Monika Vondráková "> Společenská odpovědnost firem – nový faktor firemní konkurenceschopnosti - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/spolecenska-odpovednost-firem-novy-faktor-firemni-konkurenceschopnosti
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Business Leaders Forum: Společenská odpovědnost firem – nový faktor firemní konkurenceschopnosti

Organizace Business Leaders Forum (BLF) pořádá společně se společností Škoda Auto a.s. seminář o společenské odpovědnosti a vztazích mezi odběrateli a dodavateli v České republice. Seminář se uskuteční 18. dubna a s praktickými zkušenostmi na něm vystoupí i Podnikatel roku 2006 České republiky*, generální ředitel společnosti Brano Group Pavel Juříček nebo ředitel vnějších vztahů společnosti Škoda Auto Radek Špicar.

Dosud převážně obecná diskuse o společenské odpovědnosti firem a uplatnění principů Corporate Social Responsibility (CSR) v České republice by se na semináři měla přesunout k řešení konkrétních problémů, se kterými se tuzemští dodavatelé a odběratelé potýkají. Budování dlouhodobých vztahů, nízká fluktuace dodavatelů a vzájemné požadavky na dodržování principů společenské odpovědnosti nebyly v České republice dlouho samozřejmostí, přestože tento přístup přináší jednoznačné výhody pro obě strany.

O semináři
Právě tyto důvody a zájem účastníků předchozích seminářů o společenské odpovědnosti vedly BLF k přípravě vůbec prvního tuzemského semináře na téma „Dodavatelsko-odběratelské vztahy z pohledu společenské odpovědnosti firem aneb Dlouhodobá spolupráce se vyplácí“. Seminář přichystalo BLF v úzké spolupráci se společností Škoda Auto a.s., která doporučila i další řečníky z řad svých špičkových dodavatelů. Účast přislíbil generální ředitel společnosti BRANO GROUP, a. s. a Podnikatel roku 2006 České republiky* Pavel Juříček a předseda představenstva a generální ředitel společnosti BRISK Tábor a. s. Mojmír Čapka. Oba přinesou své zkušenosti o výhodách dlouhodobé spolupráce se Škoda Auto z pohledu dodavatelské firmy a přínosu této spolupráce na rozvoj jejich firem.

„Společnost Škoda Auto dodržuje principy společenské odpovědnosti v oblasti ekonomické, sociální i environmentální. To samé očekáváme i od svých dodavatelů, se kterými budujeme dlouhodobé korektní vztahy. Tato naše snaha přináší výsledky a již nyní se můžeme pochlubit například tím, že téměř 96 procent našich dodavatelů dodržuje ekologické normy ISO,“ říká ředitel vnějších vztahů společnosti Škoda Auto Radek Špicar.

"Cílem semináře je poskytnout náměty pro kultivaci dodavatelsko-odběratelských vztahů zvyšováním důvěry, výchovou a dlouhodobou spoluprací s partnery,“ říká výkonný ředitel BLF Tomáš Nejedlo. „Na semináři sice budou prezentovány zkušenosti z dodavatelsko-odběratelských vztahů automobilového průmyslu, ty jsou však přenosné a lze je zobecnit pro kterýkoliv sektor podnikání. Na seminář tedy zveme zástupce podniků všech oborů," dodává.

Seminář se bude konat 18. 4. 2007 ve velké zasedací místnosti Ministerstva průmyslu a obchodu, Politických vězňů 20, Praha 1. Mohou se jej zdarma zúčastnit podniky s maximálně 250 zaměstnanci, vzhledem k umístění v centru Prahy prioritně ty pražské. Seminář je rovněž po předchozím zaregistrování přístupný médiím. O dalších připravovaných seminářích ze série „Společenská odpovědnost firem – nový faktor firemní konkurenceschopnosti“ Vás budeme včas informovat.

O projektu
Projektem „Společenská odpovědnost firem – nový faktor firemní konkurenceschopnosti“ reaguje Business Leaders Forum na fakt, že povědomí o společenské odpovědnosti firem je v ČR téměř nulové, a to jak mezi MSP tak mezi širokou veřejností. Výjimku tvoří velké korporace, které se s pojmem CSR seznamují díky zkušenostem ze zahraničí, kde CSR tvoří nedílnou součást každodenní praxe. Realizace projektu probíhá za finanční podpory Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR v rámci programu JPD 3. Záštitu nad projektem převzalo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.

Hlavním cílem projektu je rozšíření principů společenské odpovědnosti firem mezi malé a střední podniky. Chceme podniky v první řadě informovat o významu a přínosu CSR pro ně samé a tak je motivovat k intenzivnější činnosti v této oblasti. Rádi bychom MSP poskytli vedení a nástroje umožňující MSP komunikovat svou politiku společenské odpovědnosti.

V rámci projektu byl vytvořen informační portál www.csr-online.cz, který obsahuje kromě strukturovaných informací i databázi dobrých příkladů z praxe českých i zahraničních firem, výstupy ze seminářů a informace ze zahraničních iniciativ.

O BLF
Business Leaders Forum je sdružení významných mezinárodních a českých firem, které jsou zastáncem myšlenky společenské odpovědnosti firem a prosazování etiky v podnikatelské praxi. Šíření těchto idejí je zároveň hlavním cílem sdružení. Vedle projektu „Společenská odpovědnost firem – nový faktor firemní konkurenceschopnosti“ realizuje BLF také program „Stínování manažerů“, který se zaměřuje na propojování akademické a podnikatelské sféry, a uděluje již šestnáctým rokem „Cenu zdraví a bezpečného životního prostředí“ pod záštitou Ministerstva životního prostředí ČR.
Více o BLF se dozvíte na www.blf.cz, další informace o semináři můžete nalézt na www.csr-online.cz v sekci semináře.

V případě zájmu o další informace nebo o přihlášení na seminář, prosím, kontaktujte:
Business Leaders Forum
Monika Vondráková
tel: 224 216 275,
e-mail: blf@blf.cz

* Prestižní soutěž Podnikatel roku České republiky vyhlašuje v České republice od roku 2000 společnost Ernst&Young (mimo jiné dlouholetý člen Business Leaders Fora). Vítěz se vždy v následujícím roce účastní celosvětového kola soutěže Entrepreneur Of The Year.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist