Tiskové zprávy
ČEZ: Společnost ČEZ pokračuje v rozvoji elektromobility v Česku. Od firmy SOR Libchavy bude mít ČEZ v testovacím provozu elektrobus
Vedle partnerů, kteří se budou podílet na budování dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice, nově spolupracuje ČEZ také se společností SOR Libchavy, českým výrobcem autobusů. Společně s ní bude ČEZ testovat provoz elektrobusu v prostředí městské hromadné dopravy.
Společnost ČEZ bude mít v testovacím provozu jeden elektrobus značky SOR, a to pro použití městské hromadné dopravy, a ČEZ výrobci autobusů SOR Libchavy v rámci spolupráce poskytne přístup ke svým dobíjecím stanicím, které vybuduje. Obě strany se tak zavazují, že se budou společně podílet na rozvoji elektromobility v České republice. Testovat budou především způsob, frekvenci a technické parametry dobíjení pro elektrobusy.
„Jde o další posun v rozvoji Elektromobility. Už dříve jsme uvedli, že pro rozvoj tohoto projektu bude důležitá součinnost s výrobci aut. To, že spolupracujeme také s výrobcem autobusů, je zcela logický krok a jsme rádi, že se společně s námi do rozvoje bezemisní dopravy zapojuje SOR Libchavy. Chceme, aby si elektrobus vyzkoušeli především naši infrastrukturní partneři,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čistých technologií Skupiny ČEZ.
Jeden elektrobus značky SOR již jezdí ve Vrchlabí, které je prvním energeticky „chytrým regionem“ společnosti ČEZ. Elektrobus testuje ve skutečném prostředí společnost Krkonošská automobilová doprava, s níž Skupina ČEZ jedná o budoucím partnerství. „Zatím jsme teprve na začátku. Krkonošská automobilová doprava má sídlo ve Vrchlabí, a proto bychom rádi v rámci pilotního projektu Smart Region s touto firmou navázali bližší spolupráci a společně se podíleli na rozvoji elektromobility v regionu,“ říká Tomáš Chmelík.
ČEZ v tomto podkrkonošském městě v souvislosti se Smart Regionem Vrchlabí postaví do konce roku 2011 dvě dobíjecí stanice pro elektromobily. Vedle toho ČEZ v rámci projektu zahájil instalaci chytrých elektroměrů a budování pilotního projektu chytrých sítí.
Společnost ČEZ bude mít v testovacím provozu jeden elektrobus značky SOR, a to pro použití městské hromadné dopravy, a ČEZ výrobci autobusů SOR Libchavy v rámci spolupráce poskytne přístup ke svým dobíjecím stanicím, které vybuduje. Obě strany se tak zavazují, že se budou společně podílet na rozvoji elektromobility v České republice. Testovat budou především způsob, frekvenci a technické parametry dobíjení pro elektrobusy.
„Jde o další posun v rozvoji Elektromobility. Už dříve jsme uvedli, že pro rozvoj tohoto projektu bude důležitá součinnost s výrobci aut. To, že spolupracujeme také s výrobcem autobusů, je zcela logický krok a jsme rádi, že se společně s námi do rozvoje bezemisní dopravy zapojuje SOR Libchavy. Chceme, aby si elektrobus vyzkoušeli především naši infrastrukturní partneři,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čistých technologií Skupiny ČEZ.
Jeden elektrobus značky SOR již jezdí ve Vrchlabí, které je prvním energeticky „chytrým regionem“ společnosti ČEZ. Elektrobus testuje ve skutečném prostředí společnost Krkonošská automobilová doprava, s níž Skupina ČEZ jedná o budoucím partnerství. „Zatím jsme teprve na začátku. Krkonošská automobilová doprava má sídlo ve Vrchlabí, a proto bychom rádi v rámci pilotního projektu Smart Region s touto firmou navázali bližší spolupráci a společně se podíleli na rozvoji elektromobility v regionu,“ říká Tomáš Chmelík.
ČEZ v tomto podkrkonošském městě v souvislosti se Smart Regionem Vrchlabí postaví do konce roku 2011 dvě dobíjecí stanice pro elektromobily. Vedle toho ČEZ v rámci projektu zahájil instalaci chytrých elektroměrů a budování pilotního projektu chytrých sítí.
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk