCity dojel do cílové stanice Praha Holešovice zcela na čas – v 7.31 hodin. Od dnešního dne je současně v platnosti o 20 % snížený tarif SuperCity, kterým České dráhy cestujícím kompenzují skutečnost, že některé spoje SC Pendolino nemohou být provozovány soupravami pendolino.
České dráhy včera přiměly výrobce – společnost Alstom, aby začal aktivně a komplexně řešit vzniklé problémy. Ty nikterak nesouvisí s bezpečností provozu, jejich výskyt je ale pro ČD zcela nepřijatelný. „Situace, kdy České dráhy nemohly nikoli vlastní vinou poskytovat svým cestujícím odpovídající služby, je pro nás zcela neakceptovatelná,“ říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu a přepravu.
Plnou zodpovědnost za provozní spolehlivost vlaků pendolino nese výrobce - společnost Alstom. České dráhy její vrcholné představitele na mezinárodní úrovni včera důrazně vyzvaly k co nejrychlejší změně dosavadního přístupu a k poskytnutí veškeré součinnosti s cílem maximální eliminace vzniklých problémů. Výrobce následně vyslal tým expertů, který již včera započal s řešením vzniklých problémů s tím, že požadavkem ČD je minimalizace možnosti jejich vzniku u všech jednotek pendolino.
Organizace provozu vlaků SC Pendolino dnes a v následujících dnech
* Všechny spoje produktu SC Pendolino jezdí zcela v souladu s platným jízdním řádem – na cestující by vzniklá situace měla mít co nejmenší dopad. Jízdné na VŠECHNY vlaky SC Pendolino bylo jako kompenzace sníženo o 20 % s tím, že i nadále je na palubách vlaků poskytován maximální servis odpovídající vlakům kategorie SuperCity.
* Provoz vlaků SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou je zajišťován jednou jednotkou pendolino a dvěma klasickými soupravami složenými z lokomotivy a komfortních vozů pro vlaky EuroCity a SuperCity.
* Dnes a v sobotu pojede souprava pendolino na spojích SC502, 505, 508 a 511; od 15. ledna do odvolání bude souprava pendolino nasazena na spoje 501, 504, 507 a 510. Ostatní spoje budou během dneška a zítřka zajišťovány klasickou soupravou složenou z lokomotivy, bistro vozu a komfortních vozů pro vlaky kategorie EC a IC. Nasazení dalších souprav pendolino do provozu bude řešeno operativně v návaznosti na řešení vzniklých problémů ze strany výrobce a garancí jejich neopakování. Ve všech vlacích je poskytován servis maximálně odpovídající standardům pro vlaky SC Pendolino.
* Snížené jízdné platí pro VŠECHNY SPOJE SC PENDOLINO do odvolání.
České dráhy se omlouvají cestujícím a děkují za jejich pochopení situace, kdy nikoli vlastní vinou nemohou dočasně garantovat poskytnutí zcela kompletního rozsahu služeb SC Pendolino.
Doplňující stanovisko nezávislého odborníka
Prof. Ing. Petr Moos, CSc., z Dopravní fakulty ČVUT Praha, k tomu poznamenává: „Vzniklé softwarové závady jsou běžnou záležitostí také u zahraničních železničních dopravců, kteří uváděli do provozu podobně technologicky vyspělá vozidla, jako je pendolino. Nejedná se přitom o cokoli, co by souviselo s bezpečností provozu – vzniklé závady jsou běžné v režimu provozního vylaďování sofistikovaných železničních vozidel. Je rolí výrobce, aby poskytl maximální podporu, aby se obdobné situace vyskytovaly co nejméně a České dráhy nebyly vystaveny do situace, kdy ne vlastní vinou nemohou poskytnou zákazníkům 100% servis.“
České dráhy přiměly výrobce – společnost ALSTOM, aby začal aktivně řešit vzniklé problémy. V ČR je již tým odborníků, jeho úkolem je zajistit co nejrychleji provozní spolehlivost všech jednotek.
Od dnešního dne platí o 20 % snížený tarif SuperCity. Ten ČD poskytují cestujícím jako kompenzaci za situace, kdy nemohou nikoli vlastní vinou zcela garantovat kompletní službu SC Pendolino.
Zcela v souladu s platným jízdním řádem vyjely dnes ráno spoje SC Pendolino na trase Ostrava – Praha a zpět. Brzký ranní spoj SC500 s odjezdem z Ostravy ve 4.00 hodin vedený klasickou soupravou složenou z komfortních vozů používaných pro vlaky kategorie InterCity a EuroCity dojel do cílové stanice Praha Holešovice zcela na čas – v 7.31 hodin. Od dnešního dne je současně v platnosti o 20 % snížený tarif SuperCity, kterým České dráhy cestujícím kompenzují skutečnost, že některé spoje SC Pendolino nemohou být provozovány soupravami pendolino.
České dráhy včera přiměly výrobce – společnost Alstom, aby začal aktivně a komplexně řešit vzniklé problémy. Ty nikterak nesouvisí s bezpečností provozu, jejich výskyt je ale pro ČD zcela nepřijatelný. „Situace, kdy České dráhy nemohly nikoli vlastní vinou poskytovat svým cestujícím odpovídající služby, je pro nás zcela neakceptovatelná,“ říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu a přepravu.
Plnou zodpovědnost za provozní spolehlivost vlaků pendolino nese výrobce - společnost Alstom. České dráhy její vrcholné představitele na mezinárodní úrovni včera důrazně vyzvaly k co nejrychlejší změně dosavadního přístupu a k poskytnutí veškeré součinnosti s cílem maximální eliminace vzniklých problémů. Výrobce následně vyslal tým expertů, který již včera započal s řešením vzniklých problémů s tím, že požadavkem ČD je minimalizace možnosti jejich vzniku u všech jednotek pendolino.
Organizace provozu vlaků SC Pendolino dnes a v následujících dnech
* Všechny spoje produktu SC Pendolino jezdí zcela v souladu s platným jízdním řádem – na cestující by vzniklá situace měla mít co nejmenší dopad. Jízdné na VŠECHNY vlaky SC Pendolino bylo jako kompenzace sníženo o 20 % s tím, že i nadále je na palubách vlaků poskytován maximální servis odpovídající vlakům kategorie SuperCity.
* Provoz vlaků SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou je zajišťován jednou jednotkou pendolino a dvěma klasickými soupravami složenými z lokomotivy a komfortních vozů pro vlaky EuroCity a SuperCity.
* Dnes a v sobotu pojede souprava pendolino na spojích SC502, 505, 508 a 511; od 15. ledna do odvolání bude souprava pendolino nasazena na spoje 501, 504, 507 a 510. Ostatní spoje budou během dneška a zítřka zajišťovány klasickou soupravou složenou z lokomotivy, bistro vozu a komfortních vozů pro vlaky kategorie EC a IC. Nasazení dalších souprav pendolino do provozu bude řešeno operativně v návaznosti na řešení vzniklých problémů ze strany výrobce a garancí jejich neopakování. Ve všech vlacích je poskytován servis maximálně odpovídající standardům pro vlaky SC Pendolino.
* Snížené jízdné platí pro VŠECHNY SPOJE SC PENDOLINO do odvolání.
České dráhy se omlouvají cestujícím a děkují za jejich pochopení situace, kdy nikoli vlastní vinou nemohou dočasně garantovat poskytnutí zcela kompletního rozsahu služeb SC Pendolino.
Doplňující stanovisko nezávislého odborníka
Prof. Ing. Petr Moos, CSc., z Dopravní fakulty ČVUT Praha, k tomu poznamenává: „Vzniklé softwarové závady jsou běžnou záležitostí také u zahraničních železničních dopravců, kteří uváděli do provozu podobně technologicky vyspělá vozidla, jako je pendolino. Nejedná se přitom o cokoli, co by souviselo s bezpečností provozu – vzniklé závady jsou běžné v režimu provozního vylaďování sofistikovaných železničních vozidel. Je rolí výrobce, aby poskytl maximální podporu, aby se obdobné situace vyskytovaly co nejméně a České dráhy nebyly vystaveny do situace, kdy ne vlastní vinou nemohou poskytnou zákazníkům 100% servis.“
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk