Tiskové zprávy
Zelený kruh: Společenská odpovědnost firem a ochrana životního prostředí - kde leží hranice mezi společenskou odpovědností, filantropií a greenwashingem?
Asociace ekologických organizací Zelený kruh Vás zve na prezentaci doporučení pro zavádění Společenské odpovědnosti firem (CSR) v České republice se zohledněním ochrany životního prostředí a možností kontroly plnění závazků ze strany veřejnosti. Prezentace se koná v pátek 22. června 2007 od 10.00 do 11.00 v Národním domě na Vinohradech (nám. Míru, Praha 2).
Po prezentaci bude následovat diskuse, ve které vystoupí zástupci Ekologického právního servisu, Nadace Partnerství, Business Leaders Fora, Glopolis, Nadace VIA, Škody Auto a řady dalších organizací. Předpokládaný závěr je ve 13.00.
Prezentovaný seznam doporučení k zavádění CSR v České republice je dostupný na webových stránkách Zeleného kruhu – www.zelenykruh.cz/dokumenty/spolecenska-odpovednost-firem-a-ochrana-zp-infolist.pdf).
Bližší informace:
Kateřina Ptáčková, kontakt: katerina.ptackova@zelenykruh.cz, tel.: 222 517 143.
Více informací o společenské odpovědnosti firem a aktivitách nadnárodních korporací v ČR viz program GARDE Ekologického právního servisu - www.responsibility.cz.
_____________________________________________________________________________
Co je CSR – Společenská odpovědnost firem
Společenská odpovědnost firem je překladem anglického pojmu Corporate Social Responsibility, pro nějž se někdy používá zkráceného výrazu CSR. Společenskou odpovědností firem je míněn dobrovolný závazek podniků chovat se odpovědně a eticky ke společnosti a k prostředí v němž svou činnost provozují. Koncept CSR vychází z předpokladu, že firma má být odpovědna za veškeré dopady své činnosti na prostředí v němž působí, tedy nejen za dopady, které se týkají pouze jejích ekonomických vztahů a závazků. Nosnou myšlenkou konceptu společenské odpovědnosti je přitom i to, že být odpovědnými se podnikům ekonomicky vyplácí – mohou svou lepší environmentální a sociální výkonnost přetavit v soutěžní výhodu. Firemní filantropii (dobročinnost - dárcovství) lze považovat za jednu ze složek širšího konceptu společenské odpovědnosti. Greenwashingem je pak myšlen takový postup, při němž organizace za účelem vytvořit si image zodpovědnosti k životnímu prostředí rozšiřuje o své činnosti a svému vztahu k životnímu prostředí nepravdivé či neúplné informace či nějaké podstatné informace zamlčuje.
Co je Zelený kruh
Zelený kruh je asociací ekologických organizací, která sdružuje 27 členských neziskových organizací působících na celém území ČR. Zelený kruh hájí zájmy svých členů a to především prostřednictvím informační a legislativní činnosti. Zajišťuje také organizační zázemí pro oborovou platformu environmentálních NNO, která je tvořena jak členy Zeleného kruhu, tak dalšími více než 40 organizacemi. Více informací viz www.zelenykruh.cz.
Akce je financována z programu Transition Facility EU.
Po prezentaci bude následovat diskuse, ve které vystoupí zástupci Ekologického právního servisu, Nadace Partnerství, Business Leaders Fora, Glopolis, Nadace VIA, Škody Auto a řady dalších organizací. Předpokládaný závěr je ve 13.00.
Prezentovaný seznam doporučení k zavádění CSR v České republice je dostupný na webových stránkách Zeleného kruhu – www.zelenykruh.cz/dokumenty/spolecenska-odpovednost-firem-a-ochrana-zp-infolist.pdf).
Bližší informace:
Kateřina Ptáčková, kontakt: katerina.ptackova@zelenykruh.cz, tel.: 222 517 143.
Více informací o společenské odpovědnosti firem a aktivitách nadnárodních korporací v ČR viz program GARDE Ekologického právního servisu - www.responsibility.cz.
_____________________________________________________________________________
Co je CSR – Společenská odpovědnost firem
Společenská odpovědnost firem je překladem anglického pojmu Corporate Social Responsibility, pro nějž se někdy používá zkráceného výrazu CSR. Společenskou odpovědností firem je míněn dobrovolný závazek podniků chovat se odpovědně a eticky ke společnosti a k prostředí v němž svou činnost provozují. Koncept CSR vychází z předpokladu, že firma má být odpovědna za veškeré dopady své činnosti na prostředí v němž působí, tedy nejen za dopady, které se týkají pouze jejích ekonomických vztahů a závazků. Nosnou myšlenkou konceptu společenské odpovědnosti je přitom i to, že být odpovědnými se podnikům ekonomicky vyplácí – mohou svou lepší environmentální a sociální výkonnost přetavit v soutěžní výhodu. Firemní filantropii (dobročinnost - dárcovství) lze považovat za jednu ze složek širšího konceptu společenské odpovědnosti. Greenwashingem je pak myšlen takový postup, při němž organizace za účelem vytvořit si image zodpovědnosti k životnímu prostředí rozšiřuje o své činnosti a svému vztahu k životnímu prostředí nepravdivé či neúplné informace či nějaké podstatné informace zamlčuje.
Co je Zelený kruh
Zelený kruh je asociací ekologických organizací, která sdružuje 27 členských neziskových organizací působících na celém území ČR. Zelený kruh hájí zájmy svých členů a to především prostřednictvím informační a legislativní činnosti. Zajišťuje také organizační zázemí pro oborovou platformu environmentálních NNO, která je tvořena jak členy Zeleného kruhu, tak dalšími více než 40 organizacemi. Více informací viz www.zelenykruh.cz.
Akce je financována z programu Transition Facility EU.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk