Tiskové zprávy
Liberecký kraj: Spojení z Libereckého do Středočeského kraje a Prahy dozná změn
Organizátoři veřejné dopravy v Libereckém kraji (spol. KORID LK), Středočeském kraji (IDSK) a v Praze (Ropid) připravili novou koncepci mezikrajských linek, jejímž cílem je zlepšení dostupnosti veřejnou dopravou. Co tyto změny od 12. prosince letošního roku z pohledu Libereckého kraje přinesou?
Společně připravované mezikrajské linky budou zapojeny v obou integrovaných dopravních systémech, tedy IDOL na území Libereckého kraje a PID na území Středočeského kraje a Prahy. „Cestující tak budou moci kombinovat jízdní doklady obou IDS, a využívat tak výhod časových nebo síťových jízdenek,“ říká Jan Sviták statutární náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy.
Páteří celého spojení budou dálkové linky, které propojí různá místa Libereckého kraje s Prahou. Například linky z Českolipska, Jablonce nad Nisou nebo Turnova budou Prahy jezdit zhruba každou hodinu. Vybrané spoje pak budou z Turnova pokračovat směrem na Tanvald, nebo Semily a dále do hor (do Harrachova, nebo na Mísečky). Z Jablonce pak část spojů bude pokračovat směrem na Harrachov a Rokytnici nad Jizerou.
Změny dozná také spojení mezi Libercem a Mladou Boleslaví. Jednak dojde k posílení nabídky, ale současně bude většina spojů vedena až do Prahy. „Cílem není konkurovat expresním spojům komerčních dopravců, a to ani cenově. Ale ve spolupráci se Středočeským krajem chceme efektivně propojit linky z Liberce do Mladé Boleslavi a z Mnichova Hradiště do Prahy,“ vysvětluje Otto Pospíšil, jednatel společnosti KORID LK. Propojení linek nabídne možnost lepšího spojení obcí mezi Libercem a Mladou Boleslaví s Prahou. Pro cestující z Liberce však zajímavou novinkou budou okrajové spoje před 4. hodinou ranní a po půlnoci z Prahy. Na většině spojích bude nasazen částečně nízkopodlažní autobus. „A současně také věříme, že spojení budou využívat též lidé s omezenou schopností pohybu a orientace. Ostatně k tomu z minulosti připomínky evidujeme,“ doplnil Pospíšil. Na spojích do Škoda Auto bude i nadále v provozu komfortní 15m autobus, na který jsou cestující zvyklí.
Zlepšení nabídky spojení se cestující dočkají také na regionálních linkách, např. mezi Mnichovým Hradištěm a Turnovem, nebo Českým Dubem. „Jsme velice rádi, že se tento projekt, který připravujeme již od roku 2019 přiblížil ke zdárnému cíli. Současně věříme, že zlepšení spojení pomůže lidem také v době „pocovidové“, čímž lidem třeba umožníme lépe cestovat za prací, nebo za svými příbuznými,“ uzavírá Sviták.
Kompletní informace včetně návrhů jízdních řádů naleznou cestující na webu Integrované dopravy Libereckého kraje www.iidol.cz.
Společně připravované mezikrajské linky budou zapojeny v obou integrovaných dopravních systémech, tedy IDOL na území Libereckého kraje a PID na území Středočeského kraje a Prahy. „Cestující tak budou moci kombinovat jízdní doklady obou IDS, a využívat tak výhod časových nebo síťových jízdenek,“ říká Jan Sviták statutární náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy.
Páteří celého spojení budou dálkové linky, které propojí různá místa Libereckého kraje s Prahou. Například linky z Českolipska, Jablonce nad Nisou nebo Turnova budou Prahy jezdit zhruba každou hodinu. Vybrané spoje pak budou z Turnova pokračovat směrem na Tanvald, nebo Semily a dále do hor (do Harrachova, nebo na Mísečky). Z Jablonce pak část spojů bude pokračovat směrem na Harrachov a Rokytnici nad Jizerou.
Změny dozná také spojení mezi Libercem a Mladou Boleslaví. Jednak dojde k posílení nabídky, ale současně bude většina spojů vedena až do Prahy. „Cílem není konkurovat expresním spojům komerčních dopravců, a to ani cenově. Ale ve spolupráci se Středočeským krajem chceme efektivně propojit linky z Liberce do Mladé Boleslavi a z Mnichova Hradiště do Prahy,“ vysvětluje Otto Pospíšil, jednatel společnosti KORID LK. Propojení linek nabídne možnost lepšího spojení obcí mezi Libercem a Mladou Boleslaví s Prahou. Pro cestující z Liberce však zajímavou novinkou budou okrajové spoje před 4. hodinou ranní a po půlnoci z Prahy. Na většině spojích bude nasazen částečně nízkopodlažní autobus. „A současně také věříme, že spojení budou využívat též lidé s omezenou schopností pohybu a orientace. Ostatně k tomu z minulosti připomínky evidujeme,“ doplnil Pospíšil. Na spojích do Škoda Auto bude i nadále v provozu komfortní 15m autobus, na který jsou cestující zvyklí.
Zlepšení nabídky spojení se cestující dočkají také na regionálních linkách, např. mezi Mnichovým Hradištěm a Turnovem, nebo Českým Dubem. „Jsme velice rádi, že se tento projekt, který připravujeme již od roku 2019 přiblížil ke zdárnému cíli. Současně věříme, že zlepšení spojení pomůže lidem také v době „pocovidové“, čímž lidem třeba umožníme lépe cestovat za prací, nebo za svými příbuznými,“ uzavírá Sviták.
Kompletní informace včetně návrhů jízdních řádů naleznou cestující na webu Integrované dopravy Libereckého kraje www.iidol.cz.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk